голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stuntman13
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 06 мар 2013 19:45
Автомобил:
Двигател:

голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот stuntman13 » Нед 10 мар 2013 16:40


Колеги, здравейте, ще съм много благодарен ако някой ми каже - първо турбото отказа, колата пали, работи си перфектно, но все едно няма турбо. Разбрах, че н75 не работи - покарах така и взех от един приятел, сложих го, но не стана нищо. Казаха ми да раздвижа този клапан при турбото - раздвижих го, сложих здрав н75 и пак нищо.




Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот Anonymous88 » Нед 10 мар 2013 16:45


А провери ли да не е сцепено някое маркуче?


ivan999
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Tarnovo

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот ivan999 » Нед 10 мар 2013 19:42


Ток идва ли до Н75


stuntman13
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 06 мар 2013 19:45
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот stuntman13 » Нед 10 мар 2013 23:22


Еми ток идва,защото се чува че клапана отваря а маркучетата ги проверих и всички са здрави


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот qm_parket » Пон 18 мар 2013 15:28


Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот ventotdi » Пон 18 мар 2013 15:33


qm_parket написа:Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.


Колега ,струва ми се ,че ръсиш ужасни глупости . Турбото се управлява от N75 и wastegate. Това е. Няма никакви клапани да пазят "мотора от пръскане" . :screwy


Потребителски аватар
lordmails
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
Автомобил: golf mk3
Двигател: 1z 1995
Местоположение: Разград

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот lordmails » Пон 18 мар 2013 17:37


Има механичен, допълнителен клапан на смукателния колектор на 1.6TD,на 1.9TDI НЯМА такъв клапан.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот ventotdi » Пон 18 мар 2013 23:11


lordmails написа:Има механичен, допълнителен клапан на смукателния колектор на 1.6TD,на 1.9TDI НЯМА такъв клапан.


Е нали темата е за ТДИ ?!


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот MaRtiNsKi » Пон 18 мар 2013 23:42


Ваг ком не отчита налягане на турбината...
Маркучите здрави,актуатора раздвижен,клапан N75 работещ и колата върви като чист дизел :eek

Ха сега какво може да е :eek :eek :eek


Потребителски аватар
lordmails
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 03 апр 2012 5:51
Автомобил: golf mk3
Двигател: 1z 1995
Местоположение: Разград

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот lordmails » Вто 19 мар 2013 7:17


Ами дебитомера какви стойности дава някой гледал ли е.


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот MaRtiNsKi » Вто 19 мар 2013 10:48


Колата е с чип,колко трябва да показва дебитомера :rolleyes


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот qm_parket » Сря 20 мар 2013 9:31


ventotdi написа:
qm_parket написа:Има 1 клапан, който разторва турбината и предпазва по този начин турбината и двигателя от пръсване. Той се включва на по-високите обороти (като я цедиш). Понякога се бъгва и като се отвори не се затваря. Ако това стане, колата почва да върви като "спънат кон". Провери този клапан и ако е от него - една профилактика на турбото и си ок.


Колега ,струва ми се ,че ръсиш ужасни глупости . Турбото се управлява от N75 и wastegate. Това е. Няма никакви клапани да пазят "мотора от пръскане" . :screwy


Колега, на 1.9 TDI 90к.с. и 110 к.с. има такъв клапан (турбото е вакуумно), недей ми обеснявай, защото съм ходил на оторизиран сервиз на VW, а не смятам, че разбираш повече от тях. Има клапан, който се управлява от бордовия компютър и се отваря при по-високи обороти, за да разтовари турбото. Вземи се образовай малко и недей да говориш като не разбираш. И когато този клапан се прецака, бордовия компютър не може да го управлява хубаво и като се отвори, няма затваряне. От там турбото колкото и да надува, въздуха не отива където трябва, а минава през този клапан и автомобила върви като "спънат кон" (все едно нямаш турбо).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 мар 2013 9:43


qm_parket написа:...
Колега, на 1.9 TDI 90к.с. и 110 к.с. има такъв клапан (турбото е вакуумно), недей ми обеснявай, защото съм ходил на оторизиран сервиз на VW, а не смятам, че разбираш повече от тях. Има клапан, който се управлява от бордовия компютър и се отваря при по-високи обороти, за да разтовари турбото. Вземи се образовай малко и недей да говориш като не разбираш. И когато този клапан се прецака, бордовия компютър не може да го управлява хубаво и като се отвори, няма затваряне. От там турбото колкото и да надува, въздуха не отива където трябва, а минава през този клапан и автомобила върви като "спънат кон" (все едно нямаш турбо).
Малей...наистина НИК-а ти е показателен :facepalm вземи да попрочетеш малко :th_up за бисерите си :mhihi


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот qm_parket » Сря 20 мар 2013 10:15


А какво според вас е Блу-Оф (наричан още "разтоварващ клапан") ?!
Ето ви малко информация да си ограмотите инфантилните мозъчета, дето само знаят да спамят:
Блу-оф не напразно се казва и с друго наименование "разтоварващ клапан" а именно и това му е принципа на действие. Клапана се монтира само при турбо двигатели било то дизел или бензин (дори и при дизели които нямат дросел има начин за монтаж ).
Клапанът не се отваря от налягането ,а от вакуума! Когато дадеш газ на мотора и турбината вдигне бууст,след което внезапно върнеш газта!Създаденото налягане от турбината трябва да се освободи в атмосферата(или след въздушния филтър ако клапанът е байпасен) Това се прави с цел турбината да продължи да се върти.В противен случай тя започва да "насича" и се чупи. При връщането на газта дроселовата клапа се затваря и в колектора внезапно се създава вакуум, а в турбо пътищата (от турбината през кулера до дросела) остава налягането което е създадено.Именно вакуумът отваря този клапан който се монтира обикновенно след кулера и изпълнява функция на разтоварване
Клапаните се делят на различни видове / еднобутални и двубутални ..... според конфигурацията на мотора..... и така нататък. При по-новите коли (производство след 2000) клапана е монтиран при сглобяването на автомобила в завода.

Throttle_body_openBOV12.jpg

Throttle_body_closedBOV7.jpg


ПС: Имам VW New Beetle 1.9 TDI ALH 90 к.с., 2002 година и имам такъв клапан.

ПС 2: Много ме радвате всички, които се изказвате, без въобще да разбирате за какво става дума и само за да нервирате останалите. Гледайте си работата, говорете си бисерите, но не тук, защото само се излагате. Тихичко като не разбирате.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 3 1.9 тди проблем с турбото

Мнениеот grishitu » Сря 20 мар 2013 10:50


Турбината ти с променлива геометрия ли е или без? Към колегата "ям_паркет".
Каква е причината след като се отвори "разтоварващия клапан" да не се затвори?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: musi98 и 36 госта