Polo 6N2 2001г. АUD - смяна на полуоска
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Polo 6N2 2001г. АUD - смяна на полуоска
Колеги, ще сменям полуоска и имам въпрос относно гайката, с която се затяга полуоската към главината. Оригиналните гайки са дванайсетограми с пластмаса вътре за осигуряване срещу развиване и в упътването, което следвам пише да се сменят на всяко разглобяване. Полуоската която си купих е с обикновена шестограмна гайка без осигуряване. Да търся ли от специалните гайки или става и с обикновената? И колко здраво точно се затяга тая гайка?
Последна промяна от yavkata1985 на Нед 20 яну 2013 16:36, променено общо 1 път.
- Gecatawe
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Polo 6N2 2001г. АUD - гайка на полуоската
Слагай си старата гайка!
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Polo 6N2 2001г. АUD - гайка на полуоската
По принцип се стяга много зздраво дори ползваш и тръба за рамо към тресчота като един е натиснал педала на спирачките а другия стяга докато гайката спре да се върти и всичко това когато колата е стъпила на земята, а не на крик по същия начин ще развиеш и старата като само отхлабваш малко колкото да може да въртиш на трезчотка после вдигаш на крик и доразвиваш а за гаиката и новата да сложиш стегнеш ли я по споменаия начин няма да се саморазвие камъка които ти трябва е 32.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Polo 6N2 2001г. АUD - гайка на полуоската
Ако пък искаш да си я ползваш тая тресчотка дълго време по добре ползвай твърд върток. Тресчотката не е за такова напъване!
Гайката трябва да е с тефлон! Друго не слагай!
Гайката трябва да е с тефлон! Друго не слагай!
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Polo 6N2 2001г. АUD - гайка на полуоската
вчера смених полуоската и реших да споделя как става, може пък да помогне на някой.Имам и снимков материал, но е малко трудно с качването във форума, затова ако някой му трябва да каже.
Първо необходимите инструменти, щото не всеки има цяла работилница на разположение:
1.Крик + трупчета за подпиране
2.Камък 30 (гайка на полуоска) + твърдо рамо
3.Камък 17 (гайки на колелото)
4.Камък 12 (гайки на лагера между носач и главина)
5.Спрей за развиване на гайки
6.Вътрешен дванайсетостен (болтове на вътрешно каре към скоростна кутия), номера мисля, че е 8, но не съм сигурен (Внимание: не става дума за "еврейска звезда" която е шестостен, дванайсетостените се намират+по-рядко) + твърдо рамо + тръба за удължаване + удължител за камъка
7.Грес
8.Маркер или шило за отбелязване
9.Чук + дървена/алуминиева подложка за да не блъскаме по полуоската
10.Бензин + парцали за почистване
11.Евентуално скоби за маркучи на винт за затягане на маншоните. Другия вариант е керпеден за стягане на обикновените скоби, но става трудно и ефекта не е толкова добър.
12.Тухла за подпиране на спирачката или помощник
Необходимо време:
Аз свърших работата за около 6 часа, но бях сам, за първи път ми беше и доста се мотах. Ако се действа стегнато сигурно и за 2 часа става.
Как процедирах аз:
1.Пръскане на голямата гайка на полуоската със спрея за развиване. Трябват му няколко минути да подейства. После с камък 30 и твърдо рамо разхлабих гайката. Допълнителна тръба не ми е трябвала, а не съм от най-яките (тежа 65кг
). Полезно беше, че имах гъвкаво рамо, иначе е неудобно заради гумата.
2.Разхлабване на болтовете на колелото.
3.Вдигане на крик и подпиране с трупчетата. Аз вдигнах цялата предница, за да има повече място. Мисля че става и само съответната страна ако се вдигне. Задните колела подпираме също с трупчета да не тръгне нанякъде колата.
4.Отвиваме болтовете и сваляме колелото.
5.Маркираме с шило как точно стоят трите болта които държат лагера между носач и главина. На пръв поглед не личи, но тези болтове са на продълговати дупки и така може да се наглася позицията на главината спрямо носача. Някой който повече разбира може да каже дали от тук точно не се прави реглаж на предница.
6.Отвиваме трите болта, 12ки ако не се лъжа, държат се отгоре от пластина в която са заварени гайките.
7.Завираме се под колата и отвиваме 6те болта на вътрешното каре с дванайсетостена. Почваме естествено пак със спрейче. Малко е тегаво, защото няма място. Аз подпрях педала на спирачката с едно дърво за да ми държи контра, ако има помощник който да натиска е екстра. Въртейки колелото може да се достигне до всички болтове. Трябва удължител за държача на камъка, иначе маншона на карето много пречи. Трябва и тръба за удължаване на рамото, без нея аз поне не можех да ги разхлабя.
8.Развиваме голямата гайка на полуоската докрай и така полуоската е освободена от двете страни.
9.Сега трябва да изкараме някакси полуоската от шлиците на главината. По принцип това се прави със специална скоба, който има и може да си направи супер. Аз използвах чук, като е хубаво да се подложи дърво или мек метал за да не нагънете полуоската (ако изобщо ви трябва, все пак я сменяте:)). Освен това аз подпрях главината в калника с парче дърво, за да не блъскам през полуоската в скоростната кутия. С няколко удара шлиците излизат донякъде, после трябва главината да се опъне навън, за да се изкарат на ръка докрай. Аз доста трябваше да опъвам, не знам това дали не е малко кофти за лагеруването на макферсона горе.
10.Изваждаме стара полуоска.
11.Избърсваме старата грес от фланша на скоростната кутия и слагаме нова.
12.Гресираме каретата на новата полуоска ако вече не са гресирани (при мен бяха вече с грес).
13.Стягаме маншоните със скобите за маркучи. Най-добре си купете такива с винтове, другото според мен е мъчение.
14.Моята нова полуоска нямаше болтове откъм вътрешното каре, затова изчистих старите заедно с подлагащите ламаринки и ги използвах пак.
15.Почистваме шлиците с бензин.
16.По обратния път с опъване на главината пъхаме шлиците.
17.Блокираме спирачката и завиваме голямата гайка докато карето опре в лагера, за да позиционираме полуоската. Моята полуоска дойде с нова гайка, макар и по-друг вид от оригиналната. Не е с тефлон против саморазвиване, а е стисната на две места. Освен това беше шестограм, оригиналната е дванайсетограм.
18.Завиваме трите болта на лагера между носача и главината на маркираните позиции. Тегава процедура особено сам.
19.Завиваме болтовете на вътрешното каре. Аз ги завих колкото можех здраво.
20.Слагаме колелото.
21.Отпускаме колата от трупчетата.
22.Затягаме голямата гайка и болтовете на колелото.
23.Пием една бира за добре свършената работа.
Първо необходимите инструменти, щото не всеки има цяла работилница на разположение:
1.Крик + трупчета за подпиране
2.Камък 30 (гайка на полуоска) + твърдо рамо
3.Камък 17 (гайки на колелото)
4.Камък 12 (гайки на лагера между носач и главина)
5.Спрей за развиване на гайки
6.Вътрешен дванайсетостен (болтове на вътрешно каре към скоростна кутия), номера мисля, че е 8, но не съм сигурен (Внимание: не става дума за "еврейска звезда" която е шестостен, дванайсетостените се намират+по-рядко) + твърдо рамо + тръба за удължаване + удължител за камъка
7.Грес
8.Маркер или шило за отбелязване
9.Чук + дървена/алуминиева подложка за да не блъскаме по полуоската
10.Бензин + парцали за почистване
11.Евентуално скоби за маркучи на винт за затягане на маншоните. Другия вариант е керпеден за стягане на обикновените скоби, но става трудно и ефекта не е толкова добър.
12.Тухла за подпиране на спирачката или помощник

Необходимо време:
Аз свърших работата за около 6 часа, но бях сам, за първи път ми беше и доста се мотах. Ако се действа стегнато сигурно и за 2 часа става.
Как процедирах аз:
1.Пръскане на голямата гайка на полуоската със спрея за развиване. Трябват му няколко минути да подейства. После с камък 30 и твърдо рамо разхлабих гайката. Допълнителна тръба не ми е трябвала, а не съм от най-яките (тежа 65кг

2.Разхлабване на болтовете на колелото.
3.Вдигане на крик и подпиране с трупчетата. Аз вдигнах цялата предница, за да има повече място. Мисля че става и само съответната страна ако се вдигне. Задните колела подпираме също с трупчета да не тръгне нанякъде колата.
4.Отвиваме болтовете и сваляме колелото.
5.Маркираме с шило как точно стоят трите болта които държат лагера между носач и главина. На пръв поглед не личи, но тези болтове са на продълговати дупки и така може да се наглася позицията на главината спрямо носача. Някой който повече разбира може да каже дали от тук точно не се прави реглаж на предница.
6.Отвиваме трите болта, 12ки ако не се лъжа, държат се отгоре от пластина в която са заварени гайките.
7.Завираме се под колата и отвиваме 6те болта на вътрешното каре с дванайсетостена. Почваме естествено пак със спрейче. Малко е тегаво, защото няма място. Аз подпрях педала на спирачката с едно дърво за да ми държи контра, ако има помощник който да натиска е екстра. Въртейки колелото може да се достигне до всички болтове. Трябва удължител за държача на камъка, иначе маншона на карето много пречи. Трябва и тръба за удължаване на рамото, без нея аз поне не можех да ги разхлабя.
8.Развиваме голямата гайка на полуоската докрай и така полуоската е освободена от двете страни.
9.Сега трябва да изкараме някакси полуоската от шлиците на главината. По принцип това се прави със специална скоба, който има и може да си направи супер. Аз използвах чук, като е хубаво да се подложи дърво или мек метал за да не нагънете полуоската (ако изобщо ви трябва, все пак я сменяте:)). Освен това аз подпрях главината в калника с парче дърво, за да не блъскам през полуоската в скоростната кутия. С няколко удара шлиците излизат донякъде, после трябва главината да се опъне навън, за да се изкарат на ръка докрай. Аз доста трябваше да опъвам, не знам това дали не е малко кофти за лагеруването на макферсона горе.
10.Изваждаме стара полуоска.
11.Избърсваме старата грес от фланша на скоростната кутия и слагаме нова.
12.Гресираме каретата на новата полуоска ако вече не са гресирани (при мен бяха вече с грес).
13.Стягаме маншоните със скобите за маркучи. Най-добре си купете такива с винтове, другото според мен е мъчение.
14.Моята нова полуоска нямаше болтове откъм вътрешното каре, затова изчистих старите заедно с подлагащите ламаринки и ги използвах пак.
15.Почистваме шлиците с бензин.
16.По обратния път с опъване на главината пъхаме шлиците.
17.Блокираме спирачката и завиваме голямата гайка докато карето опре в лагера, за да позиционираме полуоската. Моята полуоска дойде с нова гайка, макар и по-друг вид от оригиналната. Не е с тефлон против саморазвиване, а е стисната на две места. Освен това беше шестограм, оригиналната е дванайсетограм.
18.Завиваме трите болта на лагера между носача и главината на маркираните позиции. Тегава процедура особено сам.
19.Завиваме болтовете на вътрешното каре. Аз ги завих колкото можех здраво.
20.Слагаме колелото.
21.Отпускаме колата от трупчетата.
22.Затягаме голямата гайка и болтовете на колелото.
23.Пием една бира за добре свършената работа.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта