Б3 вентилатор на парното работи само на 4-та степен
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
така е,но се тръгва от някъде и се кара поетапно,не може всичко на веднъж.В случая копчетата е добро начало,защото е по-лесно от вадене на резистора.Когато натисне пластинките и не тръгне,ще замери идва ли напрежение и ще знае какво да прави на татък.Според мен няма да стигне до термоблока.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 08 мар 2012 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Колеги, имах същия проблем с вентилацията. Работеше на 4 степен само. Смених термостата и заработи. След една седмица започна да работи пак само на 4 степен. Оказа се че проблема с горенето на термостата идва от това , че не съм си сменял скоро филтъра на купето, който засмуква въздуха отвън. При запушен филтър не се охлажда термостата и гори. Сменете си филтъра и положението с горенето на термостата ще се реши.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
най-близката дума по звучене дето ми хрумва е реостат.Пак е по-правилна от тази която използваш...
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Колега, имам същия проблем и аз! Решавам го временно и след това пак се получава същото, защото не сменям моторчето!
Затегнали са ти фтулките на моторчето и за това свири! Затяга известно време и след това гори делителя на напрежение. Тази джаджа, която е показал колегата brad4edat е изгоряла и за това нямаш 1,2 и 3 степен. Предвестник за това, че ще изгори този делител на напрежение, е мириса на разтопени кабели, който моторчето издухва в купето няколко дни преди това! Сменяш елемента и степените ти идват, но не го пойш с поялник, а го захващаш с устър клеми, защото тиристора не бива да се подгрява. След това смазваш, до колкото е възможно и фтулките на ротора на моторчето, защото са ти затегнали и пак ще изгори.
Понеже съм патил и в момента патя с твоя проблем да ти дам още един съвет: при прдължително каране само на 4 та степен ти се стопява ключа за степените, защото грее, че тока му е много голем! Аз така си отворих допалнителна работа, като карах 1 месец само на 4 та степен, и сега трябва и ключа да сменям
Това, което те посъветвах да направиш е временно решение на проблема ти! След, като фтулките са ти затегнали веднъж, след смазката им трябват 3 - 4 месеца да ги превземе ръждата, и са затегнали отново
Моторчето ти е пътник
Така, че най доброто решение е смяна на моторчето
Затегнали са ти фтулките на моторчето и за това свири! Затяга известно време и след това гори делителя на напрежение. Тази джаджа, която е показал колегата brad4edat е изгоряла и за това нямаш 1,2 и 3 степен. Предвестник за това, че ще изгори този делител на напрежение, е мириса на разтопени кабели, който моторчето издухва в купето няколко дни преди това! Сменяш елемента и степените ти идват, но не го пойш с поялник, а го захващаш с устър клеми, защото тиристора не бива да се подгрява. След това смазваш, до колкото е възможно и фтулките на ротора на моторчето, защото са ти затегнали и пак ще изгори.
Понеже съм патил и в момента патя с твоя проблем да ти дам още един съвет: при прдължително каране само на 4 та степен ти се стопява ключа за степените, защото грее, че тока му е много голем! Аз така си отворих допалнителна работа, като карах 1 месец само на 4 та степен, и сега трябва и ключа да сменям

Това, което те посъветвах да направиш е временно решение на проблема ти! След, като фтулките са ти затегнали веднъж, след смазката им трябват 3 - 4 месеца да ги превземе ръждата, и са затегнали отново


Така, че най доброто решение е смяна на моторчето

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Добре, тва моторче как се сваля, трябва ли да се сваля цялото табло
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Под жабката, махаш му буксата и четвърт оборот на ляво се отвърта и пада, нищо не се разглобява, ако нямаш климатик де, там ще трябва да се махат пластмаси май
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Благодаря колега, вчера го завъртях вентилатора и падна като кътен зъб. А бях се засилил да свалям цялото табло .. Както и да е, както и предполагах не беще изгорял, изтръсих го от листата и боклуците, падна и половин шепа прах от четките и като му подадох ток взе че тръгна. Незнам точно какво му е било. Забелязах обаче че колектора е вкопан около 1мм където са четките, но ще карам така колкото изкара ..
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
След като сглобих моторчето на вентилатора, тръгна да върти много добре ... само че на обратно
ей тва вече ако не е каръщина
Съмнявам се че като съм сглабял статора съм обърнал горната му част на обратно, което означава айде пак разглавяй всичко наново


ей тва вече ако не е каръщина
Съмнявам се че като съм сглабял статора съм обърнал горната му част на обратно, което означава айде пак разглавяй всичко наново

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Вчера пак разглобих моторчето. Наистина се оказа че съм завъртял горната част на ротора на обратно. Преди въртеше по часовниковата стрелка, като се погледне срещу перката, а като го обърнах завъртя на обратно, което е истинската покока. Като го сложих на колата, даже и взе да духа
Що не са сложили посока на въртене на тва моторче, или някакво чопче за да може да се монтира само в едно положение. Той германеца май го е направил този мотор ако се скапе нещо - на боклука и нов. Само че ние българите с чук в ръка не мислим по тоя начин

Що не са сложили посока на въртене на тва моторче, или някакво чопче за да може да се монтира само в едно положение. Той германеца май го е направил този мотор ако се скапе нещо - на боклука и нов. Само че ние българите с чук в ръка не мислим по тоя начин

-
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
Колеги някой може ли да напише какви са характеристиките на термосъпротивлението защото на мойто не се разчита от старост , намерих само на едно място и ми дадоха пище ,че е 139градуса , но ме съмнява не искам да го слагам пише 220-240v. 10A , a ме съмнява да е такова все пак говорим за 12V за кола .
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Вентилатор на парното на Б3 работи само на 4-та степен
216 градуса, 10 ампера
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта