Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Мнениеот icefire » Пон 15 окт 2012 13:10


Колеги, наблюдава се следното явление: Когато запаля колата и малко след това изляза на извънградски път (т.е. градско каране почти няма) колата загрява адски бавно. След около 25 мин температурата още не е стигнала 90 градуса (според стрелката на таблото). Докато карам по магистрала, температурата редовно пада до 80 градуса, понякога и до 77-78 градуса. Но иначе средно седи на около 85.

90 градуса стига чак като сляза от магистралата и спра на някои светофар. При градско каране си седи на 90 градуса стабилно. Ако я оставя да работи на място, също си загрява от студен мотор до около 90 градуса. Температурният датчик е чисто нов.

Дали и при вас е така или това поведение трябва да ме притеснява? Някои дали знае на колко градуса трябва да отваря термостатът? чудя се дали моят е в ред...




Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот Благовест » Пон 15 окт 2012 13:16


Според мен си е термостат :да: Засяда отворен и затова ти пада температурата.Бавното загряване също е следствие на това.

Диагностицирай го чрез маркучите.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот icefire » Пон 15 окт 2012 17:14


Току-що отидох, запалих колата и си сложих ръцете на маркучите :)
Този, дето излиза от термостата, в началото е студен и до към 75-80 градуса (според стрелката на таблото) остава студен, след това се загрява, но остава доста по-хладен от горния маркуч, който се загрява почти веднага с паленето на колата. Предполагам, че това не е нормално, при 80 градуса ми се вижда прекалено рано да отваря.

При вас за колко време ви загрява колата? Сега седя 25 мин. на място докато стигна 90градуса, при температура на въздуха от 8 градуса.


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот lusko_vabel » Пон 15 окт 2012 17:15


Аз съм имал случай в който ми докараха един Пасат само, че Б5 да го гледам за да го купя е не го харесах защото беше пребоядисан целия.Та да се доизкажа на път за селото ми колата държи 90 градуса карахме я и аз и вучо ми добра беше от към двигател, но не я взехме и на връщане към Плевен температурата на колата рязко е паднала от 90 на към 60 70 и след това се е оказало термостат.


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот lusko_vabel » Пон 15 окт 2012 17:17


Да добавя моя загрява за около 10 15 минути при по студено време малко по бързичко


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот feikot » Пон 15 окт 2012 17:34


Термостат.Трябва да ти загрее за 5-6 мин. Особено пък сега,докато все още няма минусови температури... Отделно ако я изфорсираш като тръгнеш,трябва да видиш в реално време как ти се мести стрелката.

Отделно на място е най-голямата глупост да чакаш да загрее...това не ти е Ифа,само гориш нафтата,тоя двигател се загрява под товар.Термостата някъде на 83 отваря до 88 (май така беше) то пише на всеки на колко се отваря де.


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот lusko_vabel » Пон 15 окт 2012 17:39


Виж колега feikot как ме замисли вярно че за около 5 6 минути ми загрява и на мен в движение, но аз друго мислих трето написах :screwy


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот icefire » Пон 15 окт 2012 19:43


feikot написа:Термостат.Трябва да ти загрее за 5-6 мин. Особено пък сега,докато все още няма минусови температури... Отделно ако я изфорсираш като тръгнеш,трябва да видиш в реално време как ти се мести стрелката.

Отделно на място е най-голямата глупост да чакаш да загрее...това не ти е Ифа,само гориш нафтата,тоя двигател се загрява под товар.Термостата някъде на 83 отваря до 88 (май така беше) то пише на всеки на колко се отваря де.


Явно термостатът наистина не затваря плътно. Иначе почаках да загрее на място, за да видя кога ще се загрее маркучът от термостата, т.е. за да видя на колко градуса ще отвори реално.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 работна температура

Мнениеот dancing_niki » Вто 16 окт 2012 8:57


Моя е на 87 градуса, но мерейки в казанчето температурата от 75-80 докъм 95, стрелката вътре все си показва 90.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Мнениеот icefire » Вто 16 окт 2012 9:50


Това е типично за всички vw-та след 98-ма.. стрелката на таблото си сочи 90 градуса в доста широк интервал. Именно затова се притеснявам, че при мен сочи 80 и по-малко... иначе може да се направи сравнение като се следи температурата, която се подава на ЕКУто и тази, която е за таблото :)

ПП. Откъде се източва антифриза преди смяната на термостата?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Мнениеот Благовест » Вто 16 окт 2012 13:31


В долния край(при мен десен като застанеш срещу колата) на водния радиатор си има кранче.
Но не се точи цялата система,а остава това в двигателя.Така,че като тръгнеш да сваляш термостата,бъди подготвен,че ще текне още и да не се залееш :да:
При монтажа реда е:Термостат----оплътнението-----пластмасовия кожух.Казвам го,защото понякога се бърка реда на поставянето.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Мнениеот icefire » Вто 16 окт 2012 14:35


Благодаря :)
А после има ли някаква процедура по обезвъздушаване или системата се обезвъздушава сама?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура

Мнениеот Благовест » Вто 16 окт 2012 14:55


Сама се обезвъздушава.Пълниш до "Макс",стискаш по 2,3 пъти маркучите,палиш и изчакваш да загрее,за да провериш парното.Проверяваш нивото следващите 2 дни(преди палене,на студен двигател),понеже е нормално да падне нивото.

Общо взето е това.А за оплътнението на термостата-винаги се слага ново! :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, milench0 и 39 госта