Golf 3, 1.6 AEK 101 к.с. - пали когато си иска (буквално)!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Golf 3, 1.6 AEK 101 к.с. - пали когато си иска (буквално)!

Мнениеот truncho » Съб 29 сеп 2012 23:03


Колата е на газ с емулатор , сменял съм скоро бензинова помпа и бобина .
Когато пали е без проблеми и веднага , когато не иска да пали и с дърпане с 40 км в час не може да запали
Непаленето се появява независимо дали е на газ или на бензин , топла или студена , напръсках бобината с малко вода да видя на тъмно дали , ще излезнат искри - няма такова нещо ! Случвало ми се е два пъти да ми изгасне в движение на скорост и съответно пак да не запали , а след 8 часа пали . Знам , че ще ми кажет , че е бобината но , как мога да съм сигурен ,че като се изръся 100 лв за нова бобина пак няма да се появят тези проблеми . Отчаян съм вече! Ако някои има идея какво може да бъде нека да сподели опит !
Една малка подробност - свети лампата на въздушната възглавница и е счупен компресора на климатика , незнам дали има значение към проблема !




Потребителски аватар
vlad1.8mi
Мнения: 201
Регистриран на: Чет 18 ное 2004 12:39
Автомобил: VW Passat Variant
Двигател: 1.8T+ AEB 1999
Местоположение: ,Плевен,София

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот vlad1.8mi » Нед 30 сеп 2012 9:17


Вероятно ти е дефектирал температурния сензор за охладителната течност(4 пинов)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот zfa159 » Нед 30 сеп 2012 12:00


Подходи с малко хитрост де,то не е сложно :)
Метни си в колата една стара свещ,която да си седи там.Когато спре и не иска да запали,вадиш свещта и я забождаш на някой кабел за свещ и въртиш на стартер и гледаш дали има искра.Предвид,че не пали и на газ и на бензин,значи 99% ще видиш,че няма искра.Предвид,че си сменял бобина вече,насочи се към датчика на коляновия вал (CKP Sensor).Можеш да вземеш и една стара бобина или от някой колега,за да пробваш и да си сигурен.Онзи ден новият ми Пасат умря по същия начин - караш си,изгасва и няма палене следващия 1 час.Взех си бобина от другия ми пасат - същата работа и с нея.Оставяш колата да преседи и си пали все едно нищо не е било...след известно време пак същата работа.Оказа се датчика на коляновия вал.Смених го и всичко се оправи и вече 200км няма ядове :drinking:
Датчика няма да го даде като грешка дори да я четеш на диагностика.Особеност при този датчик е,че оборотомера се храни от него и ако той спре,няма да подскача оборотомера,когато въртиш на стартер (имат едно леко колебание на стрелката по принцип).При мен преди да избуши датчика,както си карах,няколко пъти оборотомера подскочи като ненормален без да се менят оборотите на двигателя и после всичко приключи тотално.
Ако правилно си спомням, твоят датчик би трябвало да е като моят и струва между 90 и 200лв (зависи от марката,която искаш да вземеш).Много е е*ан за сменяне...
:beer


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Нед 30 сеп 2012 14:08


факте е , че и на мен ми се е случвало подобно събитие с оборотомера - да подскача стрелката като луда в движение. Също така е факт , че не се движи стрелката като не може да запали , което ме навежда на мисълта , че проблема е в този датчик ... Нов ли да му слагам или втора употреба - това е голямата дилема :D


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот Bioside » Нед 30 сеп 2012 15:32


Ако се окаже че е от него му сложи нов,освен ако не намериш от някой автоморга но да е от по нова кола.Предполагам че AKL на Г4 ще е същия.Намери къде е изведено щепселното,точно до това от скоростите за километража и го почисти с контактен спрей.То ще си личи ако е мръсно или окислено.Като откаже да пали го изключи няколко пъти както е на контакт и пак го включи.Поне ако запали ще се увериш че е той.Както е писал колегата щом оборотомера ти е въртял номера най вероятно ще е той но за всеки случай провери и дали имаш + на инжекторите при контакт като откаже да пали.Виж цените на новите.Давам ги само да се ориентираш.

http://www.avtochasti-bulgaria.com/prod ... II-1H1-1.6


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Нед 30 сеп 2012 17:34


30092012(001).jpg
Колеги отворих пластмасите на чистачките и имаше много буклуци вътре , след като пипнах този датчик спря да пали както преди - някои има ли представа какво е ?

има някакъв датчик привързан със скоба за компютъра - прилича на метално цилиндърче - какви фукции изпълнява ?


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот Bioside » Нед 30 сеп 2012 20:20


Това е на счупения компресор на климатика.Мери външната температура.Не рови там.Гледай това за което има писано .Колега ако имаш някакви познания по електроинсталацията на колата да се опитаме да ти помогнем.Готова рецепта без обратна информация от твоя страна не може да се даде.За проблема който описваш има 2 решения.Или това което ти описа колегата ZFA или релето което захранва компа след контакт.И двата начина за проверка ги имаш като мога да добавя че датчика се диагностицира със светодиод към + на захранването на самия датчик и няколкостотин ома съпротивление последователно на диода :drunk


Потребителски аватар
ivo16VTI
Мнения: 177
Регистриран на: Съб 12 фев 2005 21:40
Автомобил: Corrado-VR6T Golf 5 GTsport TDI
Двигател: AAA-1991
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот ivo16VTI » Нед 30 сеп 2012 20:38


Изображение

Ето ти проблема!
Земи едно делко за 20-30лв и не се занимаваи с глупости!
(


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот Bioside » Нед 30 сеп 2012 20:43


Туй нещо AEK го няма. mhihi


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Нед 30 сеп 2012 21:11


Колега за реле 109 / (30 ) ли говориш ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот zfa159 » Нед 30 сеп 2012 22:09


Релето за горивната помпа при AEK/AFT /AGG/ADY и т.н. не играе в запалването.То подава захранване само на горивната помпа и на подгрева на ламбда сондата.Предвид,че колата не работи и на газ - няма вариант да има драма с релето за горивната помпа. Не е като при 1.8 моно примерно,където релето спира и + на индукционната бобина.
Вариант за скапано реле е само релето за Engine Control,което пуска и спира захранване на половината компютър,ама не помня кой номер беше и къде по бушониерата седеше...
Аз залагам на този хубавец (мотора е ADY,ама няма значение,пак е същия принципа и мястото,само датчика е малко по-различен) :
http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1349036697p.JPG

Последна промяна от zfa159 на Нед 30 сеп 2012 22:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот bobocamaro » Нед 30 сеп 2012 22:23


zfa159 написа:..ама не помня кой номер беше и къде по бушониерата седеше...

viewtopic.php?t=101790
ето тук реле 18.
Атанасе, дай на човека картинката с къде е CKP сензора.
Знам, че я имаш mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот zfa159 » Нед 30 сеп 2012 22:28


Аз му добавих в предното ми мнение,а и на Лс го заринах с инфо за CKP-то - къде е,как се стига до него,какво се сваля и т.н.
:beer


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот bobocamaro » Нед 30 сеп 2012 22:31


А аз се осрах и подведох човека.
viewtopic.php?f=5&t=309684
дайте да разнищим кое е релето наистина, извинявам се много.


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Нед 30 сеп 2012 22:35


zfa159 написа:Аз му добавих в предното ми мнение,а и на Лс го заринах с инфо за CKP-то - къде е,как се стига до него,какво се сваля и т.н.
:beer

Благодаря за което :) утре като ми изпратят датчика почвам да действам scare scare



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: val4ana и 76 госта