
Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
От скоро съм собственик на Поло 1.4 AEX, 1997г. Вчера скъсах ангренаежн ремък, който мислех да сменям седващата седмица
. Сега след като вече стана белята искам да знам дали има шанс да са се спасили клапаните или 100% ще се отваря мотора. Четох че при някои мотори има такава защита. Какъв е шанса при мен ? Какви пари да си приготвя за ремонт (в добрия и лошия вариант)?

- elian_87
- Мнения: 140
- Регистриран на: Вто 03 май 2011 11:56
- Автомобил: subaru impreza
- Двигател: 2.2
- Местоположение: България
Re: Polo 6n `97 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
възможностите са много който може да са случили има тема и е обсъждано viewtopic.php?f=7&t=342493
Re: Polo 6n `97 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
В тази тема никъде не се говори за мотор AEX. А мен точно това ме интересува - има ли защита или не?
- elian_87
- Мнения: 140
- Регистриран на: Вто 03 май 2011 11:56
- Автомобил: subaru impreza
- Двигател: 2.2
- Местоположение: България
Re: Polo 6n `97 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
според мен няма защита
просто трябва да я закараш да я отворят да я погледнат какви са щетите ако има
поздрави и късмет


- hardener
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 01 дек 2012 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n `97 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
95% си мисля, че няма да имаш проблем.
Слагай новият ремък, центровайте наново и виж с въртене на ръка без свещи дали ще опира нейде. След това замерете компресията на всяка свещ по отделно.
В краен случай ще отваряте, - само ако, двигателят няма компресия що годе еднаква на цилиндрите, работи неравномерно,кашля патка или претриса форсира бавно, чува се чукане в главата.
Убедете се че сте зацепили правилно мотора.
Чак накрая отваряте.
Налягането на цилиндрите като е нов двигателят от 10 до 15 бара.
Допустимо износване не по малко от 7 бара.
Разлика между цилиндрите да не е повече от 3 бара.
по тази глава всичко се прави и втулките на клапаните се избиват така че споко.
п. п. Ама що не се връщате да пишете после бааааа.
Слагай новият ремък, центровайте наново и виж с въртене на ръка без свещи дали ще опира нейде. След това замерете компресията на всяка свещ по отделно.
В краен случай ще отваряте, - само ако, двигателят няма компресия що годе еднаква на цилиндрите, работи неравномерно,кашля патка или претриса форсира бавно, чува се чукане в главата.
Убедете се че сте зацепили правилно мотора.
Чак накрая отваряте.
Налягането на цилиндрите като е нов двигателят от 10 до 15 бара.
Допустимо износване не по малко от 7 бара.
Разлика между цилиндрите да не е повече от 3 бара.
по тази глава всичко се прави и втулките на клапаните се избиват така че споко.
п. п. Ама що не се връщате да пишете после бааааа.
Re: Polo 6n `97 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Ето ме 
Еми не се размина без отваряне на главата. Майстора каза че е опитал да завърти вала на ръка но не станало. Явно някой клапан е заклинил и не позволява. Сега главата е в друга работилница за ремонт на клапани и шлайф. Тъй като клапаните са вертикални, по тях няма видими следи от удар, затова се чака "екпертизата" от другия сервиз. Тези дни ще разбера какви са точно последтвията.

Еми не се размина без отваряне на главата. Майстора каза че е опитал да завърти вала на ръка но не станало. Явно някой клапан е заклинил и не позволява. Сега главата е в друга работилница за ремонт на клапани и шлайф. Тъй като клапаните са вертикални, по тях няма видими следи от удар, затова се чака "екпертизата" от другия сервиз. Тези дни ще разбера какви са точно последтвията.
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Хммм, мАстора каза, че няма нито един здрав клапан и само ремнота на главата (клапани, шлайф) отива към 250-300лв. Релистична ли ви се струва тази цена?
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Тука ми намирисва на кожодер.Съвсем евъзможно, да е нямал никакъв проблем мотора.
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Мотора си беше пушка. Вървеше си много добре, разхода нормален. Не пипа ни масло ни антифриз. Часовник!
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Не е възможно и 8-те клапана да е чукнал
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Колега, при каква скорост скъса ремъка? Извън града или в града!
Ако е било в града, до скорост 50км/ч няма как да си потрошил цялата глава!
Но ако е извън града, има вероятност да си направил двигателя салата!
Но щом при свалянето ти е казал, че няма засегнати клапани, значи иска да те изтресе като персийски килим
Ако е било в града, до скорост 50км/ч няма как да си потрошил цялата глава!
Но ако е извън града, има вероятност да си направил двигателя салата!
Но щом при свалянето ти е казал, че няма засегнати клапани, значи иска да те изтресе като персийски килим

Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
В града при около 40кмч. Видях клапаните и 4 от тях са видимо криви. Останалите поне на око изглеждат добре, но реално не знам. Пък дали ще правя 4 или 8 клапана... Щом е отворена главата вече бройката клапани е дребна подробност
Ако са ме изтресли, то е за някой друг клапан, да има да купят нещо на децата по Коледа.
Иначе при отварянето не ми е казвал че няма засегнати клапани. Казаа че не може да се каже със сигурност защото не винаги личи ако е ударен клапана и трябва да се извадят и така да се гледат.
Сега отивам да тегля "кредит" да си платя ремонта
650лв което включва
- сваляне и ремонт на глава (8 клапана, гумички, шлайф, гарнитува на глава и на клапани, болтове, може да пропускам нещо)
- ангренаж, ролка, водна помпа
- антифриз

Иначе при отварянето не ми е казвал че няма засегнати клапани. Казаа че не може да се каже със сигурност защото не винаги личи ако е ударен клапана и трябва да се извадят и така да се гледат.
Сега отивам да тегля "кредит" да си платя ремонта

650лв което включва
- сваляне и ремонт на глава (8 клапана, гумички, шлайф, гарнитува на глава и на клапани, болтове, може да пропускам нещо)
- ангренаж, ролка, водна помпа
- антифриз
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
Поне си купи ти част от частите който ще сменяш.Да не мислиш ще няма и с частите да те натоварят?Ползваш ли от някъде отстъпка?
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
_slav_ написа:Сега отивам да тегля "кредит" да си платя ремонта![]()
650лв което включва
- сваляне и ремонт на глава (8 клапана, гумички, шлайф, гарнитува на глава и на клапани, болтове, може да пропускам нещо)
- ангренаж, ролка, водна помпа
- антифриз
Поредната тема-доказателство, че трябва човек да се отнася по-сериозно към имуществото си. От един ремък, дето струва 20-30лв.... отиваш на няколкостотин.
- ostavime
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:40
- Автомобил: Мазда
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 6n `97 1.4 AEX: Скъсан ангренажен ремък - последствия?
stefan4o написа:_slav_ написа:Поредната тема-доказателство, че трябва човек да се отнася по-сериозно към имуществото си. От един ремък, дето струва 20-30лв.... отиваш на няколкостотин.
Не е така пич. Аз като ходих на майстор и като ми казаха, че са го сменили, когато купих колата, да не мислиш, че го бяха сменили? Ами не, не го бяха. Карах 20 хил. км. и се скъса. Зъбците се ронеха като вала. Остави ме насред пътя между В. Търново и Севлиево. Добре, че мина един колега и ме дърпа до магистралата при Ябланица. После с платформа до София. Та така...
А ремонта иначе беше 480 лв. всичко. Колата като нова хахаха. Няма начин, какво да се прави.
Пожелавам успех на колегата.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта