Идея за Г образния обтегач

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Идея за Г образния обтегач

Мнениеот KadROo » Вто 03 дек 2013 23:08


Здравейте колеги. Имам проблема за който вече сте се досетили. Преди година смених обтягащото тяло. Но с алуминиево не знаех че са ментета дадох 80 лева за него. И така една зима нямаше проблеми. Сега тази зима при чисто нов ремък втулки на обтегача си циври.... Като хвана тялото спира. Много вибрира. Та се чудих таз вечер дали ако не нагрея г образната джаджда на оксижен и да я усуча в подходящата посока така че да напъне повече ремъка няма да има ефект ??? Как мислите ? Преди година бащата изправи шенкел така :D Смятам да му дам джаджата за домашно да я прегъне малко да видим какво ще стане ? НЯкой сещал ли се е до сега ? Дали ще помогне? Или ще стане по зле ?




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот ventotdi » Вто 03 дек 2013 23:25


Ако нямаш климатик си вземи стойка и динамо с оптягане на ремъка да е динамото . По старата изработка е по добрия вариянт и все пак един файлауф на динамото и си готов. Аз така на правих вентото ми преди 2 години и така го продадох без проблеми .... още няма ,знам защото аз потдържам колата в сервиза :)


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот KadROo » Сря 04 дек 2013 12:30


Ами нямам клима. От какъв мотор да търся таз стойка на динамото ? Моя е 1z


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот samo_pechka » Сря 04 дек 2013 13:23


То при варианта тип "панта" , ще ти тр и динамо :rolleyes не само основата . По принцип причината ти , да се скапва бързо обтягането , се дължи на поопечен демфер на кол.вал , не се поемат добре пулсациите на мотора ( най-вече на ниски ) и оттам страда целия възел , съответно и ремъка се скапва . Аз четох преди време тема на Добромирски за фрайлауфната ролка на динамото , не всички коли я имат . И на моята си нямаше хоригинал , но си купих такава и я сложих , повече от него момент насам , проблем с обтягане, свирене , скърцане - няма ! Родих се :icon_lol


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот vladko1001 » Сря 04 дек 2013 18:23


т.н. "инерционна ролка" е с малко по-голям диам. от обикновената...пистовия ремък влиза трудно :mrgreen ... с малко бутане напред на пета скорост...и край с вибрациите :beer

P.S.
всички демпферни шайби имат "по рождение" малък дисбаланс...все пак ротора на генератора е достатъчно тежък и "муден" и той е основния виновник за тези прословути вибрации,гадно скърцане и дразнещи шумове на празен ход при старите нафтовите печки произведени без т.н. "успокоители на пистовия ремък" :beer


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот KadROo » Сря 04 дек 2013 21:58


по скоро исках да чуя какво мислите за идеята с прегъването ? днес поразсъждавах малко и мисля че ще стане ...ще пиша като намеря време да експериментирам :)


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот mladeja » Чет 05 дек 2013 18:46


А сигурен ли си, че ремъка ти не е вече с променен размер към по голям. Някои ремъци имат това "предимство".


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот fox_vt » Чет 05 дек 2013 19:07


Няма да има ефект колега icon_idea Сменяш шайбата с фрайлафна и се решава проблема.Като натегнеш ремъка даже ако елиминираш въобще пружината и натегнеш принудително всичкото ще го отнесе ремъка и в един момент ще се скъса без предупреждение.Както колегата намекна проблема е в инерционния момент на ротора на генератора,или по просто казано дизеловия двигател а и не само той работи на тласъци.Всеки такт всяка експлозия в цилиндър е тласък.Тези тласъци се изглаждат донякъде от маховика и от демпферната шайба но остават все пак частично.Тези остатъци вече рефлектират на възела пистов ремък алтернатор и ротора на последния не може да следва всеки тласък заради голямата си инертност и в резултат на това ремъка се оптяга и отпуска в синхрон с тласъците.Инерционната шайба(фрайлайф)елиминира това като "реже" единия тласък подобно на модела колело Балкан който не е с контра а с тресчотно зъбно колело.Малко дълго стана но целта е да се разбере че този проблем изобщо не е толкова прост колкото изглежда.Като допълнителен минус към това може да се добави че този проблем износва пистовия ремък,обтягащия механизъм,демпферната шайба и шпонката на зъбното колело на коляновия вал.Последните две и особенно последното са причина за основното слабо място което може да нправи двигателя на салата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот samo_pechka » Чет 05 дек 2013 19:15


vladko1001 написа:т.н. "инерционна ролка" е с малко по-голям диам. от обикновената...пистовия ремък влиза трудно :mrgreen ... с малко бутане напред на пета скорост...и край с вибрациите :beer


Ами на мен в един магазин , отдето си пазарувам части редовно , ми намериха абс. същият диаметър ролка :smile но фрайлауфна , целта беше да не ми "послъгва" после оборотомера :smile С по-големия диаметър, се получава "по-нискооборотен" мотора .


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот vladko1001 » Чет 05 дек 2013 19:43


на практика с новата ролка може да "падне" с няколко миливолта раб. напрежение от генератора на празен ход - ама кой кара "на празен ход" :Mr Green Fun

много е гаден скърцащият звук между гума и метал - "подскачащ до небето" пистов ремък и разни ролки и шайби :beer


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот kiko946 » Пет 06 дек 2013 1:07


Kolegi,на мен ми се случва за втори път при потегляне/според мен поради умора на пружината и по слаб натиск в/у ремъка/ се чува едно гъргорене ,което последсвие изчезва при по големите обороти, преди години сменях тази пружина с нова а така също и втулките на Г образната извита ОС.....сега мисля да закупя ремък с 1 /един/ сантиметър по къс = 20 лв. защото нова пружина = 100 лв.

= струва


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот KadROo » Пон 09 дек 2013 19:15


звучи приемливо. сподели резултата :th_up


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот 110afn » Пон 09 дек 2013 20:01


kiko946 написа:Kolegi,на мен ми се случва за втори път при потегляне/според мен поради умора на пружината и по слаб натиск в/у ремъка/ се чува едно гъргорене ,което последсвие изчезва при по големите обороти, преди години сменях тази пружина с нова а така също и втулките на Г образната извита ОС.....сега мисля да закупя ремък с 1 /един/ сантиметър по къс = 20 лв. защото нова пружина = 100 лв.

= струва

....и ако може ремъка да е Континентал Контитек с грапав гръб :th_up


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот Водния дух1 » Пон 09 дек 2013 21:36


Не веднъж писах във форума за проблема на обтяжните ролки на двигателя AAZ.Колеги:Вземете си простата стойка за динамото (не климатична).Проверете по моргите.Има ги навсякъде.При нея няма обтяжни ролки,няма бастути,няма втулки.Аз съм с такава и си купих и обикновена ролка за алтернатора (не тресчотъчна).Струва около 22лв. Всички проблеми като:свирене,мучене,скърцане,вибрации и т.н изчезнаха изведнъж завинаги.Всъщност ми се струва,че и при 1Z ще се получи.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Идея за Г образния обтегач

Мнениеот samo_pechka » Пон 09 дек 2013 21:57


Не е гаранция това , ако ти е опечен демфера на кол.вал и с този тип алтернатор ще яде ремъка
За сведение аз преди на AAZ-ета бях с този тип - на панта . При мен се оказа че демферната шайба, въпреки ,че не биеше и грам ( и не преплъзваше ), явно си беше поопечена и не поемаше правилно пулсациите на мотора , ядеше за отр.време каишите, реших го с фрайлауфна ролка, стана един път . Тъй като реших да мина на по-мощен алтернатор , преминах на тип бастунка - и пак няма и грам проблем , но на самия алтернатор- фрайлауфна ролка :exclaim
Та мисълта ми е колега Водния дух1 при теб ако е било станало , не означава ,че и при други ще стане , явно ти е читав все още демфера и затова нямаш проблем . Като се поопече ( ако въобще това се случи скоро ) ще е друга ситуацията .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта