Здравейте всички!
Имам идея да си направя малко кемперче от един товарен Т4, дълга база и висок таван.
До сега не съм пипал VW. Изчетох доста неща от форума. Може нещо да не съм разбрал или да ми е убягнало. Моля да ме извините, ако питам за нещо, което вече е обяснено.
Каква ми е идеята: Искам да направя кемперче за двама души, което да е достатъчно проходимо, за да стигна до рекичката. За пояснение, това не е много лесно за големите кемпери с предно предаване, тъй са тежки и предницата буксува(особено на трева).
Защо не си взема готов? Разглеждах по къмпингите на Европа такива кемперчета. Направени са за употреба в неголеми горещини и неголеми студове. И да се употребяват от немци - те са по-издръжливи на студ от нас. Искам да кажа, че кемперите нямат добра топлоизолация. Смятам да сложа хубава изолация, люкове на тавана, двойно надлъжно легло, хладилник, малко шкафчета, мивчица, сгъваема маса, подвижна хим.тоалетна за спешни случаи, отоплителна печка на газ. Печката може да е необходима дори и през лятото. Например в Родопите през нощта, може да падне до 6-7 градуса. Ще се справи ли предното предаване на тревата? Знам, че има варианти 4х4. Необходим ли ми е? Все пак до Родопите имам 200 км., така че разходът има значение. Освен това смятам да пътувам и в чужбина. Ще ми се да мога да мина без 4х4. Или ще кажете да свалям кардана.
В момента се предлага един бензинов 2,5 4х4. Как е газификацията при него? Както казах имат значение финансовите разходи при движението.
Предварително благодаря на всички отзовали се!
Т4 - преправяне на кемпер
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Здрасти колега, Хубаво си го намислил, но имай предвид, че доста нерви и пари най-вече, ще ти коства.
Първо, решил ли си да го правиш изряден,тоест в талона да ти пише кемпер......Трябва да те уверя ,че е голямо ходене по мъките на технотест,а,ако има и вътре газови хладилник и котлони.......става още по голяма мъка, тъй като за газ има изискване на ТЮФ.....и там си е м....а е...ло.Ако ме разбираш.
Най добра се насочи към готов кемпер.
Ако няма да го регистрираш....тоест ще си остане товарен, трябва да си имаш човек за технически прегледи(които както товарните, така и кемперите минават на 6 месеца) защото иначе ще трябва всеки път да сваляш оборудването за да нямаш проблем.
оптималния вариант(поне за мен),е да си намериш мултиван и когато искаш да къмпингуваш си разпъваш седалката, когато искаш само да се придвижиш, си го ползваш със седалки, а когато ти трябва товарен....просто сваляш седалките и си го товариш.Пък и техническият преглед е един път в година като при лека кола
Мисля, че Т4 Мултиван е оптималния вариант за теб.....предвид обявения преход....пък оборудването можеш да си го сложиш в багажа.....така поне правим ние с мултивановете...
И, да.....печката е задължителна при всички положения.....
Първо, решил ли си да го правиш изряден,тоест в талона да ти пише кемпер......Трябва да те уверя ,че е голямо ходене по мъките на технотест,а,ако има и вътре газови хладилник и котлони.......става още по голяма мъка, тъй като за газ има изискване на ТЮФ.....и там си е м....а е...ло.Ако ме разбираш.
Най добра се насочи към готов кемпер.
Ако няма да го регистрираш....тоест ще си остане товарен, трябва да си имаш човек за технически прегледи(които както товарните, така и кемперите минават на 6 месеца) защото иначе ще трябва всеки път да сваляш оборудването за да нямаш проблем.
оптималния вариант(поне за мен),е да си намериш мултиван и когато искаш да къмпингуваш си разпъваш седалката, когато искаш само да се придвижиш, си го ползваш със седалки, а когато ти трябва товарен....просто сваляш седалките и си го товариш.Пък и техническият преглед е един път в година като при лека кола
Мисля, че Т4 Мултиван е оптималния вариант за теб.....предвид обявения преход....пък оборудването можеш да си го сложиш в багажа.....така поне правим ние с мултивановете...
И, да.....печката е задължителна при всички положения.....
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Замисъла ти не е лош но за дълъг път на 4х4 не е рентабилно.Не знам с какви финанси разполагаш но на предно предаване се стига на доста на далеч
А не си ли се замислял за "Вествалия " Ние караме с Multiwan Което е компактно за бг .Караме ги евридей и на къмпинги без проблем 


-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Мен също ме е полазила подобна муха,но базата е ЛТ,щото се мисли за 4-ри места.
Къде може да се видят изискванията за газта на ТЮФ,щото в Кемпер форума има повече от един преправени на кемпери бусове,пък не се споменава за подобни проблеми.
Къде може да се видят изискванията за газта на ТЮФ,щото в Кемпер форума има повече от един преправени на кемпери бусове,пък не се споменава за подобни проблеми.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Т4 - преправяне на кемпер
На прегледа на технотеста ни го казаха......и за това се наложи на едно синхро кемпер да махаме оборудването и да го регистрираме като пътнически.
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Т4 - преправяне на кемпер
valsanik написа:На прегледа на технотеста ни го казаха......и за това се наложи на едно синхро кемпер да махаме оборудването и да го регистрираме като пътнически.
Е,нали сте му сложили стандартно оборудване,от къде произтича проблема.
Къде го карахте на Технотест или другаде?
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Най-добра, пълна информация ще получиш в kemper club.com , във форумния раздел направи сам! НЕ ЗАБРАВЯЙ - няма невъзможни неща, всичко е човешка направа.
Регистрирай се и питай смело!
УСПЕХ!
Регистрирай се и питай смело!
УСПЕХ!
Re: Т4 - преправяне на кемпер
В Кемпер-клуба съм регистриран като Beduin. Мултиванът е удобен в много отношения, но кажете как му е изолацията. Предполагам като на лека кола - в жегата е топло, в студеното е студено. С това остъкляване.... Иначе си има много сгоди наготово. Но пък искам да сложа достатъчно на брой горни шкафчета - много са полезни. Искам да направя малко гардеробче... Поради това си мислех, че от товарен ще стане по-добре, макар и по-трудно. Гледах ги как спят на къмпинга във Виена: на изцяло отворена странична врата. Това не ме устройва. Досега бях с каравана. Искам занапред условията да бъдат не по-лоши.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Мултивана е фабрично с изолация по стените и тавана, а на пода има 2 сантиметрова нещо като импрегниран талашит подложка.Страшно обезшумен е.Пък и ако си слагаш печка....проблема с топлото е решен.
Още повече , че фабрично е с повече отваряеми стъкла от каравелето и товарното.....
Но ти си решаваш....
По Мобилето и Карса има два три готови кемпера, но са Т3....Разгледай ги и прецени.
Още повече , че фабрично е с повече отваряеми стъкла от каравелето и товарното.....
Но ти си решаваш....
По Мобилето и Карса има два три готови кемпера, но са Т3....Разгледай ги и прецени.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Exellent написа:В Кемпер-клуба съм регистриран като Beduin. Мултиванът е удобен в много отношения, но кажете как му е изолацията. Предполагам като на лека кола - в жегата е топло, в студеното е студено. С това остъкляване.... Иначе си има много сгоди наготово. Но пък искам да сложа достатъчно на брой горни шкафчета - много са полезни. Искам да направя малко гардеробче... Поради това си мислех, че от товарен ще стане по-добре, макар и по-трудно. Гледах ги как спят на къмпинга във Виена: на изцяло отворена странична врата. Това не ме устройва. Досега бях с каравана. Искам занапред условията да бъдат не по-лоши.
Друг е проблема на кемпера,че не можеш да го караш евридей а само на къмпинг.


- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Т4 - преправяне на кемпер
avtohit77 написа:Друг е проблема на кемпера, че не можеш да го караш евридей а само на къмпинг.
Мореее...
Може, може...



- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Големте кемпери не може да ги ползваш всеки ден. Малките може без никакъв проблем щом са на същите габарити на голяма лека кола (с изключение височината).
Нали вътре има шкафове и хладилници или не все едно, никакво значение няма като ходиш на супер маркет за покупки, или на разходка някъде из града.
Нали вътре има шкафове и хладилници или не все едно, никакво значение няма като ходиш на супер маркет за покупки, или на разходка някъде из града.
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Въпрос към колегите с Мултивановете:
Когато ползвате Мултивана за къмпиране, удобно ли е леглото? В караваната спях на 12см. дунапрен, но си мисля, че трябва да е повече. В този смисъл, разгъващите се седалки, предполагам предлагат по-малък комфорт.
Как се осигурява пресен въздух при спане? Виждам, че има плъзгащо прозорче, но това достатъчно ли е? Люк на покрива е по-добрият вариант, но тук няма.
В по-хладно време, при спане не се ли получава силен конденз по стъклата?
Като се направи на спалня, има ли достатъчно място за всичкия багаж - храна, напитки, газов котлон, хладилна чанта, съдове, дрехи, обувки, вода.
Ако го напече слънцето, вътре не става ли "мор"?
Мултивановете имат големи предимства, но предполагам имат и сериозни недостатъци.
Относно Синхро 4х4 и дълъг път: Какво имате предвид, като казвате, че не е подходящо? Само по-високия разход ли? С колко е по-висок разхода на Синхро, спрямо обикновеното предно предаване?
Въпросите станаха повечко, но ме интересува компетентно мнение.
Благодаря ви!
Всъщност за Синхрото - разбрах! Наистина няма смисъл.
Когато ползвате Мултивана за къмпиране, удобно ли е леглото? В караваната спях на 12см. дунапрен, но си мисля, че трябва да е повече. В този смисъл, разгъващите се седалки, предполагам предлагат по-малък комфорт.
Как се осигурява пресен въздух при спане? Виждам, че има плъзгащо прозорче, но това достатъчно ли е? Люк на покрива е по-добрият вариант, но тук няма.
В по-хладно време, при спане не се ли получава силен конденз по стъклата?
Като се направи на спалня, има ли достатъчно място за всичкия багаж - храна, напитки, газов котлон, хладилна чанта, съдове, дрехи, обувки, вода.
Ако го напече слънцето, вътре не става ли "мор"?
Мултивановете имат големи предимства, но предполагам имат и сериозни недостатъци.
Относно Синхро 4х4 и дълъг път: Какво имате предвид, като казвате, че не е подходящо? Само по-високия разход ли? С колко е по-висок разхода на Синхро, спрямо обикновеното предно предаване?
Въпросите станаха повечко, но ме интересува компетентно мнение.
Благодаря ви!
Всъщност за Синхрото - разбрах! Наистина няма смисъл.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Т4 - преправяне на кемпер
Защо не се огледаш за нещо от последните LT-a ?
Те са същите, като Спринтера и е със задно.
Също помисли и върху няколко неща :
висок таван
+ там може да се складира багаж и др. неща, когато си по Европата спираш навсякъде и си спиш, без да те закачат. Ако си с разгъваща се палатка може да имаш ядове.
- ако ходиш повече по дивотии и гори ще дереш по клоните.
За двама има прекрасни LT Вествалии дори с малка баня и тоалетна отзад

Също помисли и върху няколко неща :
висок таван
+ там може да се складира багаж и др. неща, когато си по Европата спираш навсякъде и си спиш, без да те закачат. Ако си с разгъваща се палатка може да имаш ядове.
- ако ходиш повече по дивотии и гори ще дереш по клоните.
За двама има прекрасни LT Вествалии дори с малка баня и тоалетна отзад
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта