Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Пет 13 дек 2013 11:45


Привет колеги преди време писах, но сега след среща с майстор ще опиша по-точно. Проблема се проявява все по-често със започването на дъждовния и зимен сезон - когато карам понякога колата се "захълцва", минава на 3 цилиндъра и лампата за ЕSP и ABS светват (преди това само захълцваше и се оправяше след 10-тина метра). Сега вече проблема не спира докато не спра и рестартирам двигателя - тогава всичко заработва отново нормално... разхода също ми е завишен според мен - 12-14л./100 градско (но карам на кратки разстояния - 3-4км.). Ходих в сервиз и показа грешките публикувани по-долу в темата. От сервиза ми казаха, че проблема най-вероятно е електически, а не е от дюзите, макар, че отчете проблем във втора дюза.
Проверих за вода при отсега на компютъра но нищо. Какво по дяволите да правя, че проблема зачестява?

Ето и лог-а:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Monday, 09 December 2013, 12:55:24:0


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL
Controller: 038 906 019 DS
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1348
Coding: 00001
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ1E227880 VWZ7Z0A3516978
1 Fault Found:
18075 - PD Unit Injector; Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.LBL
Controller: 3B0 927 156 S
Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416
Coding: 00103
Shop #: WSC 05311
3 Faults Found:
17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
P0741 - 35-00 - -
17117 - Gear 3: Incorrect Ratio
P0733 - 35-10 - - - Intermittent
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.LBL
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D56
Coding: 04257
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL
Controller: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0003
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
35-10 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 0J Komfortgerat HLO 0002
Coding: 00259
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
00913 - Window Regulator Switch; Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal

End --------------------------------------------------------------------------------------------------




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот phantom_ » Пет 13 дек 2013 12:39


Най вероятно кабелите на дюзите,но може да пробваш да смениш и дюзите между цилиндрите.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Пет 13 дек 2013 13:21


За какви цени говорим ?


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Пет 13 дек 2013 13:56


phantom_ написа:Най вероятно кабелите на дюзите,но може да пробваш да смениш и дюзите между цилиндрите.

Дали не е от МАФ сензора? Гледах преди време, че му е счупена отстрани буксата и дори го пръснах със контактен спрей, но да изключва точно 2-ри цилиндър и да го прави от дъжд на вятър.... малко странно и все пак?


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!? РЕШ

Мнениеот Disaster84 » Чет 19 дек 2013 14:34


Всичко се оказа впоследствие от "издала багажа" дюза на 2-ри цилиндър - от там шашка всичко, включително и скоростната кутия... сменихме дюзата и всичко си дойде на мястото.


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот bulaki » Пет 20 дек 2013 9:29


Проблема с torque conerter изчезна ли след пролема с дюзата, защото тази грешка която ти дава Stuck OFF означава, че турбината не заключва на високи обороти- с колко оборота син
а 120 км/ч?
Добре че си го хванал на време, че ако счупиш скоростите от това ще ти се доплаче,аз поне имам богат опит с моя автомат,но да чукна на дърво вече всичко е наред


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Пет 20 дек 2013 13:46


bulaki написа:Проблема с torque conerter изчезна ли след пролема с дюзата, защото тази грешка която ти дава Stuck OFF означава, че турбината не заключва на високи обороти- с колко оборота син
а 120 км/ч?
Добре че си го хванал на време, че ако счупиш скоростите от това ще ти се доплаче,аз поне имам богат опит с моя автомат,но да чукна на дърво вече всичко е наред


Това ми го показа и след смяна на дюзата, но се оказа, че маслото в скоростната кутия е намаляло и сега ще го сменям защото си нямам представа кога е сменяно последно, а до колкото четох за проблема по номер на грешка пише, че възможна причина е замърсено масло или ниско ниво на масло в скоростната кутия. Скоро ми откриха и скъсан вакум на клапана на турбото, но уж го наставиха. Не съм обърнал внимание със 120 на какви обороти работи колата (на колко оборота трябва да е?)!
Ако проблема остане след смяна на масло какво да правя за да не строша кутията???


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот bulaki » Сря 25 дек 2013 1:00


Маслото в кутията няма как да намалее,защото няма какво да го изгори-масло може да излезе само през отдушника или ако се прецака маслената помпа и всичко отдолу ще е в масло.
Тази грешка която ти дава е за прецакана турбина на скоростите(torque converter).Когато ти даде такава грешка,кутията работи все едно е без турбина и като караш с 120 оборотите са около 2400 ,а трябва да са около 2200 и в същото време няма много голяма тяга,когато искаш да изпреварваш.
Моя съвет е:
смени си маслото и филтъра на кутията на първо време,пък може и сама да се оправи(на мен така се оправи след около 2000 км)
Другия вариант е да си купиш друга турбина и дасменяш направо с маслото,но ще трябва да се свалят и скоростите,за да се смени тубината.
Да ти говоря в цени:
Масло оригинално-27 лв/л,а в кутията трябва да имаш общо 9 л с турбината(в нея има около 1.5 л),други масла има на по-човешки цени.
Маслен филтър с гарнитурата за картера е около 30 лв
Турбина-нова е около 1300 лв,рециклирана около 600 лв, втора ръка ще е по-евтина,но колко ще е не мога да ти кажа.
Дано да се отправи колата, че филма е голям.
Съветът ми е,да отидеш на място, на което ще ти сменят маслото с машина(например Джемини,но там малко режат глави,все пак може да попиташ колко ще излезе),защото ще излезе всичкото масло ,освен ако не си го сменяш ти,там ще ти обясня как се правят нещата


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Сря 25 дек 2013 8:31


Благодаря колега, смених маслото и филтъра - кутията събра точно 6 литра масло. Като излезна извън града ще погледна на какви обороти е при 120км... проблема след като го изчистих не се е появявал повече.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот Disaster84 » Пон 30 дек 2013 20:20


bulaki написа:Маслото в кутията няма как да намалее,защото няма какво да го изгори-масло може да излезе само през отдушника или ако се прецака маслената помпа и всичко отдолу ще е в масло.
Тази грешка която ти дава е за прецакана турбина на скоростите(torque converter).Когато ти даде такава грешка,кутията работи все едно е без турбина и като караш с 120 оборотите са около 2400 ,а трябва да са около 2200 и в същото време няма много голяма тяга,когато искаш да изпреварваш.
Моя съвет е:
смени си маслото и филтъра на кутията на първо време,пък може и сама да се оправи(на мен така се оправи след около 2000 км)
Другия вариант е да си купиш друга турбина и дасменяш направо с маслото,но ще трябва да се свалят и скоростите,за да се смени тубината.
Да ти говоря в цени:
Масло оригинално-27 лв/л,а в кутията трябва да имаш общо 9 л с турбината(в нея има около 1.5 л),други масла има на по-човешки цени.
Маслен филтър с гарнитурата за картера е около 30 лв
Турбина-нова е около 1300 лв,рециклирана около 600 лв, втора ръка ще е по-евтина,но колко ще е не мога да ти кажа.
Дано да се отправи колата, че филма е голям.
Съветът ми е,да отидеш на място, на което ще ти сменят маслото с машина(например Джемини,но там малко режат глави,все пак може да попиташ колко ще излезе),защото ще излезе всичкото масло ,освен ако не си го сменяш ти,там ще ти обясня как се правят нещата


При 120км/ч е на 2250-2300 оборота.


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот bulaki » Пон 30 дек 2013 22:06


Значи си добре и дано да нямаш за напред никакви проблеми със скоростите.
Свиркай си и се наслаждавай на шофирането с този чудесен автомобил :wink
Следващата стъпка е чип ако вече не си го направил :biggrin

П.П.Ако решиш и имаш нужда винаги можеш да се обърнеш към мен по някой от тези въпроси и по всякакъв въпрос за фолио :c020


diqndalgiq
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 07 апр 2017 14:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3B 1,9ТDI 2001 131hp. Автоматик ел. проблем!?

Мнениеот diqndalgiq » Съб 15 юли 2017 8:28


17125 - Torque Converter Clutch
P0741 - 35-00 - Stuck OFF / No Power being transferred
колеги и аз я имам тая грешка от 4 месеца дал сам 2000 лв за рециклиране на кутията и колата неварви някои ако може да помогне



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 216 госта