Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
- pCheLaTa
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 17:34
- Автомобил: Vw Golf 3 1.8
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Велинград
Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Здравейте колеги скоро си взех Поло 98г 1.4 APQ и го закарах да го обслужат (ремък, ролка, масло, филтри) и всичко е точно направиха го обаче са му почистили дросела че бил мръсен и въпроса ми е там преди да им го оставя колата на празен ход в движение или по точно пускам я поенерция на свободна държеше нормални обороти 900 - 1000 а сега държи 1100 - 1200 оборота а не беше така преди да им го оставя някой запознат ли е с този проблем и може ли да ми даде някой съвет какво да правя ? И още нещо съединителя ми е много корав гледам жилото е от това което не се самолеголира а ми казаха че за този двигател трябва да е самолеголируемо вярно ли товя ?
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Адаптация на дросела и ще се оправи, и смени жилото с самореголиращо и напръскаи с вд лоста дето влиза в скоростите
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
+1.Somi написа:Адаптация на дросела и ще се оправи, и смени жилото с самореголиращо и напръскаи с вд лоста дето влиза в скоростите
Адаптацията за този мотор става, като се върже с ВагКом, на контакт (но не работещ двигател), Engine, Measuring Blocks, група 098, Go и после бутон Basic settings. Трябва да прецъка няколко пъти и да даде Adaptation Ok.
За съединителя започни наистина със жило, но купи читаво ако успееш да намериш, примерно TRW. Ако остане твърд, много вероятно да е сменян и да са сложили някакво менте. Втулката по която се движи лагера ако се е набила с феродо също има такъв ефект. За последните 2 без сваляне на скоростите няма как да провериш.
- pCheLaTa
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 17:34
- Автомобил: Vw Golf 3 1.8
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Велинград
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Да мерси значи за жилото вчера купих 80 лв. на "SACHS" очаквам днес да го сменят и да видим какво ще стане а за дросела махнах плюса на акумулатора за около 20 мин. после го закачих и струва ми се малко се пооправи но смятам да го закарам на една дуагностика при един майстор той работи с няква система на БОШ незнам дали ще ми свърши работа и дали ще може да го адаптира как мислите а ми казаха също че може и да е от стъпковия мотор да се е задръстил с мрасотия и да не работи правилно защото това с оборотите на моменти се оправя на моменти пак е същото ?


- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Адаптацията съм ти написал как става. Би трябвало естествено да може да се направи и с апаратурата на Бош, въпроса е оператора (майстора) да си разбира техниката.
Ако проблема е в стъпков мотор и т.н. каквото описваш, то адаптацията няма да бъде успешна и ще разбереш.
Но факта, че преди да изчистят дросела е било Ок, говори че по-скоро не е такъв проблема. Най-общо да ти опиша какво е станало за да ти се изясни - ЕКУ-то на мотора (компютъра) е измерил/запомнил съпротивлението (сигнала) от TPS-а при напълно пуснат педал на газта. Като са ти изчистили дросела това положение се е променило малко и съответно съпротивлението към екуто е друго и компа си мисли че си пипнал газта без това да е така. Новата "адаптация" ще го накара да измери/запомни реалното съпротивление и ще се оправи проблема 99%.

Ако проблема е в стъпков мотор и т.н. каквото описваш, то адаптацията няма да бъде успешна и ще разбереш.
Но факта, че преди да изчистят дросела е било Ок, говори че по-скоро не е такъв проблема. Най-общо да ти опиша какво е станало за да ти се изясни - ЕКУ-то на мотора (компютъра) е измерил/запомнил съпротивлението (сигнала) от TPS-а при напълно пуснат педал на газта. Като са ти изчистили дросела това положение се е променило малко и съответно съпротивлението към екуто е друго и компа си мисли че си пипнал газта без това да е така. Новата "адаптация" ще го накара да измери/запомни реалното съпротивление и ще се оправи проблема 99%.

- pCheLaTa
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 17:34
- Автомобил: Vw Golf 3 1.8
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Велинград
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Мерси колега разбрах ще го закарам да го качат на компа да видим какво ще направят мерси ! :)
- veekoo
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Поло 6н1 APQ Високи оборити на празен ход !
Да се включа и Аз.Ако не ти се дават пари за диагностика и адаптация може просто да покараш така и ще се нормализират (изпитал съм го този вариант).За съединителя ми се струва че ще "омекне" след подяната му,поне при мен така стана,но не стана сякаш е с хидравличен т.е. не много мек.При мен малко преди да се предаде съединителя ставаше по твърд като загрее.И жилото, че не е саморигулиращо да не те притеснява.Слагат такива понеже са по евтини.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта