emo-gar написа:Честно казано-не знам защо се случва този проблем "превъртяла шпонка",дали заради натрупаните импулсни натоварвания (нали върти ГНП),дали заради допълнителната демпферна шайба и работните ремъци към нея....но е факт тази неприятност при доста бройки.Гледал съм на Нисан тоя възел-няма начин да стане беля,там е ШПОНКА!!!,плюс това за Гнп ползват разпределителния вал,някак се разпределя по-иначе усукването.Щото един вал(не ОС-правете разлика!),натоварен почти едностранно...(погледнете на агрегати 1.9 как са разположени ремъците!)...малко му трябва!Е,това пък не пречи Нисаните да си пукат главите като преварени яйца...
Просто при дизелите натоварването на глава и мотовилки си е значително,компенсира го само ниският оборот-демек и на 300к. км-все едно е бензинка на 100к,стига да не е поломен тотално.Оттук-натам "плюсът" е само в мярката L/100,но някои съвременни бензинки хич не ги е грижа,даже!
Лично за мен,абсолютният "боклук" ще си остане 1.9 литровият атмосферен дизел на Пежо-Партнер,хем е от 2004г,не стига че не върви ,ами си има дебитомери някакъв измислен компютър...да се чуди човек, защо са му и каква точно роля имат в сравнително нов мотор (под 150к)-а той юнашки си гълта средно 8/100 нафта,при средна магистрална около 100км/ч!Ама има EGR и завидно меко палене и гасене,френска работа...Като прибавим и едни особености на задния мост...да го засили човек из Искърското дефиле..със заключен волан....
Пежо имаха едни от най хубавите дизелови мотори ,но в последно време нещо се поизложиха.Карал съм 205 с 1,8 мотор и мога да кажа ,че няма такова яко животно!


Освен Мерцедес да са измислили как да прецакат физичните закони друго обяснение не мога да си дам. Не зная дали си наясно, но едно тяло в случая кола, за да развие скорост 180 км/ч му е нужна някаква енергия, която идва от изгорялото гориво. За да развие 90 км/ч му е нужна над два пъти по-малко енергия. От това автоматично следва, че няма как при 90-100 да гори 5.5, както и при 170-180 да има пак 5.5 разход. Някак нещо не се връзва.