1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот svere » Сря 01 май 2013 6:27


Може ли да се замени актуатор на турбина GT1749VA на двигател 1.9тди с такъв от турбина GT2052v от 2.5 тди.
Ако е възможна замяната после каква настройка е необходима на оста на актатора?




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот nasko1978 » Сря 01 май 2013 7:13


Може да се смени,но ще ти трябва преходник от 3на 4мм вакуум,като този при Н75,защото щуцера е по-дебел.
След това настройката е като при другите,но задължително се проверява с логове и ако е нужно се коригира лостчето!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот svere » Сря 01 май 2013 8:05


Благодаря @nasko1978.... при това положение мисля направо да сменя цялото маркуче с по-дебело без да ползвам преходници.

Търсих из форума но не можах да намеря хубаво обяснени за настройка на актуатора.... ще продължа с търсенето пък и ще чакам помощ от приятел тук или на Л.С :c020

Благодаря предварително колеги!
Весели празници :beer :beer :beer


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот nasko1978 » Сря 01 май 2013 8:34


Монтираш си нормално актуатора и като закачиш лостчето го натягаш с около 2мм към затворена геометрия.Може да се наложи да си ползваш разглобяемата част от твоето лостче заради дължината му.Пак ти казвам,че след като го монтираш пробваш и регулираш ако се налага.Като си готов ,мажеш гайката с боя ,за да не се развива. :c020


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот kenwood » Сря 01 май 2013 9:40


Когато сменях моя и аз намерих почти чисто нов от 2,5 от ауди а6. Но после звъннах тук там и ми казаха, че не ставал...нещо свързано с тандем помпата на 2,5 била по-мощна...не си спомням много, та си взех такъв какъвто си беше и предишния.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот juve » Сря 01 май 2013 19:39


Хм... сигурен ли си ? От значение би могло да е ако вакуумпомпата е по-слаба, или пък мембраната е по-голяма и реакцията на актуатора е по-бавна например... но имайки наум мизерните "движения на флуиди" ми е странно как би могло да е важно...


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за замяна на актуатор?

Мнениеот kenwood » Сря 01 май 2013 21:51


Като отворих капака на а6-цата актуатора и е най отгоре и без да ги сравнявам с моя ми се стори еднакъв като размери. Така ми казаха, че на 2,5 била доста по "мощна" и следващото нещо което си помислих, че е с по-дебела мембрана или пружина...знам ли. Не ми се занимаваше с проби, тъй като същото нещо го потвърди и човек занимаващ се с ремонт на турбини и си взех стандартен за 2.0тди.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот Zinoto » Съб 04 май 2013 8:58


Да ви кажа моя опит, макар, че не е на моята кола, след смяна на актуатор на голф 4 1.9 ТДИ 110 коня с такъв от 2.5 ТДИ човека забрави за проблема със задръстена геометрия. Явно по-яката пружина улеснява действието на N75 дори и при натрупани нагари.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот samo_pechka » Съб 04 май 2013 14:50


И на мен това ми дойде на ума , според мен не трябва да има кой знае каква разлика във вакуума м/у 1.9 и 2.5 мотор ,в смисъл на степен Pa , вече като дебит-да може и да има ..Замислих се в/у думите на колегата Zinoto ще взема да се оглеждам за такъв , не че моя не работи ,просто заради евентуалното ( бъдещо) задръстване на геометрията :redface


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот juve » Съб 04 май 2013 17:52


не че моя не работи ,просто заради евентуалното ( бъдещо) задръстване

оффтопик: че ако за това ще е цялото упражнение вземи си сложи една външна и дерзай... даже ако си мераклия би могло да я направи с някаква регулировка :mhihi
п.с моя актуатор е пневматчино здрав , обаче пружината е малко.. :rolleyes и Жорето kasapina ми сложи външна... и все пак жената успя да запече геометрията зимата... :icon_razz
а относно вакума - едва ли ще вземат да произвеждат специално помпа за по висок вакуум за по едрите мотори например, някак си не вярвам че при тях има по-високо изискване.. няма логика :no


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот nasko1978 » Съб 04 май 2013 19:06


Това с външната пружина на актуатора е добро решение,даже и при здрави актуатори! :th_up


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот Zinoto » Съб 04 май 2013 19:54


Бихте ли дали идея за външна пружина, че на мойта кола това и е проблема, не толкова задръстена геометрия, колкото слаба пружина.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот nasko1978 » Съб 04 май 2013 20:06


Колега Zinoto,да ти кажа честно от поне две години пробвам различни пружини,ама все още не съм намерил точната! :cry
Пробвам с подръчни такива,ама и време не остава за по точни проби,но съм убеден ,че ще има ефект.
Ако открия точната,ще пиша! :th_up


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот svere » Пет 24 май 2013 10:39


Малко да раздвижа темата.
някой колега освен @nasko1978, правил ли е опити да слага външна пружина и най-важното, има ли положителен ефект процедурата?


Потребителски аватар
legaltk
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
Автомобил: 1.9 TDI
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: 1,9 тди въпрос за замяна на актуатор от 2,5 тди?

Мнениеот legaltk » Пет 24 май 2013 16:53


juve написа:........ и Жорето kasapina ми сложи външна... и все пак жената успя да запече геометрията зимата...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas, JMJ, vaneca и 43 госта