Капачка за разширителен съд

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот lozan67 » Пет 23 ное 2012 11:12


След като продължи да ми надува, въпреки новите капачки направих по-обстоен преглед. Изпарителя /при мен редуктор, на метан съм/ проверих като направих байпас на щуцерите с маркуч16 , а тези които отиват към изпарителя сложих в шише вода. След което запалих колата и така работи към 10мин. Не изпусна никакви мехурчета и го отписах като причина. Накрая се оказа , че маркуча от радиатора до разширителния съд ми е запушен. Смених го и втори ден нямам проблем с течове.Надува си нормално след окло час налягането го няма. Дано да съм бил полезен и на колегата.




Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот Jovany » Пет 23 ное 2012 20:23


И аз съм го ял тоя... На Пасата ми се е случвало (ADZ мотор)Какви ли не глупости правих... И накрая смених въпросното маркуче и всичко си заспа.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот batmit » Пет 23 ное 2012 20:36


Колега, подобно на теб си мислех, че имам проблем с капачката. Губише много малко антифриз, надуваше и все някой маркуч сълзеше. След около 10000км гарнитурата на главата замина.


ivaylito
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот ivaylito » Съб 24 ное 2012 19:05


Ами гарнитурата я смених преди месец.Не вкарва газове от изпарителя,смених и тоз маркуч от големия радиатор към тройника на които наистина му бяха явно скъсани конците,защото и с уста като го надуех се надуваше като балон,смених всички "О" пръстени на капачките,защото имам 3 оригинални черни и 1 синя менте и резултата е винаги един и същ и вече не знам какво да правя.Сутрин отварях капачката паля колата мехурчета не излизат(което изключва гарнитурата) през тънкия маркуч си циркулира вода и не е запушен.Антифриз не губи и не загрява.Тъкмо чета ръководство за VW Golf и дават,че работното налягане трябва да е 1,2 бара,лично аз не знам колко е това,но за мен маркучите са твърди,а колко трябва да са твърди не знам,значи моите ако ги хвана с палеца и показалеца и ги стисна с нормална сила се свиват 5-6 мм,ако вложа доста повече сила може би ще ги свия и 1 см,но на мен лично това налягане ми се струва много,но може и да греша и да трябва да си е така.Когато изгася колата след 15-20 мин. налягането в системата е спаднало и маркучите са меки.Интересно е че като загрее колата нали си има парно задоволително,обаче като отвъртя капачката на разширителния съд да излезне налягането парното след това започва да става много по-силно.Така ли трябва да е или не и къде другаде да търся вече проблема?


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот lozan67 » Вто 27 ное 2012 5:38


Вчера карах с капачка отвита на 1 оборот. Така налягането в системата ми беше почти нула. Наистина парното просто пареше. Не мога да си го обясня и аз. Направих експеримента защото през уикенда се разхождах с един Сеат 1,9 сди , след 30км. карне маркучите му бяха абсолютно меки. Което още повече ме изнерви :banghead: . Накрая ще спретна един тройник с манометър да видя наколко се напомпвам. Дотогава с един оборот отвита капачка.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот milmar » Вто 27 ное 2012 8:34


С тази отвита капачка може да "изпишеш вежди". Предпазваш маркучите, но може да прецакаш главата! Ако системно ти избива налягането през клапана на капачката (когато е нормално завита :!: ),според мен има за какво да се притесниш.


Nass K.
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 май 2010 17:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот Nass K. » Сря 28 ное 2012 10:42


Здравейте, колеги!

Ако може и аз да се включа, но със запитване и съответно молба за насока. Имам същите ядове като на колегите, но с тази особеност, че аз губя много антифриз. Колицата е Golf II, 1989 г. В последните няколко месеца се наблюдаваше губене на течност, което беше около капачката на разширителния съд и в долния маркуч на радиатора - като го стиснех около скобата и пръстите ми се навлажняваха. Мислих, че скобите са сдали Богу дух вече (след 23 години вярна служба), но не можех да разбера само дали и оливането около капачката се дължи на капачката или на маркуча, който влиза в разширителния съд. За това преди около 20-на дни (на 4-ти тоя месец), разкачих цялата система, след което изчистих добре разширителния съд (беше събрал доволно количество ръждиви налепи), купих нови скоби за основните маркучи (двата големи, които се намират съответно в горната и долната част на радиатора), както и скоби за маркуча от разширителния съд до радиатора. Преди да го сложа обратно го проверих - нямаше запушвания. След закачане, добавих 1:1 антифриз концентрат и вода. До тук добре, всичко беше наред. След няколко дни каране (градско, за да ходя на работа и обратно, някъде около 10 км на ден), забелязах, че долу вдясно (гледайки радиотора през решетката) е започнал да сълзи, да не кажа, че си беше чисто мокър там в ъгълчето. Питах едно съседче, техник, каза ми, че е възможно да е изпуснало вече уплътнението на радиатора, което е между серпентината и пластмасовата "кутия" на радиатора. Реших да не избързвам да взимам нов, за да видя какво ще стане. След още няколко дни забелязах, че вече и долу вляво в ъгъла имам същият проблем - мокра серпентина. Освен това при допир на долния маркуч на радиатора (непосредствено около скобата) пръстите ми станаха мокри. След още по-обстоен оглед, забелязах, че и около термостата сълзи scare ... Не знам от къде да започна, за да намеря проблема... мислех, че капачката (оригинална все още) нещо не е в час и преди около час си купих нова - FIBI мисля, че беше, неква уж германска, синя на цвят. Сложих я, тръгнах и след 10 минути каране спрях и отворих капака. Интересното беше, че въпреки еднаквите височини на двете капачки, ми се струва, че резбата на новата не е достатъчно дълбока, т.е. май не може да се завинти до долу, съответно оливането около капачката на съда беше двойно повече :banghead:
Не знам каква да е следващата стъпка, понеже не знам къде е проблема?! То най-лесно е да се купят и маркучите и да се сменят... ама ако и от тях не е, ще последва радиатора... и накрая, ако се окаже той ще има няколко десетки лева хвърлени на вятъра...

Ще се радвам, ако някой има становище по въпроса и може да удари едно рамо :beer

П.П. Дано не съм прекалил с обясненията :oops:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот i.e.i » Сря 28 ное 2012 13:05


На тази възраст след смяна на антифриз и промивка е нормално да "сълзи" от доста места.
решението е ремонт или http://www.bomarbg.eu/holts_radweld.html
Капачка най-добре вземи за проба от някой(сигурно работеща)


Nass K.
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 май 2010 17:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот Nass K. » Сря 28 ное 2012 14:30


Ами аз капачка така или иначе вече съм купил. Преди малко се върнах от майстор, който за точно 2 минути успя да види къде е спукан радиатора (странно как не съм успял да го видя след десетките огледи :shock ). Спукан е в най-горната си лява част, точно до закрепването на планката. Май ще трябва да поръчвам нов, предложиха ми няколко варианта, които бяха: китайски (за около 50-60 лева), датски (82 лева, не помня марка), италиански (85 лева) и някакъв немски мисля, че беше последният - 120 лева. Препоръки от колегите? :lol:


ivaylito
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот ivaylito » Съб 01 дек 2012 13:16


И при мен вече сълзи от доста места въпреки,че всичко съм сменил,най-много сълзи сутрин когато е студено и колата не се кара иначе когато е загряла и я карам не сълзи от никъде.Мисля и аз да пробвам вече тази добавка против течове която колегата по-горе е посочил,защото то друго просто не ми остана.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот ivanovkbg » Съб 01 дек 2012 14:58


Пробвай!
Аз още лятото слагах от нея, защото ми сълзеше от долния ляв ъгъл на радиатора.
Сложех малко, може би 1/4 от съдържанието и да чукна на дърво проблеми съм нямал. На скоро слагах антифриз, мислих си, че ще прокапе, но за моя радост това не се случи, парно има, всичко е добре.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот Iezekil » Съб 01 дек 2012 18:49


Не харесвам добавките за теч...Може да ти отворят голям разход,ако примерно ти запушат радиаторчето на парното.За въпроса с радиатора-бих посъветвал най-евтиния.
На автора-ако не ти хвърля вода и всичко останало е наред,значи не ти надува повече от нормалното.Естествено може да се направят няколко замервания за успокоение,първо с газ анализатор в казанчето на антифириза,после и с термометър на маркучите ЗА справка каква е температурата в системата.


ivaylito
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот ivaylito » Съб 01 дек 2012 21:30


Май вече разбрах,защо ми надува маркучите.Днес карах над 50 км и когато спрях установих,че автоматичния ми смукач е студен и явно антифриза не циркулира през него и парното духаше хладно,а и капачката на разширителния съд изпускаше пара.Бихте ли ми казали как точно протича пътя на циркулацията на водата за да знам от кои маркучи първо да започна да гледам.Също и кой маркуч е входа и кой е изхода на автоматичния смукач?


Nass K.
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 май 2010 17:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот Nass K. » Нед 02 дек 2012 20:11


Здравейте, колеги!
Аз мисля, че бях до тук с проблеми, по-скоро се надявам. :D
Купих нов радиатор, Nissens - датски. Чух, че били възможно най-добрите на пазара или поне едни от най-добрите. Промихме системата, закачихме го, напълнихме я отново, обезвъздушихме я и всичко заспа. Сменихме допълнително и датчика за температура в купето, понеже се оказа изгорял и дори при включена перка, стрелката за температурата едвам влизаше в по-дебелата бяла черта в лявата половина. Сега само дебна да няма някакви нови течове (недай си Боже :bowdown ), но се надявам всичко вече да е отминало, че зимата иде :D


ivaylito
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Капачка за разширителен съд

Мнениеот ivaylito » Нед 02 дек 2012 22:27


Ами дано нямаш проблеми вече занапред.При мен се оказа,че явно не се е обезвъздушила добре системата и след като качих предницата на едно нагорнище и оставих да поработи малко така колата вече нещата се пооправиха поне с парното.Течовете от маркучите ми казаха,че се оправяли когато навиеш малко тефлонова лента върху тройниците и след това стегнеш маркучите и мисля да пробвам и този вариант и ще видим както ще стане.Ако някой е пробвал с тефлонова лента да сподели какъв е резултата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski, s.jekov и 68 госта