Искам да опиша случаи, в които аз съм слагал бензин ,зимно време . Автомобилите бяха първия ми Голф с AAZ мотор,Транзит с чист дизел DI мотор 69 к.с. . Тогава не знаех,че "може" да се добавя в определено съотношение, бензина не допускал замръзване на парафините,"оказвал" почистващ ефект , колата палела "по-лесно" , повече вървяла и т.н. . Количествата бензин които са били добавяни бяха от порядъка 10 до 15 на 100 дизел (някъде там).
Когато го сипах (бензина) за първи път "профилактично" на Голфето ( 2001-02-та г ) заради предстоящите студове които се очакваха , си мислех ,че едва ли не с колата няма да имам проблеми, вече бях сменил маслото с по-тънко, нови свещи и т.н., ама никакъв проблем с паленето в студа сутрин рано. Сутринта- кучешки студ , колата "запали" след триста зора

и работеше все едно всеки момент ще се разпадне- така около 10-15 сек , със свито сърце го слушах и се чудех от какво е ?! Изключвах бензина като вариант, че нали той се добавя в дизела за по-добра работа

През деня нямах проблеми вече , на следващата сутрин беше доста по-меко времето и пак нямаше никакви проблеми ( поне не усетих нещо по-така) Наложи ми се да изляза до Търново , колата вървеше , но с "нежелание"

хем е студено , а знаем ,че в студа дизела е по-пъргав. Изгорих "сместа", сложиш чиста нафта - колата се "отпуши" на дълго

ясно , викам си , предния път са ме прее..ли с нафтата . Мина се няколко дни заредих пак дизел ,но сложиш и пак бензин 5 кила на 30 нафта ( студен фронт се очакваше). На другата сутрин-студ и пак проблем, колата не запали леко и работи студена зле. Него ден се наложи да ползвам и буса си Транзит - запалих го лесно ( беше в гаража ми) отидох и заредих дизел почти до горе смесен с 7 или 8 л бензин ( не се сещам вече колко

) Колата щеше да "нощува" навън и се очакваше да е студено . На сутринта - няма палене !!Прикюфка и угасва , хеле най-сетне запали с "чалъми" . Него ден имах преход около 760-770 .Колата беше доста натоварена и не ми остана впечатление за "подобрение" във вървежа .Наложи се да заредя пак- нареждам се и на "бензина" ( беше на Петрол и кол. бяха отделно) , щото на другата сутрин пак бях на път. И в този момент виждам един стар мой приятел - шофьор на камион.Попита ме какво правя на тая колонка

Ами добавям бензин . Взе той "пистолета" от ръката ми и каза да не го правя и да се видим на

в тях .
Нея вечер той ми каза някои неща за бензина в дизела. Преди се е добавяло бензин ( и то когато е нямало "подръка" газ) , но тогава горивата са били нискооктанови ( или поне се е слагал нискооктановия) и "мазни" (тетраетилолово) колите го понасяли сравнително добре . Но сега са безоловни ( сухи) и с висок октан ( т.е. устойчиви на самозапалване) Останах замислен и спрях да добавям бензин в дизела от нея вечер.Зимна нафта ,добавях газ ( после и добавките когато излезе "модата" им) И повече проблем с паленето на колите си не съм има и в големи студове.
Единствения плюс който видях от добавянето на бензина се оказа ефекта му да "държи" течна нафтата, за другото ..не видях полза .

малко дълго стана писането
