Ами то струва толкова пари, защото много се чупи и никой друг не го прави освен оригиналното. Казано с една дума -> маркетинг . Моторите на старите коли са от същия тип и на същия принцип, само дето не са направени от говнолин и изкарват 15 години без проблем, че даже и 20 годишни има такива, които си бачкат безупречно...новите я изкарат 5-10, я не :) Иначе и старите са точно толкова скъпи - 305лв е цената в Порше за такова моторче за клапата топло-студено за Пасат В3/В4 .
Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
По-последно инфо от Порше, цената за моторче (на моя Б6) е 205лв. всяко. + - 5лв. според моторчето.
Тези дето най-много се трошат, ги има в наличност.
Тези дето най-много се трошат, ги има в наличност.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Явно са ги снабдили за зимата и има "прИмоция" ...преди месец нямаха нито едно и цената беше с 50лв отгоре
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Малко "сложен" въпрос но не може ли да се търси съпоставимост с други моторчета , даже от други марки коли които се продават ефтинко, надали има 20 производителя на климатроници и те да правят коренно различни системи...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Всъщност има 4-5 производителя ама те правят 50-60 различни вида моторчета - мотори правят Бош,Валео,Делфи,Денсо и още няколко фирми...само че дори на едни и същи коли,моторите са различни през годините (дадох пример с 4 различни при октавия 2). Дори да намериш такова моторче,което да става на мястото 1:1 пак ще е от VAG групата и цената ще е ако не същата, то много подобна. Примерно моторите на френските изобщо не са такива, японските са на съвсем друга идея, на BMW са съвсем различни, на Опел също са ралзични, Мерцедесите и те ползват друг вид,техни си, Форд-овите са още по-скъпи и още по-изчанчени...и то производителите свършиха :) Разглобявал съм какви ли не коли - еднакви мотори досега на две различни марки не съм срещнал (дори не са еднакви габаритно,какво остава за градусите на завъртане и електрическите им параметри).
- kkachovski
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 28 авг 2013 8:56
- Автомобил: VW Passat B6 3C2
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София/Враца
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Здравейте,
при мен има едно тракане и само когато колата е на контакт и цялата вентилация е "OFF". Звучи сякаш нещо се опитва да се намести но неуспява и опитва отново и отново. Когато вентилацията работи това нещо не се чува.
при мен има едно тракане и само когато колата е на контакт и цялата вентилация е "OFF". Звучи сякаш нещо се опитва да се намести но неуспява и опитва отново и отново. Когато вентилацията работи това нещо не се чува.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Точно въпросните моторчета :) Когато е включена вентилацията,си хващат някакво положение и си седят в него.Когато е изключена,се опитват да си отидат в крайно положение и понеже го прави всеки път,там пистите са най-износени и прекъсва най-много :) На диагностика ще излезе кое е веднага.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Значи,ако си изключваме вентилацията по-рядко ще иаме по-малко главоболия . Така ли да го разбираме?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Съвсем не :) При всяко палене на колата (т.е. даване на контакт) , клапите си правят селф тест за да си хванат положенията и дали всички са изправни.Само това е достатъчно за да ги скапе...причината не е в начина на ползването,а в скапаните материали,които ползват. Сметнато е да си изкара гаранцията и да се разпадне. Никой не може да ме убеди,че преди 20 години е имало върхова технология за правене на тези стъпкови мотори и въобще за нанасянето на резистивна писта на платка (старите дебитомери, старите ТПС-и на дроселите, старите моторчета за климатроник, дето всичките работят по 15+ години безотказно и минават по 500 000км), а сега видиш ли, технологията е толкова зле развита и тези изделия изкарват само няколко години. Най-често развалящите се елементи,нарочно държат безумната цена...
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Значи Стефане ако правилно съм разбрал това че всеки път преди да загася колата независимо дали климатроника е на ауто или екон го изключвам с нищо не допринася за по дълга безпроблемна работа на клапите
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
100% не допринасяш с нищо. Трябва да спираш всичко, за да постигнеш желаното от теб
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Принципно най-правилното ползване на климатроника е да спираш компресора няколко минути преди да изгасиш колата. Идеята там е, че така вентилатора обдухва питата на изпарителя, която е цялата във влага и така постепенно я изсушава (а ако компресора работи,се образува нова влага), така намаляваш възможността да се образуват бактерии и да започне да смърди неприятно. Няколко минути са достатъчни. На клапите им е съвсем все едно кое кога спираш. Дали ще се преместят от примерно средно положение, до крайното си, когато колата още работи, а ти си го изключил или това ще се случи след като изгасиш колата,з а тях няма никаква разлика. Това, че колата е изгасена, съвсем не означава, че клапите си остават така, както е изгасена - контролера си има постоянно захранване (не обвързано с работата на двигателя) и когато колата се изгаси, той си ги премества така, както му е задал производителя да седят. Абсолютно същото се случва и когато се изгаси само климатроника, без колата.
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
колеги...има ли друго по-икономично решение или само смяна с оригинални?
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 07 апр 2014 8:22
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: 2.0TDI BKP 2007
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Младежи някой може ли да ми каже как се води това моторче на англ. или има ли някакъв номер... не може братята китайци да не са направили "реплика"
иииии тези от Б5 стават ли на Б6
иииии тези от Б5 стават ли на Б6
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
И аз да попитам.
Ако местим температурата / от 19 до 24 градуса /да не е винаги на 22 градуса, тоест да не търка там пътеките, ще имали ефект.
Ако местим температурата / от 19 до 24 градуса /да не е винаги на 22 градуса, тоест да не търка там пътеките, ще имали ефект.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта