Колега predat0r , колко пина ти е датчика?
Ако е с 4 пина, предполагам че трябва да е с жълт пръстен.
Единия вариант за да си сигурен е да звъннеш на Фолксваген и да ги питаш. Другия вариант - пусни търсене в професор Гугъл по каталожен номер 6U0 919 501 B и виж за кои двигатели и до коя година се слага. При търсенето можеш да уточниш че става дума за жълт цвят.
Третия вариант - някой ако има ЕТКА за Фолксваген, ще ти каже със сигурност какъв е цвета!



Пасат В4 1,8 ми проблем с отчитането на темп. на таблото
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
гледах на един познат ADZ двигаеля е жълт пръстена.. Иначе моя датчик е с 4 пина..
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
genov1 написа:При RP и при ABS май е така синия е за двигателя, черния е за таблото а червения за лампата на таблото
някой ми беше казал,че червеното е термо включванел за подгряването на колектора/таралежа/.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
predat0r написа:гледах на един познат ADZ двигаеля е жълт пръстена.. Иначе моя датчик е с 4 пина..
Разменете ги за малко и пробвай как ще е. Моя мотор също е ADZ, с жълт датчик
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
няма ли някои колега с мк3 ABS двигателя да каже какъв пръстен му е датчика...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
аз съм с този мотор на пасата,жълт ми е пръстена оригинално,не съм го сменял.
- passat19911800
- Мнения: 166
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Аз също съм за проблем, но не в таблото. Датчика ми е с жълт пръстен, а двигателя с код 1,8 АБС на Б3. И аз съм сменял какво ли не по тази пуста охладителна ситема: помпа, датчик на радиатора, този датчик с четирите пина, термостат, а накрая и радиаторчето на парното. Първо ми държше висока температура по датчик, а пък всичко се включваше нормално. Мерих температурата на водата и на главата с друг термометър, и всичко си беше нормално, само дето ми показваше 110 градуса на таблото.Смених тремостата и започна да ми показва с 10 градуса по-ниска температура от нормалното при положение, че и двата бяха с еднакви показатели. След известно време почна ди ми губи сериозно количество вода. Оказа се, че имам теч на антифриз отзад по блока. Причината беше в гумено уплътнение между главата на двигателя и смукателните колектори. Та за твоя конкретно проблем, най-вероятно ти взема въздух от някъде и затова ти играе температурата на датчика на таблото. Място на този датчик, който подава сигнал към датчика на таблото е такова, че може да се образува въздушна тапа /мехурче/ и от това да ги прави тези магарии. Защото при мене този проблем изчезна изцяло, след като си оправих течовете. Направи си пълна профилактика на охладителната система за възможни течове.Ако сега ти губи охладителна течност около 100 -200 грама на около 500км. значи проблема е от това. Каза, че си ремонтирал таблото, значи според мен там нещата са добре. Според мен, а и други колеги датчика или работи или неработи, малко вероятно е да дава грешни стойности. Вземаш един от моргата за 20лв., пробваш го и сам ще се увериш, че разлика в показанията няма да има, като направих и аз между другото. Да вметна, че по принцип на тези автомобили като заводски дефект е посочено, че е възможно понякога стрелката на температрата да се отклонява в посока по-високи градуси, и ако се задържи по-дълго време да се следи да не минава над 110 градуса или да не светне червената лампа за охлаждането. Това е от мен, дано съм ти помогнал.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Значи ще попитам пак в магазина по каталог с жълт пръстен ли е...
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Колеги, не е от таблото,защото след презапояването му нямаше никакъв ефект.
Отивам на варианта смяна на датчик, който мисля да взема от някоя автоморга. Много вероятно е да е от него, защото още при първите замервания на стойностите му при загрял двигател и стрелка сочеща 80 градуса, показваше 150-160 Ом, а трябва да е около 110-115 Ом. Същото беше и когато закачих резистор 150 Ом на клемата - таблото отчете 80 градуса.
Отивам на варианта смяна на датчик, който мисля да взема от някоя автоморга. Много вероятно е да е от него, защото още при първите замервания на стойностите му при загрял двигател и стрелка сочеща 80 градуса, показваше 150-160 Ом, а трябва да е около 110-115 Ом. Същото беше и когато закачих резистор 150 Ом на клемата - таблото отчете 80 градуса.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Здравейте колеги!
Проблема с отчитането на температурата е оправен
- оказа се че виновника е датчика за температурата на охлаждащата течност. В събота купих един за 5 лв от една автоморга и на таблото вече виждам едно съвсем точно и правилно отчитане.
Преди да приключа с този пост, искам да ви кажа как най-лесно да разберете дали датчика ви прави проблеми, без да знаете кои са правилните точните му стойности.
За целта трябва да следите съотношението на замерените стойности на двата пина за таблото и на двата пина за компира. Съотношението трябва да е около 52,3 % (стойност на ECU ) към 47,7% (стойност на таблото).
За да ме разберете по лесно ще дам пример, за правилно работещ датчик:
Приемаме че двете стойности на 4-тях пина са равни на 100 % .
Правите замерване на два по два пина, като темепратурата на охладителната течност няма значение. Примерно замерили сте 1900 Ом на пиновете за компира и 906 Ом на пиновете за таблото. Съотношението между двете стойности в проценти ги изчислявате по следния начин:
906 х 100 = 90600
90600 делено на 1900 = 47,7 %
Т.е. получихме че 906 Ом е 47,7 % , а 1900 Ом е 52,7 % , или съотношението между двете стойности е 52.3% (ECU) към 47,7% ( табло ).
Искам да уточня, че е възможно да има разминаване с +- 2-3 единици от стотните от процентите, но долу-горе това трябва да ви е правилното съотношение, при каква да е температура на охлаждащата течност.Всякакво по фрапиращо отклонение от това съотношение може да ви говори че имате проблем с датчика.
Ето и един пример за неправилно съотношение, което трябва да ви наведе на мисълта че датчика е повреден. Ще използвам стойностите които бях замерил на стария датчик и които бях написал в форума:
Изчислявам съотношението на двете стойности в проценти
2930х100=293000
293000:4600=63,7 %
или съотношението е 63,7 % ( за ECU ) към 36,3 % ( за таблото ) , т.е. датчика е за кофата, защото правилното съотношение трябва да е около 52,3:47,7
Дано да съм ви бил полезен.
Проблема с отчитането на температурата е оправен

Преди да приключа с този пост, искам да ви кажа как най-лесно да разберете дали датчика ви прави проблеми, без да знаете кои са правилните точните му стойности.
За целта трябва да следите съотношението на замерените стойности на двата пина за таблото и на двата пина за компира. Съотношението трябва да е около 52,3 % (стойност на ECU ) към 47,7% (стойност на таблото).
За да ме разберете по лесно ще дам пример, за правилно работещ датчик:
Приемаме че двете стойности на 4-тях пина са равни на 100 % .
Правите замерване на два по два пина, като темепратурата на охладителната течност няма значение. Примерно замерили сте 1900 Ом на пиновете за компира и 906 Ом на пиновете за таблото. Съотношението между двете стойности в проценти ги изчислявате по следния начин:
906 х 100 = 90600
90600 делено на 1900 = 47,7 %
Т.е. получихме че 906 Ом е 47,7 % , а 1900 Ом е 52,7 % , или съотношението между двете стойности е 52.3% (ECU) към 47,7% ( табло ).
Искам да уточня, че е възможно да има разминаване с +- 2-3 единици от стотните от процентите, но долу-горе това трябва да ви е правилното съотношение, при каква да е температура на охлаждащата течност.Всякакво по фрапиращо отклонение от това съотношение може да ви говори че имате проблем с датчика.
Ето и един пример за неправилно съотношение, което трябва да ви наведе на мисълта че датчика е повреден. Ще използвам стойностите които бях замерил на стария датчик и които бях написал в форума:
doktora написа:..... след което направих замерване на стойностите на 4-те пина:
При около 3 градуса - лявата двойка пинове имат съпротивление 4600 Ом, а дясната - 2930 Ом;
Изчислявам съотношението на двете стойности в проценти
2930х100=293000
293000:4600=63,7 %
или съотношението е 63,7 % ( за ECU ) към 36,3 % ( за таблото ) , т.е. датчика е за кофата, защото правилното съотношение трябва да е около 52,3:47,7
Дано да съм ви бил полезен.
- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В
Здравейте колеги.От месец и нещо карам Пасат Б4 1,9 TDI 1Z и искам да попитам подгряващите свещи и стрелката за температурата от един и същ датчик ли взимат информация защото стрелката не минава 70-80 градуса градско а при палене сега в тази жега свещите греят преди палене около 5сек.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В
genov1 написа:При RP и при ABS май е така синия е за двигателя, черния е за таблото а червения за лампата на таблото
При мен на Б4 ABS 1.8 1993 год. оригиналния датчик беше с жълто пръстенче! Но след една дълга идилия с висока температура след смяна на термостата по миналата зима го смених. За това има тема подобна на сериал



- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В
И аз го смених скоро,Люксембург с жълт пръстен за 16 лева.
- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В
Искам също така да попитам може ли да не загрява ако е повредена капачката на разширителя и маркучите са меки.Защото днес карах 7-8 км. и температурата на таблото не мина 60 градуса,парното си духаше идеално при положение,че навън беше 8 градуса.Термостата си работи защото долния маркуч беше студен.
- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В
Проблема е решен оказа се температурния датчик.Смених го с нов и стрелката вече си стой на 85-90 градуса.Разликата с новия между стрелката и реалната температура се оказа 4-5 градуса по време на диагностиката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта