Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почистване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почистване

Мнениеот svetlio8 » Нед 06 яну 2013 18:04


Здравейте колеги,
От скоро съм собственик на Голф 4 1.9 тди 110 к.с. 1998г. Още като взех колата и разбрах че има проблем ,защото при ускорение на 3та скорост забиваше турбото. Прочетох доста из форума,има много добри теми по въпроса, но за съжаление вече наистина не знам какво да правя, затова и реших да си споделя болката с вас, и дано някой да може да ми помогне.
Та....свалиха турбото , изчистиха го, колекторите също бяха изчистени, вакумните маркучи са сменени, клапана който разтоварва турбото беше напълно заял, и в момента е нов! След тези манипулации покарах около месец и като чели колата се пооправи, но все още не ми доставяше голямо удоволствие карането, 160 ги достигах доста трудно, макар да не ми забиваше турбото, докато в един прекрасен момент от една седмица насам пак забива. Днес бях на диагностика, не излизат никакви грешки. Човека който ми прави диагностиката се усъмни в един вакумен клапън с бяла шапчица, мисля че отнего излиза маркуч и отива до турбото, та отидох при мой познат , който имаше стар такъв , подменихме го с моя и колата промени вървежа си, покарах я доста, нямаше проблем, но когато я загасих се чу сериозно изпускане откъм въпросния клапан, доста силен и неприятен звук при гасене на колата. Няколко пъти я карах и винаги при гасене се чува това изпускане на налягането от там. Докато я карах ми заби веднъж с подменения клапън, но след гасене и палене отново се оправи и не ми заби повече , колкото и да я настъпвах. Въпроса ми е нормално ли е да се чува това освобождаване на налягането при гасене на автомобила,защото до преди със стария клапън не съм чувал такова нещо и дали въобще проблема е в клапана или нещо друго??? Знам че има доста писано по темата със забиването, но точно като моя проблем не успях да намеря. Какво ще ме посъветвате при това положение, да купувам ли нов вакумен клапън ,тъй като не знам и този временния на какво положение или това няма да ми реши проблема ? ? ? Не знам какво да правя и аз вече. Благодаря ви и се извинявам за дългото обяснение!

Мисля, че въпросният клапан е Н75!Притесняваме особено звука който издава при гасене на автомобила, според мен не би трябвало да се чува




Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почистване

Мнениеот svetlio8 » Пон 14 яну 2013 20:23


Смених въпросния Н75 , като преправих буксата и сложих по-новия , защото се оказа че стария е по-скъп, от този който се слага на моторите след 1999г. Има доста изписано по темата.
НО проблема като чели все още продължава да го има. Колата понякога влиза в авариен режим, не винаги , но се случва. Не знам как да си направя логове, неразбира от параметри и затова молбата ми е ако има някой колега , който е от София или региона и му се занимава да я закачим и да направим логове в движение на колата. Предполагам , че може и да е дебитомер, но няма как да го засека. Благодаря предварително.


Потребителски аватар
komareca
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: shumen

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почистване

Мнениеот komareca » Вто 15 яну 2013 20:49


според мен отиди на диагностика с КТS са проверят центровката на помпата заштото на мой познат забиваше на 140 а клапана да не би да чуваш клапата за гасенето на колектора


Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот svetlio8 » Вто 17 дек 2013 22:31


Така....Възобновявам темата, защото след смяната на Н75 , изкара 10тина месеца, без кой знае какви проблеми, до миналата седмица. Сега вече колата забива при 120км/ч. След гасене и палене отново тръгва. :banghead

Смених профилактично горивният филтър, защото много бавно набира също, има замисляне,и около 2000 оборота се изтрелва, но на 4та и 5та просто забива и не върви.

Не ми остава време да я закача за диагностика, но ми интересно може ли този път да е дебитомер или пък Мап сензора. Четох за мап сензорът , но така и не разбрах как да го проверя и къде точно се намира >?

На място при форсиране турбината се чува че работи. В движение също се чува и разтоварващият клапан при превключване, предимно на по-ниските предавки.
Просто когато колата е на 4та скорост над 2500 оборота умира геройски, на 5 на 2000 оборота направо я няма :(
Вече не знам от къде да почна.

За капак от месец студеното палене става с доста въртене, днес смених свещите, утре ще видя. Когато е топла няма проблем! Пали от раз. Не знам дали това има нещо общи или е дошло време и за профилактика на стартера. Бях чел в някоя тема че тези мотори AHF страдат от този проблем със студеното палене и стартера. Старите свещи на замерване показаха , че и 4те са здрави. Но така и така бях взел вече нови , направо ги смених .

