anatoli_velikov написа:Колеги всеки ден се сблъсквам с професионални шофьори С+Е+D и азбуката назад категории. Ами какво да ви кажа, един човек, който е карал влекач с полуремарке за 5год. и ако го качиш на хенгер (камион с ремарке) и не може да го върне назад, особено със завиваща ос на ремаркето. Всичко е до практика, а практиката идва с карането. Не можеш да си взел книжка вчера и да си на 20-22год. и да тръгваш да затискаш и да гониш леките коли със самосвала, щото само си по-голям. Не става така като някакъв "вандал" на пътя. Ами има и пешеходци, има колоездачи.
Хора, осъзнайте се, категориите за управление на товарни автомобили, автобуси и ремаркета не са шега работа, носи се отговорност не само за вашия живот, а и за живота на други хора.
Лично аз съм твърдо ЗА.
За мненията докато пишех - "претардер" няма, а интердера е същото. За инфо - гугъл
не знам какво има и какво няма
ретардер,интардер,претардер,акватардер т,н
едни са на ел бобини други на хидравлично масло но играят една роля .Това е електро-механична спирачка задаваш една степен и подържа определена скорос като прави съпротивление и според степента се променя и съпротивлението
целта е да не се използва спирачката че замирисва на феродо а камиона да държи една скорост