Поло 6N-маркуч за картерните газове
Поло 6N-маркуч за картерните газове
Колата е поло 6 N 97г., Двигател AEX.
Искам да си почистя маркучът за отвеждане на картерните газове, но не знам кой е...
Може ли някой да ми го снима, опише или да ми каже номера по ETKA?
На предишната ми кола - Голф 2 беше ясно - излизаше от капака на клапаните и отиваше към въздушния филтър, със съответните разклонения. Но тук, при полото нещо не се ориентирам.
Искам да си почистя маркучът за отвеждане на картерните газове, но не знам кой е...
Може ли някой да ми го снима, опише или да ми каже номера по ETKA?
На предишната ми кола - Голф 2 беше ясно - излизаше от капака на клапаните и отиваше към въздушния филтър, със съответните разклонения. Но тук, при полото нещо не се ориентирам.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Ако знаеш къде ти е водната помпа - точно вдясно от нея се пада сепараторът и нанизания на него маркуч за картерните изпарения. Другият ориентир е - под всмукателния колектор между 1ви и 2ри цилиндър. Защо ще го чистиш? Събрал ли е майонеза?
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Няма проблем, ама като чета какво става не ми се иска да събере...
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Тоя т.нар. конструктивен недостатък няма как да се предотврати. Всъщност може, но не изцяло. Караш на бензин и на по-дълги разстояния. На газ и къси разстояния ми се налага да го чистя два пъти за зимния сезон пред период от два месеца някъде.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
важно е да се изчисти сепаратора, не само маркуча.многото боклук се събира в сепаратора и там е по-вероятно да замръзне и да се запуши.
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
А в този сепаратор какво и откъде влиза и какво излиза? Едва ли е проста цедка като на Г2.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
В моя специално няма абсолютно нищо. Представи си едно цилиндрично тяло, отгоре с щуцер за маркуча. Няма цедки или други щуротии. 

- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Връща част от изпаренията в течно състояние отново в картера. Това сепарира 

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 02 апр 2012 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Batak
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Здравейте колеги.Имам поло 1.6 75коня АЕЕ,когато го купих преди една година реших да изчистя този маркуч, за учудване не беше изобщо мръсен, но от тогава го пуснах да виси надолу и така е до ден днешен.Два три пъти от тогава съм отварял въздушния филтър и клапата е идеално чиста, така че моят съвет е направо го извеждай.
- sstyle
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
shisho-bakshisho написа:Здравейте колеги.Имам поло 1.6 75коня АЕЕ,когато го купих преди една година реших да изчистя този маркуч, за учудване не беше изобщо мръсен, но от тогава го пуснах да виси надолу и така е до ден днешен.Два три пъти от тогава съм отварял въздушния филтър и клапата е идеално чиста, така че моят съвет е направо го извеждай.
Газовете които излизат от там са отровни ! и когато си пуснеш парното си ги дишаш. Немеца го измислил да влиза във филтърната кутия вие си играете да не си цапате филтрите

Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
yavkata1985 написа:важно е да се изчисти сепаратора, не само маркуча.многото боклук се събира в сепаратора и там е по-вероятно да замръзне и да се запуши.
Това понятие сепаратор откъде се взе? Не е ли маслоотделител?
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
Знаеш ли думата separator на английски, какво значи на български? Идва от сепърейт - разделям, отделям и т.н. В ЕТКА този елемент е описан като oil separator.
Счита се, че тия изпарения са канцерогенни и силно е непрепоръчително да се вдишват. Затова всеки, който го е еня повече за себе си, отколкото за купчината ламарина, която му служи е редно да постави маркуча от изпаренията на мястото му. Щото все пак тоя който кара колата вдишва най-добре от тия гадости
Счита се, че тия изпарения са канцерогенни и силно е непрепоръчително да се вдишват. Затова всеки, който го е еня повече за себе си, отколкото за купчината ламарина, която му служи е редно да постави маркуча от изпаренията на мястото му. Щото все пак тоя който кара колата вдишва най-добре от тия гадости

Re: Поло 6N-маркуч за картерните газове
В мойта ЕТКА този елемент е описан като "маслоотделител" - явно и двата термина са верни.
А за извеждането им навън не съм си и помислял - това обикновено се прави при вече сдухан двигател с голямо картрено налягане, когато на собственика не му се дават пари за ремонт...
А за извеждането им навън не съм си и помислял - това обикновено се прави при вече сдухан двигател с голямо картрено налягане, когато на собственика не му се дават пари за ремонт...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта