Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Привет!
От известно време забелязвам капчици масло под колата. Та след наблюдения установих ,че течът е от помпата на хидравликата.
Колата е Поло 1,4 АЕХ от 96-та година.
Поразгледах в ЕТКА как са нещата, мисля да се хвърлям в боя зад блока... отново...
Та идеята ми е , ако някой се е занимавал да напише от къде си е купил уплътнения и семеринг, какви са цените и ако е изпитал затруднения някакви.
Бих се радвал на всякаква подкрепа.
Поздрави!
От известно време забелязвам капчици масло под колата. Та след наблюдения установих ,че течът е от помпата на хидравликата.
Колата е Поло 1,4 АЕХ от 96-та година.
Поразгледах в ЕТКА как са нещата, мисля да се хвърлям в боя зад блока... отново...
Та идеята ми е , ако някой се е занимавал да напише от къде си е купил уплътнения и семеринг, какви са цените и ако е изпитал затруднения някакви.
Бих се радвал на всякаква подкрепа.
Поздрави!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Магазинът за уплътнители е "Хубата", цените са в стотинки до единици левове.
http://www.hubata-seals.com/bg/categories/index.htm
http://www.hubata-seals.com/bg/categories/index.htm

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Аз набелязах Руди, но и тези са вариант... След малко подхващам ако не съм много намацан, ще има и снимки...
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Свалянето на помпата е елементарно.
Сваляш гумата откъм ремъците. Сваляш капака за смяна на ремъците. С ключ 15 сваляш пистовия ремък, после с шестограм 6-ти номер развиваш 3 винта, с единия е малко зор, но се развива, после с луличка 13 се развиват три болта, два отпред и един отзад. Развива се страничния щуцер и маркуча отзад се вади. Изтича част от маслото.
Помпата е долу....
Снимки на разглобената помпа малко по късно.
Оказва се че тече през семеринга из зад фланеца.... Пробвах с почукване и т.н. методи ... не става...
Отидох при познат стругар, извадихме фланеца... оказа се топло набит и го нагрявахме с оксижен за да го извадим със скоба за лагери.
Оказа се отдолу директно лагера и то запечатан с валцоване. Как да е с 305 мъки го извадихме и се оказа семеринга зад лагера. Отидох в Руди, купих семеринг и лагер и
по обратния ред събрах...
Запечатахме отново с валцоване, нова протекторна шайба на струг от полиетилен , набихме лагера на оста, после набихме лагера в кожуха му и валцовахме, направихме шайбата и набихме фланеца.
Парите са както следва:
1.Маслото - 20лв за литър, като събера ще пиша колко гълта...
2.Лагер FAG -Korea - 6,70 , най-скъпия....
3.Семеринг Viton - 9 лева (близо) имаше и за 2,50 лв. EPDM но темп. устойчивост е друга...
4. Стругар ... Божа работа но около 30-50 лева....
Голям х*й е ...
Сваляш гумата откъм ремъците. Сваляш капака за смяна на ремъците. С ключ 15 сваляш пистовия ремък, после с шестограм 6-ти номер развиваш 3 винта, с единия е малко зор, но се развива, после с луличка 13 се развиват три болта, два отпред и един отзад. Развива се страничния щуцер и маркуча отзад се вади. Изтича част от маслото.
Помпата е долу....
Снимки на разглобената помпа малко по късно.
Оказва се че тече през семеринга из зад фланеца.... Пробвах с почукване и т.н. методи ... не става...
Отидох при познат стругар, извадихме фланеца... оказа се топло набит и го нагрявахме с оксижен за да го извадим със скоба за лагери.
Оказа се отдолу директно лагера и то запечатан с валцоване. Как да е с 305 мъки го извадихме и се оказа семеринга зад лагера. Отидох в Руди, купих семеринг и лагер и
по обратния ред събрах...
Запечатахме отново с валцоване, нова протекторна шайба на струг от полиетилен , набихме лагера на оста, после набихме лагера в кожуха му и валцовахме, направихме шайбата и набихме фланеца.
Парите са както следва:
1.Маслото - 20лв за литър, като събера ще пиша колко гълта...
2.Лагер FAG -Korea - 6,70 , най-скъпия....
3.Семеринг Viton - 9 лева (близо) имаше и за 2,50 лв. EPDM но темп. устойчивост е друга...
4. Стругар ... Божа работа но около 30-50 лева....
Голям х*й е ...

Последна промяна от freestyler911 на Сря 07 ное 2012 19:45, променено общо 1 път.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
На игления лагер иглите с малко грес се лепят. Пластините на помпата също, имат прорез, който е отвътре.
Има две игли които си имат места в горната капачка и основата. Всичко си се сглобява Likewise....
Лагера и семеринга не са предвидени да се сменят, нито помпата да се ремонтира. Нова помпа няма да казвам колко е ... А течаща не е готино ...
В другиден ще събирам возилото и ще пиша дали роботи нормално ...
Има две игли които си имат места в горната капачка и основата. Всичко си се сглобява Likewise....
Лагера и семеринга не са предвидени да се сменят, нито помпата да се ремонтира. Нова помпа няма да казвам колко е ... А течаща не е готино ...
В другиден ще събирам возилото и ще пиша дали роботи нормално ...
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
При монтажа мисля че пак ще мога да снимам, надявам се да е полезно...
Би било добре да се сложи темата към полезните, мисля доста коли имат този проблем а го пренебрегват ...
Би било добре да се сложи темата към полезните, мисля доста коли имат този проблем а го пренебрегват ...
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
От снимковия материал се вижда всичко мисля. Ако някой има въпроси, готов съм да пиша.
Ето и някои особености:
1. При монтажа на помпата обратно имаше някакви микрончета разлика в ширината и не искаше да влезе , та използвах леко управителя (почукване - леко!).
2. След сглобяване на целия панаир, сипах масло в съдчето и чаках доста време да го "глътне" , после пак наливах, но хидравлика нямаше... Понеже при сглобяването на помпата ползвах малко грес за игления лагер и за пластинките помислих че не могат да изскочат. Както и да е, продължих да чакам и досипвах масло (събра около 700 мл.), в един момент колата загря на 90 градуса, и реших да изфорсирам за да изскочат пластинките и да видя, ще има ли, няма ли да има хидравлика. Направо ги чух как изтракаха, и О чудо... хидравликата спи.... Гледам маслото го няма, долях долях почаках , врътнах няколко тестови километра , няма грешка!
Дано съм бил полезен! След време ще пиша как се държи ...
... сигурно се вижда че ремъка е Gates ...
Поздрави!
Ето и някои особености:
1. При монтажа на помпата обратно имаше някакви микрончета разлика в ширината и не искаше да влезе , та използвах леко управителя (почукване - леко!).
2. След сглобяване на целия панаир, сипах масло в съдчето и чаках доста време да го "глътне" , после пак наливах, но хидравлика нямаше... Понеже при сглобяването на помпата ползвах малко грес за игления лагер и за пластинките помислих че не могат да изскочат. Както и да е, продължих да чакам и досипвах масло (събра около 700 мл.), в един момент колата загря на 90 градуса, и реших да изфорсирам за да изскочат пластинките и да видя, ще има ли, няма ли да има хидравлика. Направо ги чух как изтракаха, и О чудо... хидравликата спи.... Гледам маслото го няма, долях долях почаках , врътнах няколко тестови километра , няма грешка!
Дано съм бил полезен! След време ще пиша как се държи ...
... сигурно се вижда че ремъка е Gates ...
Поздрави!
- sstyle
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Просто нямам коментар. Огромни благодарности 

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ

Много се радвам, че ще послужи на някой.
Само не снимах разглобения шпиндел, но не е нищо особено. Фланец, лагер, вал , семеринг....
Ако някой има нужда от съдействие с ремонт или както му викат "рециклиране" на такава помпа, готов съм да помогна !

п.с. Гълта около 800 грама масло системата.
Поздрави!
Утре предстои една подмяна на спирачна течност, пак ще пиша тема със снимки ... Няма да има тема ... много скучна процедура и простичка:
1.Издърпваш със спринцовка маслото от казанчето и сипваш ново.
2. Отвиваш пробката на всяко колело по отделно и някой помпи (гледаш нивото в казанчето и допълваш) , закачаш на всяка пробка маркуче и събираш течността в буркан, хем гледаш кога теква чиста течност...
И това е...
Взех да се научавам да не се мърлям много за да мога да снимам, иначе още ме е яд че не снимах смяната на маншон на полуоската ....

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Такаааа .... понеже при развалцоването на лагера се изважда и щуцера (всмукателния, тоя на който е хванат гумения маркуч) и след това го набих обратно , намазан с моментно лепило подходящо за целта (за алум. детайли), се оказа че има омасляване около него, не теч, а просто мазно се е появило. Преди, когато купих колата там пак си беше мазно и натрупало прах, но сега уж е лепено и пак... това масло е адски фино, и прониква през всякакви хлабини...
Току що обезмаслих и повърхностно ще обмажа след малко с лепило за резби , и това ще му е... надявам се ...
Пиша и първите наблюдения за да знаят колегите къде да обърнат специално внимание...
Аз подцених малко тоя щуцер, щото е смукателен и там има по-скоро лек вакуум отколкото налягане ...
Около лагера и семеринга е сухо и чисто
което е най-важното...
Току що обезмаслих и повърхностно ще обмажа след малко с лепило за резби , и това ще му е... надявам се ...
Пиша и първите наблюдения за да знаят колегите къде да обърнат специално внимание...
Аз подцених малко тоя щуцер, щото е смукателен и там има по-скоро лек вакуум отколкото налягане ...
Около лагера и семеринга е сухо и чисто

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Уплътнителя за резби свърши работа. Течове няма!
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 26 авг 2011 14:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на хидравлична помпа - Поло 1,4 АЕХ
Ти не си човек за мене 
Ако не те позавах и гледам снимите ще кажа, че си аптекар батенце, а не инженер
Браво - чиста работа!

Ако не те позавах и гледам снимите ще кажа, че си аптекар батенце, а не инженер

Браво - чиста работа!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта