Термопроводим и електронепроводим материал?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот mupk0 » Вто 16 апр 2013 23:55


Някой сеща ли се за нещо,което провежда добре топлина и изолира от ток.Като цяло най-важното е да изолира на 100%,а за отдаването на топлина през него е относително.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот ktamen » Сря 17 апр 2013 1:11


Обясни за какво ти трябва. Разните транзистори се монтират на радиаторите с изолиращи подложки. Едно време бяха от слюда или керамика, а сега от разни пластмаси.
Най-добрия топлопроводник е ХелийII, който е и изолатор, хиляди пъти е по-добър от среброто в провеждането на топлина. Мога да продължавам да пиша подобни глупости, но едва ли ти вършат работа.
Напиши за какво ти трябва :exclaim


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот mccoy » Сря 17 апр 2013 7:51


най лесно и достъпно
ktamen написа:.... слюда или керамика, ....

:th_up


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот mupk0 » Сря 17 апр 2013 8:53


Целта е да облека една рейка за ГИ,защото когато рейката е студена без значение колко е нова първите 20-30 секунди колата е кисела и след като вдигне малко градусите всичко е наред.Продават подгреви за рейки,но са медна тръба запоена за медна пластина и вътре минава антифриз,но за мене този вариант не е готин,защото след като съм на метан обръщането става много рано.Мислех си за кантал,но се чудех какъв материал да ползвам.Сетих се за слюда,но в големи плочки откъде?Керамика такава също не се сещам.Мисля да я намажа с контактна паста,за да залепнат парчетата и да навия малко кантал.Вече колко вата ще е ,ще си го сметна и преценя.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот bobocamaro » Сря 17 апр 2013 9:21


Това е в пъти по-добро от каквото си намислил.
Питай ги да ти го навият за 12 волта по размер и мощност, но предполагам цената ще е висока заради едната къстъм бройка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот ktamen » Сря 17 апр 2013 15:48


Много сложна задача си си поставил. Пробвай с няколко крушки лепнати за рейката и увити заедно с нея с вата или нещо от този род.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот poni » Сря 17 апр 2013 17:44


ако на рейката има плоска страна,се замисли за елемент на пелтие


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот bayspiro » Сря 17 апр 2013 17:59


Има си специален кабел за това - с голямо съпротивление.Ползват го хладилните техници за размразяване на дренажите на камерите и за "мокри" отопления.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот bobocamaro » Сря 17 апр 2013 18:07


bayspiro написа: специален кабел за това - с голямо съпротивление.
:th_up
не ми идваше на акъла как се нарича и къде се ползва.
Тези мощни резистори също, евтини са, цялата рейка може да се налепи с тях.
А комбинациите за мощност и групиране както ти е кеф става.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот fox_vt » Сря 17 апр 2013 18:35


Силиконов нагревател или кабелен нагревател му викат на това,вече откъде може да се намери нз като цена ми се върти в главата 6 лв на метър.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот kris11 » Сря 17 апр 2013 21:27


mupk0 написа:Целта е да облека една рейка за ГИ,защото когато рейката е студена без значение колко е нова първите 20-30 секунди колата е кисела и след като вдигне малко градусите всичко е наред.Продават подгреви за рейки,но са медна тръба запоена за медна пластина и вътре минава антифриз,но за мене този вариант не е готин,защото след като съм на метан обръщането става много рано.Мислех си за кантал,но се чудех какъв материал да ползвам.Сетих се за слюда,но в големи плочки откъде?Керамика такава също не се сещам.Мисля да я намажа с контактна паста,за да залепнат парчетата и да навия малко кантал.Вече колко вата ще е ,ще си го сметна и преценя.


Нагревателен миканит. Има твърд има и гъвкав б 0,5мм. Има и миканитова лента .
Има 1 гъвкава миканитова лента на Изоволта дето се използва при "Енергоремнт'а -"Fainmicaglass 2128"- 20 x 0,13 mm . Не гледай в нета - не се държи на склад Но по-лесно е да намери гъвкав миканит б 0,5 мм - размери на листа 0,5х1м/ Гъвкавия миканит издържа на 1260 гр.С.
Мога да ти предложа и керамичен картон на 1000 грЦ 1х1 м б 3или 5 мм.Имам и лепило за него на 1000 гр.Ц. Друг вариант е керамична плоча б25 мм 500х1000мм пак на 1260грЦ, керамична лента на 1000 гр.С 50х3мм или на 1260 грЦ 70х3 мм, стъклени на 550 грС от20-40 мм широки б3 мм.
Зависи какво искаш да правиш / кутия?? , дебелини, температури/, Има и силикон мастик за пещи на 1500 гр С.
Като вариант и ел.изолация до 240 грС е тефлона - тръби, плочи


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот mupk0 » Сря 17 апр 2013 21:53


poni написа:ако на рейката има плоска страна,се замисли за елемент на пелтие

С пелтие как по-точно?Защото преди помня,че охлаждах процесор на компютър ,но от отсрещната страна разсейвах много топлина с големи радиатори.Дали тук ако разсейвам студенината,ще повиша температурата му,без да го изгоря?Общо взето да го оставя да си охлажда въздуха,а да ползвам топлатаму страна към рейките?Гледам в ebay има по 2 пелтиета по 60тина вата за 20-25лв.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот fox_vt » Чет 18 апр 2013 11:45


Тц не се занимавай с пелтието за 60 вата или 2*60 вата на 12 волта такъв активен нагревател може да си направиш и с кпд 100% а пелтието е няколко % само.И да уточним ти искаш да стоплиш рейката или да я изолираш със някакъв материал?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот mupk0 » Чет 18 апр 2013 16:17


Да я стопля,за да предотвратя притрисанията докато е студена,защото малко да загрее и започва да работи по-отчетливо.Проблема е ,че метана се обръща рано,а не на 40гр.

Иначе намерих каквото ми трябваше.С един авер ще поръчаме разни неща идоставката ще дойде безпари дет се вика


http://nagaz24.pl/pgm3-universal-injector-rail-heater,s,4433,p,en.html


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Термопроводим и електронепроводим материал?

Мнениеот brum » Пет 19 апр 2013 17:37


То и тука има такива. Едно бързо търсене в гугъл даде това - http://agu-serviz.com/produkt-agu/nagrevatel-za-reyka .



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта