четох бая из форума
и установих, че има немалко хора, които се оплакват от последици след пастиране или полиране, леки надирания, неравномерен блясък ей такива неща
та реално да ви питам, ако не ми трябва да ми лъщи колата, струва ли си риска да я пастирам и полирам?Доволен съм си от блясъка на този етап.
В смисъл самото пастиране помага ли на боята за зимата, че уви гараж нямам?
и в това леко по-студено време прави ли се пастиране или е трябвало есента?
чудя се дали си струва да похарча 100 лв за това чудо, при положение, че имам бая други неща за оправяне.



за и против пастирането
И според мен има смисъл защото предпазва лака. Пре ди 2-3 седмици пастирах с 4 пасти марка "Festool" последователно (естествено с машина) една бяла Астра 2001г. която не беше пастирана никога до сега, мога да кажа, че ефектът беше поразителен. След това минах и моят стар Пасатко и
боята стана като огледало. На опаковката пишеше че този слой остава за 18 месеца така, че мисля, че 1-път годишно е добре да и се удари една пастичка. 


Аз моите коли ги пастирам през 4-5месеца наймного,иска ми се този мазен слой отгоре върхо колата да го има постоянно.Когато вали,водата воопще не се задържа,претпазва от студ и от яко слънце.
Миналата есен не си пастирах аудито и напролет на 2-3места беше тръгнал лака.Аз съм твърдо ЗА пастирането и полирането!
Миналата есен не си пастирах аудито и напролет на 2-3места беше тръгнал лака.Аз съм твърдо ЗА пастирането и полирането!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако го правиш през 5-6 месеца не виждам смисала да се буташ за машинно.70-100 лв. според мен са недопустими въпреки че фаидата от пастирането е голяма.Аз ходя в един магазин за бой на Черни връх/някой от форума го препоръча от там си зимах коректор за ражда/ 5лв./100 гр. на 3М-която е професионална и се маца директно.Зимаш една 1ви номер за големи драскотини/тази паста ако ползваш само нея колата остава надрана
/и след тва цялата с 3ти номер за блясак/естествено на малки части полагаш и търкаш/.Води се че за добро пастиране на кола ти трябват 300 гр. паста и 6-7 часа.Аз го направих със 100-120 гр. и 3-4 часа в който включвам и измиването-ефекта беше поразителен да не говорим че и си пазя боята за зимата 


SLO написа:Аз моите коли ги пастирам през 4-5месеца наймного
Колега от това често пастиране остана ли по колата ти боя? Не, че нещо, ама при пастирането се отнема част от повърхностния слоя на боята. Е виж ако я полираш съм по съгласен.
Аз съм за пастирането ако е е наложително. Ако боята е прегоряла и ако е надрана. Но ако няма прегорял слой и няма надиране е по-удачно да се полира. Така пак има блясък, предпазва се боята и най-вече не ти се изтънява слоя боя.
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
wili98 написа:оправи колата, пастирането може да почака..
доколкото си спомням беше новичка ... значи би трябвало да е пастирана от търговеца
ами може и да се окажеш прав,
сега слизам на дъжа долу и осъзнавам, че целия ми преден капак и тавана са на капки и няма както при другите коли една такава еднородност. И си мисля, че може и да е полирана, защото иначе не се получава така, нито една от съседните коли нямаше подобен ефект
Andrian_VT написа:SLO написа:Аз моите коли ги пастирам през 4-5месеца наймного
Колега от това често пастиране остана ли по колата ти боя? Не, че нещо, ама при пастирането се отнема част от повърхностния слоя на боята. Е виж ако я полираш съм по съгласен.
Аз съм за пастирането ако е е наложително. Ако боята е прегоряла и ако е надрана. Но ако няма прегорял слой и няма надиране е по-удачно да се полира. Така пак има блясък, предпазва се боята и най-вече не ти се изтънява слоя боя.
Пасата го имам от 5-6 месеца,пастирах го веднага след като го купих а го полирах преди 2 дни.Ако има нужда на пролет ще се пастира пак ако не един полир и е готова.
Аудито го цапах почесто,в годината 2 пасти и 2 полира,сега Рендето от както съм го взел,демек за 1 месец първо му правиха целостен третман със 3М в автомивка Reflex и ония ден с Пасата пак един полир му направих отгоре.
Боята им седи на всичките ми коли


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Е в такъв случеи ето импровизирана рецепта:
Търкаш веднъж с паста 1и3 и след това профилактично спрез 6 месеца с 4 или 5,докато колата се понадере с времето и пак се повтаря 1и3-и кбоята ти почва да те обича.
P.S.Днес на дъжда забелязах че колата е на капки при условие че я пастирах преди 1-2 месеца на ръка.
Търкаш веднъж с паста 1и3 и след това профилактично спрез 6 месеца с 4 или 5,докато колата се понадере с времето и пак се повтаря 1и3-и кбоята ти почва да те обича.
P.S.Днес на дъжда забелязах че колата е на капки при условие че я пастирах преди 1-2 месеца на ръка.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта