


Термопроводим и електронепроводим материал?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Термопроводим и електронепроводим материал?
Някой сеща ли се за нещо,което провежда добре топлина и изолира от ток.Като цяло най-важното е да изолира на 100%,а за отдаването на топлина през него е относително.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Обясни за какво ти трябва. Разните транзистори се монтират на радиаторите с изолиращи подложки. Едно време бяха от слюда или керамика, а сега от разни пластмаси.
Най-добрия топлопроводник е ХелийII, който е и изолатор, хиляди пъти е по-добър от среброто в провеждането на топлина. Мога да продължавам да пиша подобни глупости, но едва ли ти вършат работа.
Напиши за какво ти трябва
Най-добрия топлопроводник е ХелийII, който е и изолатор, хиляди пъти е по-добър от среброто в провеждането на топлина. Мога да продължавам да пиша подобни глупости, но едва ли ти вършат работа.
Напиши за какво ти трябва

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
най лесно и достъпно

ktamen написа:.... слюда или керамика, ....

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Целта е да облека една рейка за ГИ,защото когато рейката е студена без значение колко е нова първите 20-30 секунди колата е кисела и след като вдигне малко градусите всичко е наред.Продават подгреви за рейки,но са медна тръба запоена за медна пластина и вътре минава антифриз,но за мене този вариант не е готин,защото след като съм на метан обръщането става много рано.Мислех си за кантал,но се чудех какъв материал да ползвам.Сетих се за слюда,но в големи плочки откъде?Керамика такава също не се сещам.Мисля да я намажа с контактна паста,за да залепнат парчетата и да навия малко кантал.Вече колко вата ще е ,ще си го сметна и преценя.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Това е в пъти по-добро от каквото си намислил.
Питай ги да ти го навият за 12 волта по размер и мощност, но предполагам цената ще е висока заради едната къстъм бройка.
Питай ги да ти го навият за 12 волта по размер и мощност, но предполагам цената ще е висока заради едната къстъм бройка.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Много сложна задача си си поставил. Пробвай с няколко крушки лепнати за рейката и увити заедно с нея с вата или нещо от този род.
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
ако на рейката има плоска страна,се замисли за елемент на пелтие
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Има си специален кабел за това - с голямо съпротивление.Ползват го хладилните техници за размразяване на дренажите на камерите и за "мокри" отопления.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
bayspiro написа: специален кабел за това - с голямо съпротивление.

не ми идваше на акъла как се нарича и къде се ползва.
Тези мощни резистори също, евтини са, цялата рейка може да се налепи с тях.
А комбинациите за мощност и групиране както ти е кеф става.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Силиконов нагревател или кабелен нагревател му викат на това,вече откъде може да се намери нз като цена ми се върти в главата 6 лв на метър.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
mupk0 написа:Целта е да облека една рейка за ГИ,защото когато рейката е студена без значение колко е нова първите 20-30 секунди колата е кисела и след като вдигне малко градусите всичко е наред.Продават подгреви за рейки,но са медна тръба запоена за медна пластина и вътре минава антифриз,но за мене този вариант не е готин,защото след като съм на метан обръщането става много рано.Мислех си за кантал,но се чудех какъв материал да ползвам.Сетих се за слюда,но в големи плочки откъде?Керамика такава също не се сещам.Мисля да я намажа с контактна паста,за да залепнат парчетата и да навия малко кантал.Вече колко вата ще е ,ще си го сметна и преценя.
Нагревателен миканит. Има твърд има и гъвкав б 0,5мм. Има и миканитова лента .
Има 1 гъвкава миканитова лента на Изоволта дето се използва при "Енергоремнт'а -"Fainmicaglass 2128"- 20 x 0,13 mm . Не гледай в нета - не се държи на склад Но по-лесно е да намери гъвкав миканит б 0,5 мм - размери на листа 0,5х1м/ Гъвкавия миканит издържа на 1260 гр.С.
Мога да ти предложа и керамичен картон на 1000 грЦ 1х1 м б 3или 5 мм.Имам и лепило за него на 1000 гр.Ц. Друг вариант е керамична плоча б25 мм 500х1000мм пак на 1260грЦ, керамична лента на 1000 гр.С 50х3мм или на 1260 грЦ 70х3 мм, стъклени на 550 грС от20-40 мм широки б3 мм.
Зависи какво искаш да правиш / кутия?? , дебелини, температури/, Има и силикон мастик за пещи на 1500 гр С.
Като вариант и ел.изолация до 240 грС е тефлона - тръби, плочи
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
poni написа:ако на рейката има плоска страна,се замисли за елемент на пелтие
С пелтие как по-точно?Защото преди помня,че охлаждах процесор на компютър ,но от отсрещната страна разсейвах много топлина с големи радиатори.Дали тук ако разсейвам студенината,ще повиша температурата му,без да го изгоря?Общо взето да го оставя да си охлажда въздуха,а да ползвам топлатаму страна към рейките?Гледам в ebay има по 2 пелтиета по 60тина вата за 20-25лв.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Тц не се занимавай с пелтието за 60 вата или 2*60 вата на 12 волта такъв активен нагревател може да си направиш и с кпд 100% а пелтието е няколко % само.И да уточним ти искаш да стоплиш рейката или да я изолираш със някакъв материал?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
Да я стопля,за да предотвратя притрисанията докато е студена,защото малко да загрее и започва да работи по-отчетливо.Проблема е ,че метана се обръща рано,а не на 40гр.
Иначе намерих каквото ми трябваше.С един авер ще поръчаме разни неща идоставката ще дойде безпари дет се вика
http://nagaz24.pl/pgm3-universal-injector-rail-heater,s,4433,p,en.html
Иначе намерих каквото ми трябваше.С един авер ще поръчаме разни неща идоставката ще дойде безпари дет се вика
http://nagaz24.pl/pgm3-universal-injector-rail-heater,s,4433,p,en.html
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Термопроводим и електронепроводим материал?
То и тука има такива. Едно бързо търсене в гугъл даде това - http://agu-serviz.com/produkt-agu/nagrevatel-za-reyka .
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта