Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо - РЕШЕНО
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо - РЕШЕНО
Колата Г4 с код ALH, вчера явно съм пипал повече от колкото трябва по бушоните и кабелаците под волана(не съм пипал нищо свързано с комфорт модула и неща свързани с последвалите проблеми) и след като приключих установих доста проблеми - ел. стъклата, ел. огледалата, ел. люк - не работят, при включена задна предавка белите светлини отзад не светят, уреда за скоростта на таблото не работи, не ми отчита изминатите километри на малкия дисплей(оборотомера и часовника работят, но часовника беше нулиран), при движение установих придърпване в ниските обороти на втора скорост. Днес реших да погледна комфорт модула и установих, че кутията му е счупена доста сериозно, а преди време съм го свалял и не беше така. Отворих го, но видимо няма поражения, но явно, че част от проблемите идват от модула. Въпросът ми е - проблема със задните светлини, таблото и придърпването възможно ли е да са свързани с комфорт модула, въпреки че не ми се вярва и ако не, къде да търся проблемите, имам съмнения че може да съм прецакал някое реле, но незнам къде да гледам?
Последна промяна от tih на Пет 25 окт 2013 23:29, променено общо 1 път.
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Започнете с една ВАГКОМ диагностика и лог файл на грешките които е набила и набива след опит за софтуерно отстраняване. Да се види кви грешки дава, след зануляването какви не могат да се изчистят и какви проблеми остават по колата.
Иначе си е малко хвърляне на боб.
Датчика за задната е тъп като галош, изкарай му буксата и дай на късо двато щифта на буксата с отверка да видиш дали ще светнат крушките отзад, когато си на контакт - пробвал съм го лично, няма си счупиш колата
Придърпването ме съмнява да има общо с комфорта
Таблото също...
по ме съмнява да е станало някво късо и къде е избило и кво е стопило, само някой много свестен жичкаджия може да ти каже, който познава голф 4 добре, сещам се за един vladko се пише, но ти идва малко далече.
Иначе си е малко хвърляне на боб.
Датчика за задната е тъп като галош, изкарай му буксата и дай на късо двато щифта на буксата с отверка да видиш дали ще светнат крушките отзад, когато си на контакт - пробвал съм го лично, няма си счупиш колата
Придърпването ме съмнява да има общо с комфорта
Таблото също...
по ме съмнява да е станало някво късо и къде е избило и кво е стопило, само някой много свестен жичкаджия може да ти каже, който познава голф 4 добре, сещам се за един vladko се пише, но ти идва малко далече.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Единствената грешка която беше набила беше следната:
1 Fault Found:
18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
P1854 - 35-10 - - - Intermittent
за която няма много инфо, но до колкото разбрах е свръзана с АБС-а, където и бърниках всъщност, но я изтрих и повече не се появи. Друго което установих с Ваг-ком беше, че немога да отворя комфорт модула, която не ме очудва, лог не съм правил, защото немога, трябва да се науча явно, а за майстори и сервизи нямам много време.
1 Fault Found:
18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
P1854 - 35-10 - - - Intermittent
за която няма много инфо, но до колкото разбрах е свръзана с АБС-а, където и бърниках всъщност, но я изтрих и повече не се появи. Друго което установих с Ваг-ком беше, че немога да отворя комфорт модула, която не ме очудва, лог не съм правил, защото немога, трябва да се науча явно, а за майстори и сервизи нямам много време.
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
с тази грешка - със сигурност си прекодиран на автомат - тва обяснява придърпването на 2-ра предавка 
въпросната грешка трябва да ти я набива в енджин модула, няма общо с АБС модула, където уж си пипал.
струва ми се, че сериозно си си разбъзикал колата с вагкома, или някой пишман майстор ти е давал кофти съвети?
насочвай се към Варна, при ifidik

въпросната грешка трябва да ти я набива в енджин модула, няма общо с АБС модула, където уж си пипал.
струва ми се, че сериозно си си разбъзикал колата с вагкома, или някой пишман майстор ти е давал кофти съвети?
насочвай се към Варна, при ifidik
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Компа не е прекодиран на автомат 100%, с чипове съм и проблема с топлото палене е решен именно с тях и то преди много години, а с ваг-ком не съм пипал нищо, него го ползвам само да гледам за грешки, не си правя никакви настройки, но май ще се ходи при Иво.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Започни първо с проверка на предпазителите в следния ред:
-номер 6
-номер 14
-номер 8
-номер 38
Това са за комфорт модула.
Относно Powertrain Data Bus ако не се появява повече след като си я изтрил, не се занимавай повече с нея. Тя се отнася за CAN мрежата и разбира се, че е свързана с ECU, ABS, AIRBAG и таблото.
Светлината за заден ход е на отделен предпазител номер 7.
-номер 6
-номер 14
-номер 8
-номер 38
Това са за комфорт модула.
Относно Powertrain Data Bus ако не се появява повече след като си я изтрил, не се занимавай повече с нея. Тя се отнася за CAN мрежата и разбира се, че е свързана с ECU, ABS, AIRBAG и таблото.
Светлината за заден ход е на отделен предпазител номер 7.
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Powertrain Data Bus обикновено се появява след прекодиране, ма щом си сигурен, търси проблема другаде.
Хвърли за всеки случай един поглед дали си на 1 автомат или на 2 ръчка, щот тва с придърпването е типично, грешката също.
Хвърли за всеки случай един поглед дали си на 1 автомат или на 2 ръчка, щот тва с придърпването е типично, грешката също.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Когато се прекодира на автоматик излиза грешка Powertrain Data Bus: Missing....TCM, което няма нищо общо с Hardware Malfunction. Ако обаче все още се появава, след като си я изтрил, трябва да се види кой точно модул от изброените я предизвиква.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
имаш изгорял предпазител или някъде не си сложил.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Утре ще проверя всичко на ново, дори и това за което съм сигурен, за всеки случай.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Голф 4 ALH: Проблем с комфотр модул и още нещо
Решението на проблема:

Предпазител номер 6, 5 ампера, символа му е ключ. Бушона беше пробван неколкократно с пробник и диагностициран като здрав, но въпреки това мизерията идваше от него, тъй като не съм много по жичкаджийските истории заради него се губеше + от контакта до комфорт модула и всичките проблеми - неработещи ел.стъкла, ел.огледала, люк, скоростомер, дневния километраж, бутона за вътрешна/външна циркулация на въздуха в купето, лампите които светят при включена задна предавка, неизгасящи плафони, постоянно работещи машинки за нивелиране на фаровете при включени къси светлини и странно придърпване при движение на 2ра и 3та предавка (мисля че това бяха всички мизерии) - ИЗЧЕЗНАХА, точно така както и се появиха :) направо немога да повярвам, че нещо такова може да причини толкова ралични проблеми. Евала на жичкаджията при който ходих, час и половина му трябваше докато установи от къде идваше проблема, в един момент дори беше готов да ме прати при друг колета по-добър от него, но явно му работи главата на момчето и се справи перфектно, с кеф бих го препоръчал на някой в нужда от Добрич и региона, както и на други разбира се :)

Предпазител номер 6, 5 ампера, символа му е ключ. Бушона беше пробван неколкократно с пробник и диагностициран като здрав, но въпреки това мизерията идваше от него, тъй като не съм много по жичкаджийските истории заради него се губеше + от контакта до комфорт модула и всичките проблеми - неработещи ел.стъкла, ел.огледала, люк, скоростомер, дневния километраж, бутона за вътрешна/външна циркулация на въздуха в купето, лампите които светят при включена задна предавка, неизгасящи плафони, постоянно работещи машинки за нивелиране на фаровете при включени къси светлини и странно придърпване при движение на 2ра и 3та предавка (мисля че това бяха всички мизерии) - ИЗЧЕЗНАХА, точно така както и се появиха :) направо немога да повярвам, че нещо такова може да причини толкова ралични проблеми. Евала на жичкаджията при който ходих, час и половина му трябваше докато установи от къде идваше проблема, в един момент дори беше готов да ме прати при друг колета по-добър от него, но явно му работи главата на момчето и се справи перфектно, с кеф бих го препоръчал на някой в нужда от Добрич и региона, както и на други разбира се :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта