ПОЛО МК4 TDI - няколко въпроса

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

ПОЛО МК4 TDI - няколко въпроса

Мнениеот The Red Guy » Нед 26 май 2013 18:01


Здравейте на всички. Вдигнал съм мерника на едно поло мк4 тди и имам няколко питания. Допреди малко рових в търсачката, но не намирам тема, която да ми дава нужната информация:

1. ТДИ-тата на това поло доколкото знам са 1,4 и 1,9, като първото е 3 цилиндъра - някакви мнения относно подръжката и чупливостта на тези двигатели? Имам наблюдения върху 1,9 sdi MK3 и те са повече от добри, единствено частите бяха прекалено скъпи за такъв малък автомобил (говорим за каране през 2007-8 г.).
2. Окачване, скоростна кутия - тук ми е тъмна Индия относно подръжката и издръжливостта им.
3. Най-голямата драма - собственикът на колата не в страната за няколко седмици и единственото, което мога да видя, е колата отвън - нямам рама, нямам номер на двигател, виждам само три сиви букви TDI на капака отзад. По това (знам, че звучи несериозно, но да пробвам) може ли някой да се ориентира и да ми каже за какъв мотор иде реч - доколкото си спомням при всички модели на VW по различния борй червени/сиви букви безпогрешно може да се ориентираш за двигателя.

Предварително благодаря на отзовалите се!




Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Re: ПОЛО МК4 TDI - няколко въпроса

Мнениеот The Red Guy » Вто 28 май 2013 19:22


И какво - никой ли не кара МК4 :gruebel


Потребителски аватар
10 Cent
Мнения: 116
Регистриран на: Съб 30 мар 2013 16:51
Автомобил: Polo 9N 1.4 TDI
Двигател: AMF 75hp
Местоположение: Стара Загора

Re: ПОЛО МК4 TDI - няколко въпроса

Мнениеот 10 Cent » Пет 31 май 2013 17:40


Polo 4 или още познато като 9N. Колега аз има такова и засега нямам оплаквания.
Двигателя 1.4 TDI си е 3 цилиндъра. До 2200 оборота е малко спъната колицата но пък харчи доста малко.Моята ми вкарва среден разход 4,6л/100 км. При каране е нужно малко повече да натискаш педала на газта понеже не се ускорява така добре като 4 цилиндровите ТДИ-а а и 1.4 ТДИ е малко по шумен от 1.9 ТДИ но пък за сметна на това е с малкия данък :) И двете ТДИ-та са помпа - дюза , така че умната какъв и от къде зареждаш дизел, защото цените на тези дюзи са доста високи за кола на 10 години и повече.
Като цени за обслужване не е кой знае колко. Ангренажен комплект SKF е към 400 лв без да се смята трудът на този който ти го сменя.
Окачването е сравнително евтино за поддържане. Маншони ,шарнири е нормално за всяка кола да се сменят след като се износят. Отзад е с пружини и почни не се налага пипане там .Отпред е с по един носач на колело.Ако се наложи да сменящ разбин носач мисля че цените почваха от 60-70 лв ако не се лъжа.
Масло аз си слагам Castrol Edge 5w-30 (5 литра туба 160 лв) но го караш 15000 километра а колата събира 3.8 литра ,така че ще имаш резерва за доливане ако ти се налага.
Съеднинителят е с демферен маховик и е към 800 лв комплекта ако ти е за смяна но има и заместител на 400 и нещо лева комплекта (по спомен, понеже скоро ги гледах цените),
За тези полота съм чувал че скоростните им кутии нещо не били надеждни но ако не се изсилваш прекалено много е вероятно да нямаш ядове с нея.
За 1.9 TDI нямам преки наблюдение но на теория трябва да е доста по пъргава колицата с него.
За 1.9 SDI знам че е по - спъната от 1.4 TDI а и този двигател освен на поло не го слагат никаде другаде май,защото е слабичък. Също така SDI(на теория) го дават да пали малко по трудно през зимата в сравнение с някое TDI, но дали наистина е така да кажат колегите които са с този двигател.
:beach



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 141 госта