Та колеги , ако някой има желание да сподели опит ще съм му благодарен


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот martin_2003 » Пет 20 дек 2013 6:44


Здр.колега дебитомера гледал ли си го дали работи, ако дава грешно инфо на компа колата не върви точно след 120км/ч грешката при мен беше 16968(нещо такова не съм сигурен).А за паленето пробери кабела който отива към свещите след като извадиш буксата на темп.датчик да ли ходи ток.Успех
П.П сега видях че си писал за дебитомера и за мапа, мап сензора ако дава по високо налягане по рано ще разтоварва турбото,но според мен не е от него(аз залагам на дебитомер, трябва диагностика за да си сигурен да не хвърляш пари на вятъра)


Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот svetlio8 » Съб 21 дек 2013 9:59


Сега по празниците не мога да намеря при кой да я закарам за диагностика. Щом и направим хубава диагностика , ще пиша какво е . Аз също имам съмнения за дебитомера. Извадих буксата от него и пробвах да я карам така, но стана още по-зле колата. Това трябва ли да означава , че евентуално не е в него проблема? Макар че предполагам ,че дори като работи може да дава грешни данни на компютъра и затова да бърка работата на двигателя.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот Благовест » Съб 21 дек 2013 10:12


Естествено,че ще стане по-зле!
С извадена букса към ЕКУ-то се подават 525 единици в целия диапазон от обороти,при което колата няма как да върви както трябва,при искани 850.
Без лог няма как да се диагностицира точно дебитомера.
От дебитомер,обаче колата не забива,което се случва при теб.Актуатора(лостчето на турбината) центровано ли е както трябва?


Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот svetlio8 » Съб 21 дек 2013 22:04


Предположих че за дебитомера стоят така нещата.
Относно лостчето, ако е това на разтоварващият клапан, той е нов, в смисъл на една година е. Когато ми чистиха турбото, смених и този клапан, защото старият беше много запекъл , нямаше раздвижване. Не ми се вярва за една година да е запекъл отново. При положение,че почти всеки ден имам поне 5км извънградско каране , и там обикновено съм със 120-140 км/ч


Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот svetlio8 » Съб 21 дек 2013 22:06


Утре съм говорил с един приятел, ще я закачиме на лаптопа и ще се опитаме да направиме лог. Ще пиша за резултатите.


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот Supawiza » Съб 21 дек 2013 22:41


Актуатора или иначе казано този клапан който е долу на турбото когато се смени има нужда от настройване и най-вероятно от това ти е проблема.
Другото което е възможно да си обърнал пръстена на променливата геометрия като сте я чистили.
И като последно забиването може да става от:геометрия,актуатор и клапан N75.


Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот ch5393ah » Нед 22 дек 2013 13:20


Supawiza написа:Актуатора или иначе казано този клапан който е долу на турбото когато се смени има нужда от настройване и най-вероятно от това ти е проблема.
Другото което е възможно да си обърнал пръстена на променливата геометрия като сте я чистили.
И като последно забиването може да става от:геометрия,актуатор и клапан N75.

мм да да


Потребителски аватар
svetlio8
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 17:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDI AHF 110 p.s.
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот svetlio8 » Нед 22 дек 2013 18:16


Благодаря за мненията, само да поясна, геометрията е чистена преди година, клапана е сменян тогава също, за настройка не знам, тогава е сменен и Н75 . Работата е там ,че колата спокойно правеше и 160 км/ч , пробвал съм я и нямаше проблем допреди месец да кажем .
Та ...туко що я закачихме на ВАГ ком ,грешките бяха следните:

18034 диагностична линия CAN-TCM няма сигнал
00575 налягане на входящия колектор
00553 датчик за количеството на въздушния поток - Предполагам че това е заради пробата да я карам без дебитомер.

След като ги изчистихме и запалих , покарах я няколко км ,първо бавно , после с малко повече настъпване, отново заби както обичайно на 120 км/ч и я проверихме отново какво пише :
18034 и 00575 бяха грешлите, третата я нямаше.

Въпросът е възможно ли е за 1 година Н75 да е дал фира?
Другото за което се сещам , бях чел една тема тук за малкият кръгъл бяло-черен клапан, който се намира на вакумите между Н75 и Турбото. Възможно ли ако той не работи адекватно , да не дава добро налягане към турбото. Мисля утре да го сваля, защото не е много сложно, и да го почистя, да видя дали пуска въздух само в едната посока (както трябва да е ) или и в двете или пък не пуска грам???

Ще ми е интересно да си кажете и вашето мнение. Смятате ли ,че може това малко клапанче да дава проблеми>?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот okti_1 » Нед 22 дек 2013 18:30


Първо виж дали геометрията на турбината се движи свободно без скърцания или задържане и чак тогава търси проблема другаде.Това е Голф 4 така че тази проверка ще я направиш за 5мин. и ще хванеш проблема то къде е.


Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот ch5393ah » Нед 22 дек 2013 20:04


Да колега, откачи актуатора и виж как се движи геометрията, след това виж как се движи актуатора да не да затяга някъде и виж маркучетата за вакуума...


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голф 4 1.9 тди Проблем със забиване на турбо,след почист

Мнениеот nasko1978 » Нед 22 дек 2013 20:06


Турбото пренадува!
Не е невъзможно пак да е задръстена геометрията,особено ако не е отстранен проблем с управлението след почистване на турбото! :a045
С добра диагностика ще се хване за 10 минути.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта