POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
veni_batacheva
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 11 фев 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот veni_batacheva » Пон 11 фев 2013 21:30


Здравейте, скоро си купих POLO 1.4 MPI 2000г. и чесно казано се видях в приключение. Естествено в началото нямаше проблеми и така 2 седмици. Сега при запалване колата се форсира до 2000 оборота след което засне. Трябва да подавам газ поне 3-4 мин. Ако в този момент запаля фаровете или пусна парното пак гасне. Като подавам газ, чувам как се променя звука на мотора, но имам чувството, че оборотите не се променят своевременно. Преди 2 седмици правих диагностика (според, която всичко е ОК), почистиха дросел клапата (която беше цялата в масло). След това смених и водна помпа, но не съм я карала да чистят грешките, може ли това да е проблем? От както прави това при паленето доста вдигна разхода. Колата е бензин, газ няма.
Ще съм благодарна, ако някой даде съвет :)

Последна промяна от Bobi_S13 на Пон 11 фев 2013 21:43, променено общо 2 пъти.
Причина: Добре дошъла! Тук не се пише с главни букви, а също така се запознай и с правилата за публикуване във форума!




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот djshomi » Вто 12 фев 2013 8:16


Според мен трябва да се адаптира дросела.


charodei
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот charodei » Съб 16 фев 2013 21:33


На един приятел се случва нещо подобно. Динамото му започва да зарежда след около 3-4мин. и ако акумулатора ти е слаб загасва веднага като включиш някакъв консуматор. Вземи един мултицет и замери в първите няколко минути като запалиш колата и много неща се изяснят.


Потребителски аватар
MaLixx
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот MaLixx » Пон 18 фев 2013 1:26


След почистване на дросел клапата задължително се разкача акумулатора за някоя друга минута. След това преди да запалиш държиш на контакт една минута да се адаптира клапата. Ако това не помогне ще се наложи да се търси друга клапа за проба.


yavkata1985
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 15 дек 2012 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот yavkata1985 » Вто 19 фев 2013 23:59


Как точно като държиш на контакт една минута ще се адаптира клапата???


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот i.e.i » Сря 20 фев 2013 10:48


yavkata1985 написа:Как точно като държиш на контакт една минута ще се адаптира клапата???

Адаптира се :th_up


BZhelev
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 25 яну 2013 23:33
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: AUD 00
Местоположение: Димитровград

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот BZhelev » Вто 05 мар 2013 0:34


veni_batacheva написа:Здравейте, скоро си купих POLO 1.4 MPI 2000г. и чесно казано се видях в приключение. Естествено в началото нямаше проблеми и така 2 седмици. Сега при запалване колата се форсира до 2000 оборота след което засне. Трябва да подавам газ поне 3-4 мин. Ако в този момент запаля фаровете или пусна парното пак гасне. Като подавам газ, чувам как се променя звука на мотора, но имам чувството, че оборотите не се променят своевременно. Преди 2 седмици правих диагностика (според, която всичко е ОК), почистиха дросел клапата (която беше цялата в масло). След това смених и водна помпа, но не съм я карала да чистят грешките, може ли това да е проблем? От както прави това при паленето доста вдигна разхода. Колата е бензин, газ няма.
Ще съм благодарна, ако някой даде съвет :)

Колежке, това е срещан проблем при 1.4 60 коня моторите. Има 2 варианта или алтернатор (по-малко вероятно) или дроселовата клапа. За адаптация на дросела - разкачаш акумулатора и след като го подвържеш, палиш колата и 10-на минути я оставяш да работи на празен ход без да подаваш НИКАКВА газ. Не се ли оправи, в най-лошият случай 500лв. за дросел. Често срещан проблем при АКК мотор на ВАГ :)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот dj_tuhla » Сря 06 мар 2013 3:13


Клапата се адаптира с ВагКом .. говорите на изуст общи приказки .. чак и за клапа я пратихте заради едната адаптация :banghead

Това жужене на контакт не означава че се адаптира, а че си търси положението моторчето за празен ход.. изобщо :stumm

Колежке, споделете в кой град се намирате за да ви посъветва някой къде да отидете за компетентна диагностика.
След като са чистили дросела, понякога се получава гореописаното, но има голям шанс да се размине само с адаптация.


Потребителски аватар
MaLixx
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: POLO 1.4 MPI 2000г - Запалване на колата

Мнениеот MaLixx » Сря 13 мар 2013 1:39


Какво моторче за празен ход колега... Бъркаш поколенията мотори. Клапата е с изцяло електронно управление. Вместо жило има моторче, което движи клапата според позицията на педала на газта, който от своя страна представлява потенциометър, но далеч не се казва моторче за празен ход. И да, клапата се адаптира след разкачане на акумулатора само при първоначално даване на контакт. Не веднъж съм правил тази процедура и съм наблюдавал самата адаптация. При следващо даване на контакт се чува жужене, но това вече не е адаптация. При самата адаптация клапата се отваря и затваря в крайни положения.
Изображение
Изображение



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта