Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
sdichev
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 14 фев 2013 12:52
Автомобил:
Двигател:

Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот sdichev » Чет 14 фев 2013 13:04


Здравейте,от скоро имам Поло 1,4 1997 АЕХ,трябва да сменя ангренажния ремък,но когато отидох на майстор ми каза,че трябва да сменя и водната помпа.Изчетах доста теми и навсякъде се говори само за ремък с ролка.Питах няколко приятели някои казват смени и помпата,други ми казват че може и да не се сменя....пълна каша .. моля дайте съвет

Последна промяна от Bobi_S13 на Чет 14 фев 2013 16:13, променено общо 1 път.
Причина: коригирано заглавие!




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот freestyler911 » Чет 14 фев 2013 16:31


5 години карам без да съм сменял помпата.

Принципа е такъв, ако не е ръждив антифриза и не е протекло от семеринга, не я пипаш.
И все пак ти си решаваш, колата е твоя!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19281
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот stefan4o » Чет 14 фев 2013 17:24


Ако имаш излишен лев, можеш да вземеш рециклирана от ФВ-дилър. Поне е някакво успокоение, че си взел нещо читаво със срок на годност почти като вгражданата от завода. При тези мотори помпата трябва да е читава и да се следи състоянието й, защото седи на ангренажа и може да стане фаул с двигателя.


Потребителски аватар
sstyle
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
Автомобил: Polo 6N
Двигател: AEX 1996
Местоположение: Sofia

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот sstyle » Чет 14 фев 2013 17:43


5 години карах без проблем и доиде време да смянам ангренажен ремък и реших да сменя и помпата и след 2000км протече.По-добре не я сменяй


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот 4i4o-dido » Чет 14 фев 2013 18:13


Препоръчва се смяна,защото после ако протече пак сваляш ангренажа.Не е нещо особено ,ако си го правиш сам.
Но ако ще ходиш при майстор ще даваш 2 пъти пари.А като не се знае дали е сменяна изобщо....???


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот Теодор » Чет 14 фев 2013 21:18


Сменяй защото и аз реших да спестя някой лев и за малко не хвърлих двиг. заради нея icon_idea


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19281
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот stefan4o » Чет 14 фев 2013 21:22


sstyle написа:5 години карах без проблем и доиде време да смянам ангренажен ремък и реших да сменя и помпата и след 2000км протече.По-добре не я сменяй

Тя е малко късмет тая работа. А когато ремъкът е пренатегнат доста няма ли шанс да текне от него? Или съм в грешка, щото имам спомени, че четох нещо такова :confused


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот 4i4o-dido » Пет 15 фев 2013 7:32


Ако ''майстора'' не знае колко да натегне? А и на ролката има зъб и се натяга до означението.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19281
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот stefan4o » Пет 15 фев 2013 8:19


Забравих, че е с обтяжна ролка неговия модел :mhihi


Потребителски аватар
Shanovec
Мнения: 452
Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
Двигател: AEX 1997 AKL 1999
Местоположение: Казанлък / Копринка

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот Shanovec » Съб 16 фев 2013 16:50


4i4o-dido написа:Препоръчва се смяна,защото после ако протече пак сваляш ангренажа.Не е нещо особено ,ако си го правиш сам.
Но ако ще ходиш при майстор ще даваш 2 пъти пари.А като не се знае дали е сменяна изобщо....???

:th_up

сменях ролка и ремък и майстора като погледна водната помпа и ... като я свали и му се разпадна в ръцете на две части :Mr Green Fun . Както каза колегата 4i4o-dido сменяй, че не се знае предишния собственик кога я е сменял и дали изобщо я е сменял


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 16 фев 2013 16:57


То и аз бях на същия хал! Чудих се дали да я сменя, но като се сетих, че ще дойде ред пак да я сменя, защото не се знае предишния собственик дали я е сменял, прежалих 60 лева и я смених! :c020 Старата си беше здрава, нямаше луфт в лагера! Сам си преценяваш, то и новата не е гаранция, че няма да се разпадне на 2-рия месец. Но е друго да си мислиш, че си подсигурен и си менил всичко по колата, и няма какво да те изненада, примерно извън града, да заяде помпата, и да направиш мармалад всичко :icon_lol


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот freelancer » Пон 04 мар 2013 15:52


Здравейте колеги,
Мисля, че тук е мястото да споделя какво ми се случи.
Колата ми е Поло 1,4 МПИ 2000г. :c020
След пълно обслужване в сервиза, разбира се и нова водна помпа и изминати около 200-300 километра предимно градско, една вечер се чу стържещ звук, който, след като утихна, установих, че ми е пукнат капака, който покрива ангренажния ремък. Веднага на сутринта колата отиде в сервиз, където разбрах какво се е случило.
Пада ограничителния пръстен на водната помпа, ангренажния ремък го надъвква от едната страна и откъсва парче, но за щастие, ремъка не прескача и се разминах само с уплаха и рекламация на ремъка и на водната помпа.
Дефектната помпа е Долц, обаче май са ми набутали някакво менте. Старата помпа, оригиналната изглеждаше доста по добре, но все пак е стара.
Важното е да се внимава дали частите не са ментета, защото в случая цената си беше нормална за водна помпа.
Добре, че жената е карала бавно и в града, както и реакцията ми беше своевременна, иначе щеше да стане страшно.
Също ме съмнява, че падането на оборотите сутрин на студен двигател ми се е дължало и на водната помпа, която е натягала, след това ми се появи и едно чукане, заради, което смених маслото, уж с по хубаво, тъй като си мислех, че ми чукат повдигачи или клапани.
Абе вкарах се в голямо приключение.
Сега в момента съм с водна помпа FAI от Аутохелп. Пише, че е произведена във Великобритания.
Дано излезе читава.
Искам само да добавя, че в деня преди да стане поразията с водната помпа,при първото палене, бях включил доста консуматори включително и чистачките и ми паднаха оборотите, колата загасна и ми светна лампата за маслото, като изписука и премигна няколко пъти. След това, вечерта разбрах причината!
Значи, ако чуете чукане в долната част на двигателя от страната на пистовия ремък или ви се случи падане на оборотите или премигване на лампата за маслото, си проверете водната помпа и ангренажния ремък. Водната помпа не е текла, нито съм имал загуба на антифриз, но явно пръстена, който е с точкови заварки се е отлепял постепенно докато най накрая е паднал, а и самата помпа е натягала и не се е движела свободно.
Надявам се, че съм ви бил полезен колеги.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот ivanovkbg » Сря 06 мар 2013 16:54


freelancer написа:Здравейте колеги,
Мисля, че тук е мястото да споделя какво ми се случи.
Колата ми е Поло 1,4 МПИ 2000г. :c020
След пълно обслужване в сервиза, разбира се и нова водна помпа и изминати около 200-300 километра предимно градско, една вечер се чу стържещ звук, който, след като утихна, установих, че ми е пукнат капака, който покрива ангренажния ремък. Веднага на сутринта колата отиде в сервиз, където разбрах какво се е случило.
Пада ограничителния пръстен на водната помпа, ангренажния ремък го надъвква от едната страна и откъсва парче, но за щастие, ремъка не прескача и се разминах само с уплаха и рекламация на ремъка и на водната помпа.
Дефектната помпа е Долц, обаче май са ми набутали някакво менте. Старата помпа, оригиналната изглеждаше доста по добре, но все пак е стара.
Важното е да се внимава дали частите не са ментета, защото в случая цената си беше нормална за водна помпа.
Добре, че жената е карала бавно и в града, както и реакцията ми беше своевременна, иначе щеше да стане страшно.
Също ме съмнява, че падането на оборотите сутрин на студен двигател ми се е дължало и на водната помпа, която е натягала, след това ми се появи и едно чукане, заради, което смених маслото, уж с по хубаво, тъй като си мислех, че ми чукат повдигачи или клапани.
Абе вкарах се в голямо приключение.
Сега в момента съм с водна помпа FAI от Аутохелп. Пише, че е произведена във Великобритания.
Дано излезе читава.
Искам само да добавя, че в деня преди да стане поразията с водната помпа,при първото палене, бях включил доста консуматори включително и чистачките и ми паднаха оборотите, колата загасна и ми светна лампата за маслото, като изписука и премигна няколко пъти. След това, вечерта разбрах причината!
Значи, ако чуете чукане в долната част на двигателя от страната на пистовия ремък или ви се случи падане на оборотите или премигване на лампата за маслото, си проверете водната помпа и ангренажния ремък. Водната помпа не е текла, нито съм имал загуба на антифриз, но явно пръстена, който е с точкови заварки се е отлепял постепенно докато най накрая е паднал, а и самата помпа е натягала и не се е движела свободно.
Надявам се, че съм ви бил полезен колеги.

Точно заради тези менте части, като сменях ангренажа, майстора ми не даде да сменим водната помпа.
Беше обстойно проверена и сложена с новия ремък.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот javor_bg » Пет 25 апр 2025 10:52


Здравейте, колеги. Може ли да попитам с колко нютон метра се стяга ролката на агренажа и тази на пистовия ремък при мотор АЕХ ? Дали пише на опаковката/кутията ? Искам да попитам дали за да се смени водната помпа трябва да се махне зъбното колело на разпределителния вал и задния кожух на агренажния ремък, който се държи на няколко болта ? Нали няма нужда да мажа уплътнението на водната помпа със силикон ? Благодаря !


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 1,4 1997 АЕХ - ангренажен ремък и водна помпа

Мнениеот javor_bg » Пет 25 апр 2025 22:06


За обтегача на агренажа дават 20 NM , което ми се струва доста малко. Болтът на новата ролка е с шайба.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 386 госта