Проблем с бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Съб 19 яну 2013 21:21


Айде за момента когато водата е спряна съм по съгласен че може и да дойде топла вода АКО бойлера не е с гъвкави връзки те са толкова тесни че няма как да пропуснат въздуха необходим за да се източи водата.Но да дойде топла вода и то толкова литри при не спряла вода е не виждам как ще стане :shock освен ако нещо не е вързан както трябва.Все пак бойлера е съд който за да ти пусне вода трябва да вкараш вода или въздух а това при една дупка :roll:




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Съб 19 яну 2013 21:34


И аз нямам представа откъде идваше тази вряла вода, но си беше факт. Говорили сме си и други комшии, проблема го имаше само в горната част на блока. Най-интересното беше, че блока си беше с ТЕЦ (освен по времето на Янчулев) и почти никой нямаше бойлер, пък и да е имал му е трябвал само десетина дни в годината като спрат топлата вода, а тогава си имаше топла вода.
Така и не се разбра чий е бил проблемния бойлер.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Сря 20 мар 2013 22:32


Може да дойде много лесно,колега fox_vt
Просто когато бойлера ти позагрее,той създава налягане по-голямо от това на тръбопроводната мрежа.Или, ако в тръбопровода имаш налягане 2-3 атмосфери,в бойлера при загряване стават 6-8 атм.Бих казал,че когато имаме течност под налягане едва ли е нужно да влиза въздух в съда,за да излезе течноста.Налягането вътре я избутва докато се изравни с външното.А все пак то въздух си има,макар и малко в най-високата точка на бойлера.
От там на татък какво се случва не знам.Предполагам,че бойлера всъщност губи 10-тина литра,но недай боже водата да спре или налягането и да падне драстично/докато е включен/.....мамма миа.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Сря 20 мар 2013 23:24


Iezekil знаеш ли колко се разширява водата и колко повече ще бъде водата при 2 бара и при 8 бара?Мнооого малко не случайно тестове на самолетни гуми и газови бутилки се правят с вода.И не на последно място едно е да прокапе възвратния клапан от топлинното разширение на водата,а съвсем друго е да точиш 100 литра гореща вода от студената тръба. :mhihi Но както каза ktamen блока е със ТЕЦ най вероятно там е станала врътка с техните и другите тръби в някой комшия.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 0:45


Колега,ще разводним темата май.
Водата колко се разширява можеш да провериш по разширителния съд на колата си.Или ако имаш парно-по разликата в нивото на водния стълб.Особенно под налягане течностите се разширяват.
А и аз визирах именно движението на водата вследствие налягане,не разширение.
По втория въпрос за тестовете-провеждат се с вода,защото тя не подлежи на компресиране.Сиреч,ако в бутилка от 1литър можеш да вкараш 10 литра въздух,то вода можеш да вкараш 1 литър,не 2 или 3 литра.За това се провеждат тестовете с вода под налягане,едно е да взривиш бутилка пълна със сгъстен въздух под налягане 500 атмосфери,друго е с 15 литра вода.
Надуването с въздух под налягане също се практикува,но във водна среда.Там плътноста на водата пречи на ударната вълна и осколките при евентуален взрив.
По следващия ти бисер-възвратен/ако е комбиниран де/ клапан прокапва не от топлинното разширение,а от високо налягане.
Навремето моя бойлер така го точеха комшиите,от неработеш възвратен клапан.Живея на последния етаж.Усетих се по това,че като пуснех топлата вода от крана излизаше въздух.От тогава ми остана лошия навик да включвам бойлера за не повече от 40 минути.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 21 мар 2013 7:31


Бойлера си е опасен съд под налягане, от където и да го погледнеш. Сега нещо от моята практика. Ако не се лъжа комбинираните клапани са настроени на 8 атм. Щом прокапват, значи водата вътре в съда достига това налягане, как и защо се поручава такова голямо налягане нямам идея.
Заглеждал съм се примерно в изградени локални отоплителни инсталации с котлета или камини с водна риза. При направена система с налягане 1 атм. когато водата е студена около 15-20 градуса, като запалиш печката нарягането на водата вътре при 80-90 градуса се вдига с 1,2-1,3 атм до около 2,2-2,3.
Как вътре в бойлера налягането се вдига с толкова много при по- ниска температура не знам!?
Та в тоя ред на мисли, вдигането по какъвто и да е начин на температурата на водата вътре в бойлера е опасно, най малкото доста по-бързо ще протече съда, който и без това не кой знае колко по здрав.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 12:29


Налягането зависи от това,дали системата е отворена или не.

Бойлерските клапани повечето са на 6 атмосфери но има и на 8.
Тенджерата под налягане също има предпазен клапан.
Италианска кафеварка-клапан.
Автомобилния разширителен съд/бойлер/ има клапан,отварящ на 1,2- 1,5атмосфери
Камина с водна риза-клапан сработващ на 10 бара.
Общото в случая,това,което създава налягането е изпаряването на водата.Както знаем,водата започва да се изпарява много,много преди да заври.След дълъг размисъл стигам до извода,че именно въздуха-газ-създава налягането наистина.Водата всъщност е газ-водород и кислород,и се изпарява непрекъснато над 4 градуса.Това всъщност създава налягането.За това и именно след камината клапана е на 10 бара и се нарича автоматичен обезвъздушител,а де факто разширителния съд е отворен към атмосферата и налягането в него е 1.
С бойлера явно се случва същото-изпарения,повишаване на налягането/понеже газовете търпят огромни разширения при затопляне/,получената въздушна възглавница избутва водата към клапана,ако възвратния клапан не държи-избутва водата по тръбата.За това и винаги като пуснеш топлата вода тя тръгва първо силно с по-голямо налягане.В последствие то се изравнява с входящата и толкоз,дебита намаля.
Примери могат да се дадат много,страшното е,че в малък обем въздух се получава огромно налягане.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Чет 21 мар 2013 12:50


Iezekil написа:По следващия ти бисер-възвратен/ако е комбиниран де/ клапан прокапва не от топлинното разширение,а от високо налягане.


Това сам ли ще го сложиш при бисерите или аз да го сложа :mhihi Прокапвал от налягането а то от какво се създава колега нали от топлинното разширение.Аман от теоретици :wink Много добре знам защо се изпитва с вода а не със въздух.И да те попитам теб лично ти някога източвал ли си бойлер със собствените си ръце-не да гледав в тубата или в бокс а на живо с истински бойлер.
За това и именно след камината клапана е на 10 бара и се нарича автоматичен обезвъздушител,а де факто разширителния съд е отворен към атмосферата и налягането в него е 1.
Това просто няма да го коментирам :bowdown :screwy


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 13:05


Ами отварял съм,точил съм,сменял съм си бойлера абсолютно сам.
Елпром Варна 80 литра
Теси неръждавейка-60литра
Елдом хоризонтален,80л. със серпентина.
Друго да попиташ?
fox_vt написа:Iezekil знаеш ли колко се разширява водата ...Мнооого малко ...

едно е да прокапе възвратния клапан от топлинното разширение на водата

Това сложи при бисерите,че имаш противоречие..
Другото дето не искаш да коментираш можем да го изкоментираме,практико.Системата ми е в къщи-печка Прити 12кв. водна риза с 2 радиатора-питай.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 21 мар 2013 13:17


По една или друга причина, бойлер с повреден възвратен клапан (или немонтиран) "захранва" комшиите си с топла вода. Имах един съсед, заради бойлера му си смених веднъж водомера за студена вода (буквално се беше разтопило всичко пластмасово в него), и втори път смених оплътненията на холендрите на новия (вече купен за гореща вода :Mr Green Fun ). Няма да забравя как жена ми се обади на работа и каза да се прибирам, че от водомерът ни за студена вода (нямаме ТЕЦ, Бог ни е опазил :biggrin ) излиза пара и пръска гореща вода!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 13:37


Прав си колега,но като ме питат "колко" се предполага,че питащия трябва да може да отговори с "много".
Аз също треперя да не спре тока,понеже съм с помпа но пък съм подготвен.Имам случаи разбира се в началото,в които ме е спасявал именно клапана-обезвъздушител.Имам и приятел чийто брат почина именно от липсата на такъв.
А първия в списъка бойлер си ми хранеше комшиите от долу редовно.Навремето клапаните бяха отделни и въпросния възвратен беше заял.Ккато вече казах,хванах го по въздуха.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 21 мар 2013 13:42


За да се поизбистри малко и да стане ясно (почти като в Лондон :mhihi ), най-често проблемът възниква, когато едновременно се случи хем да спрат водата, хем симпатягата с "готиния" бойлер да е на по-горен етаж :Mr Green Fun! Пък за драчканията - аз съм си спамер :biggrin

Код: Избери всички

(Ниво на предупреждение:    [ 2 ])
, но вече и в спам-темите рядко се включвам, като се сетя че имаше такъв форум :biggrin !


Потребителски аватар
m0439
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 20:55
Автомобил: Passat
Двигател: 1.8mi ABS
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот m0439 » Чет 21 мар 2013 13:52


Здравейте Колеги,
като видях темата и се сетих,че и аз имам проблем с бойлера. Дипломат Ocean с електронен блок за управление 50 литра. Та поради слабо напрежение бойлера беше изключил и светеше само 1на червена лампа долу в дясно май беше, не искаше да се включи дори след няколко рестарта. Оправиха тока нашите "приятели" от енергото и викам майстор от гаранционният сервиз. Свали капака отдолу, пипна нещо откъсна 2 билета от гаранцията и си тръгна. Проблема е,че преди бойлера загряваше за около 10 минути, а сега му трябват поне 50. Друго не е пипано и справката е от един и съш сезон.Снимки мога утре да кача. Идеи?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот brum » Чет 21 мар 2013 16:07


Обади се пак на тези от гаранционното обслужване :) . Колко KW е тоя бойлер, че да стопля 50л вода за 10мин?


Потребителски аватар
m0439
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 20:55
Автомобил: Passat
Двигател: 1.8mi ABS
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот m0439 » Чет 21 мар 2013 16:49


3kW



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта