Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Здравейте, драги ми колеги. Колата е Ауди 80 1600 турбодизел - код на мотора - RA
Динамото на всички турбодизели както знаете има извод W от който се взима сигнал за оборотомера. Моето динамо е такова. Тъй като купих колата и това динамо скрибуцаше реших да видя какъв е проблема. Директно го смъкнах и го обслужих - лагерчета, четки, та дори и колектор на ротора смених, имах страшни ядове с резбата на оста на ротора, ама разви се гайката после успях пак да я навия ама да не ви казвам как.
Сложих го пак заскрибуца, ядосах се натегнах ремъка и го карах така, и като започне да свири ремъка пак натягам и карам че ми трябва колата. Не се получи при следващото развиване на гайката и гайката се разви барабар със резбата на ротора, край си казах тоя ротор изкара курса, с тая омазаната резба, сетих се за наварявания и пристъргване и правене на резба ама нещо ми беше писнало .....
Взех някакво динамо за голф двойка и му изкарах ротора и тъкмо ше събирам мойто динамо и гледам табелката на голфовото пише - 45 А, онемях..... мойта кола дизел акомулатора 75ач а аз ръгам ротор от 45ач...ама нейсе нали запазвам корпуса със извод за оборотомер..... как да е събрах го така и си го карах така докато преди 2 дни минах през една локва намокри се хубаво ремъка на динамото и волтметъра и оборотомера откачиха .... реших че дойде денят на страшният съд за това динамо .
Гледам отгоре и какво да видя, на това динамо му сложили плитката шайба и ремъка върви накриво, понеже трябва да е с дълбоката шайба и тъй като тя е дълбока и по изнесена напред тогава с нея ремъка ще си върви право и ще води към шайбата на коляновия вал. А сега ремъка идва назад към динамото и по напред към шайбата на коляновия вал, и се получава че ремъка е накриво, хубаво че е трапецовиден и не го хвърля, канала дълбок и си седи в него, явно и шайбата е износена вкопана. И се чудя как така сменям от най скъпите лагери на динамото и пак скрибуца, а то ремъка го дърпа на калъч цялото динамо и няма как да не скрибуца.
Сега ще намеря дълбоката шайба от някъде за да подкарам ремъка да върви право както си трябва.
ДО тук с историята, сега да питам:
Тъй като съм с тоя `лабав` ротор от 45 А - во динамо, мога ли да си взема ротор от 90 А - во динамо и да го хакна в корпуса на моето, което се води 65 А? Интересува ме дали диаметъра на ротора от по-мощното динамо е по - голям от диаметъра на по - слабото динамо ? При ротора на 65 и 45 разликата беше в дебелината на телта и броя намотки - при 65 А телта беше по - дебела и намотките бяха повече. Мога лесно да намеря динамо 90А или 75А защото са често срещани при бензиновите аудита или голфове тия 1.8 и 2.0 и няма да ми струва много пари да взема такова динамо и да му взема ротора да го сложа на моето динамо. И ако примерно сложа ротор от 90 А динамо ще му издържи ли диодния блок на мойто 65 А динамо ?
Цялата игра е заради това, че оригинално динамо от 1.6 турбодизел с извод за оборотомер не мога да намеря, а и да намеря няма да е в топ състояние, и пак ще го правя. Та искам да ползвам моя корпус защото има извод за оборотомер и си работи оборотомера, само трябва да го накарам да не скърца и да зарежда със силен ток. Разбрах че ми трябва дълбоката шайба и ще намеря такава но ме интересува какъв ротор ще влезе вътре.
Та питам става ли системата копи пейст ?
Моля ви, колеги помогнете ми, защото искам да реша проблема с това динамо преди да е дошъл снега, защото зимата нямам условия за ремонт и правя всичко на снега на пътя.
Динамото на всички турбодизели както знаете има извод W от който се взима сигнал за оборотомера. Моето динамо е такова. Тъй като купих колата и това динамо скрибуцаше реших да видя какъв е проблема. Директно го смъкнах и го обслужих - лагерчета, четки, та дори и колектор на ротора смених, имах страшни ядове с резбата на оста на ротора, ама разви се гайката после успях пак да я навия ама да не ви казвам как.
Сложих го пак заскрибуца, ядосах се натегнах ремъка и го карах така, и като започне да свири ремъка пак натягам и карам че ми трябва колата. Не се получи при следващото развиване на гайката и гайката се разви барабар със резбата на ротора, край си казах тоя ротор изкара курса, с тая омазаната резба, сетих се за наварявания и пристъргване и правене на резба ама нещо ми беше писнало .....
Взех някакво динамо за голф двойка и му изкарах ротора и тъкмо ше събирам мойто динамо и гледам табелката на голфовото пише - 45 А, онемях..... мойта кола дизел акомулатора 75ач а аз ръгам ротор от 45ач...ама нейсе нали запазвам корпуса със извод за оборотомер..... как да е събрах го така и си го карах така докато преди 2 дни минах през една локва намокри се хубаво ремъка на динамото и волтметъра и оборотомера откачиха .... реших че дойде денят на страшният съд за това динамо .
Гледам отгоре и какво да видя, на това динамо му сложили плитката шайба и ремъка върви накриво, понеже трябва да е с дълбоката шайба и тъй като тя е дълбока и по изнесена напред тогава с нея ремъка ще си върви право и ще води към шайбата на коляновия вал. А сега ремъка идва назад към динамото и по напред към шайбата на коляновия вал, и се получава че ремъка е накриво, хубаво че е трапецовиден и не го хвърля, канала дълбок и си седи в него, явно и шайбата е износена вкопана. И се чудя как така сменям от най скъпите лагери на динамото и пак скрибуца, а то ремъка го дърпа на калъч цялото динамо и няма как да не скрибуца.
Сега ще намеря дълбоката шайба от някъде за да подкарам ремъка да върви право както си трябва.
ДО тук с историята, сега да питам:
Тъй като съм с тоя `лабав` ротор от 45 А - во динамо, мога ли да си взема ротор от 90 А - во динамо и да го хакна в корпуса на моето, което се води 65 А? Интересува ме дали диаметъра на ротора от по-мощното динамо е по - голям от диаметъра на по - слабото динамо ? При ротора на 65 и 45 разликата беше в дебелината на телта и броя намотки - при 65 А телта беше по - дебела и намотките бяха повече. Мога лесно да намеря динамо 90А или 75А защото са често срещани при бензиновите аудита или голфове тия 1.8 и 2.0 и няма да ми струва много пари да взема такова динамо и да му взема ротора да го сложа на моето динамо. И ако примерно сложа ротор от 90 А динамо ще му издържи ли диодния блок на мойто 65 А динамо ?
Цялата игра е заради това, че оригинално динамо от 1.6 турбодизел с извод за оборотомер не мога да намеря, а и да намеря няма да е в топ състояние, и пак ще го правя. Та искам да ползвам моя корпус защото има извод за оборотомер и си работи оборотомера, само трябва да го накарам да не скърца и да зарежда със силен ток. Разбрах че ми трябва дълбоката шайба и ще намеря такава но ме интересува какъв ротор ще влезе вътре.
Та питам става ли системата копи пейст ?
Моля ви, колеги помогнете ми, защото искам да реша проблема с това динамо преди да е дошъл снега, защото зимата нямам условия за ремонт и правя всичко на снега на пътя.
Последна промяна от kompresor на Пет 06 дек 2013 2:19, променено общо 2 пъти.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
За габаритните размери на ротора не мога да ти помогна но ако сложиш ротор от 90А на твоя няма да имаш проблем със статора и додния блок.Все пак диодния блок е правен да пасне на статора и не е от значение възбудителния ток от ротора.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Колега fox_vt благодаря ти за отзивчивия отговор. Помагаш ми, вече съм спокоен, че няма да опукам диодния блок ако вкарам ротор от 90 амперово динамо в моя статор. Дано някой колега който знае дали габаритния му размер ще пасне да види темата и да ми отговори, и да взимам едно 90 амперово и да събирам.
Според теб, колега fox_vt, с ротора от 90 амперовото динамо с по-голям ток ли ще зарежда моето динамо ? Според мен ДА, защото със стария ротор имах случай, слагам на колата слаб акумолатор, въртя 10км градско и акумолатора видимо е зареден. Със сегашния ротор от 45А при слаб акумолатор ми трябва повече каране предимно извънградско за да зареди хубаво акумолатора. Напрежението не се е променило и със стария и със новия ротор - 14.2 волта.
Според теб, колега fox_vt, с ротора от 90 амперовото динамо с по-голям ток ли ще зарежда моето динамо ? Според мен ДА, защото със стария ротор имах случай, слагам на колата слаб акумолатор, въртя 10км градско и акумолатора видимо е зареден. Със сегашния ротор от 45А при слаб акумолатор ми трябва повече каране предимно извънградско за да зареди хубаво акумолатора. Напрежението не се е променило и със стария и със новия ротор - 14.2 волта.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Мн ме съмнява да стане този сбирщайн От друг модел Ауди не става ли някое цяло динамо ? Щом държиш на по-мощно....Това за извода на оборотите е най-малкия ти проблем в момента има чалъм да се подкара и от Г4 динамо да си показва оборотомера на таблото без много зор Подбери някое дето механично ще пасне ,на което и ролка, и уши за захващане ще станат, ако ще и 120 А-ово да е . Пък за оборотомера- клема W е нищо повече от извод от статорна намотка преди изправянето , т.е. изведи си един кабел от статора там където жиците се запояват за изпр.блок .
А за предимствата с по-мощно динамо - спор няма по-бързо възстановява тока в акуто и позволява мн уреди и консуматори, да се навържат , без опасност от недостиг на ток
А за предимствата с по-мощно динамо - спор няма по-бързо възстановява тока в акуто и позволява мн уреди и консуматори, да се навържат , без опасност от недостиг на ток
- svetliosabev
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1Z 1995
- Местоположение: V.Tyrnovo
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
С на бащата аудито (същия двигател като на колегата) го ядох същия х*й с генератора.Един ден ми писна и изрових от мазата един дълбоко складиран генератор от ауди А4 1.8 мотор(код незнам).Двата генератора нямаханищо общо,но след изрязването на 2 втулки работата заспа.Едната втулка е на оста на генератора под ремъчната шайба(ползва се шайбата от стария генератор) по спомен я направих 18мм дължина,а другата е между задното ухо на генератора(погледнато откъм шайбата) и ухото на блока,размери по спомен-30мм дължина, 8,5мм вътрешен диаметър(според болта) и 10мм външен диаметър.Сигнал за обороомера трябва да се извади,задължително ,дори и той да липса,защото свети лампата за маслото и зумера се разпищява .А това е лсено,просто се проследяват намотките на статора и както каза колегата над мен се извежда с кабелче от преди диодния блок.
Резултата е че цяла година не сме му чули гласа на ремъка,а преди за това за същото време се сменяше,защото сеправо го губех
Та малко да поодпусне времето,че ми е намръзнал г*за ще направя и някоя друга снимка ,че така на думи звучи малко като фантастика.
Резултата е че цяла година не сме му чули гласа на ремъка,а преди за това за същото време се сменяше,защото сеправо го губех
Та малко да поодпусне времето,че ми е намръзнал г*за ще направя и някоя друга снимка ,че така на думи звучи малко като фантастика.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Много ме замислихте, колеги. Много ми харесва следващата генерация динама след това на голф двойката, мойто де, тези на голф три, ауди б4 и по - нататък, много по цивилизована конструкция и по масивна. Веднага мога да си намеря динамо 90 А от тези по модерните , обаче ще стане дргуг проблема, тъй като от завода инженерите са го измислили 90А динамо с шайба за пистов ремък, аз като му присадя шайбата за трапецовидния ремък той да не започне да прискърцва. И не знам от кой модел да гледам че да има най малко преправяне за да го кача на люлката от голф 3 ли от ауди б4 ли .
- svetliosabev
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1Z 1995
- Местоположение: V.Tyrnovo
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Ето и снимките:
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Колега, що не караш със сегашния? Има дискутирано по въпроса доста. Общото мнение е: Голям акумулатор=голям алтернатор(аз лично не го подкрепям). Акумулатора ти е 75 А/ч, алтернатора ти е 45А
Накратко: акумулатора е съобразен с необходимия стартов ток за двигателя, алтернатора е съобразен с консумацията на автомобила:клима, подгреви на седалки, фарове, халогени и ...
Аз лично не бих се притеснявал за това, освен ако не се кара много на къси разстояния. Ако колата ти е направена с 65А алтернатор, тя ще работи и с 45А успешно, стига да не надвишава въпросните 45А когато се движи.
Накратко: акумулатора е съобразен с необходимия стартов ток за двигателя, алтернатора е съобразен с консумацията на автомобила:клима, подгреви на седалки, фарове, халогени и ...
Аз лично не бих се притеснявал за това, освен ако не се кара много на къси разстояния. Ако колата ти е направена с 65А алтернатор, тя ще работи и с 45А успешно, стига да не надвишава въпросните 45А когато се движи.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Вече поръчах генератор от Ауди А4 1.8 125h.p. 90 А и с любезната помощ на колегата svetliosabev ще го внедря в моето добиче. 90 А динамо ще дойдат като добра инвестиция на Аудито ми . Обещавам да поствам снимки когато започна ремонта.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Вчера пристигна генератора. Балкан разлика между моя и този светлинни години напредък
ЗАпочна се
Свалих задният пластмасов капак
Въоражих се с киселина поялник калай и жица и запоих кабелчето така, кажете правилно ли съм го направил ?
Малко оффтопик: Кажете ми като за непросветен в електротехниката човек значенията на трите думи - динамо, генератор, алтернатор, защото използвам безразборно и трите и вероятно греша.
ЗАпочна се
Свалих задният пластмасов капак
Въоражих се с киселина поялник калай и жица и запоих кабелчето така, кажете правилно ли съм го направил ?
Малко оффтопик: Кажете ми като за непросветен в електротехниката човек значенията на трите думи - динамо, генератор, алтернатор, защото използвам безразборно и трите и вероятно греша.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Тъкмо монтирах генератора. Нова светлина в живота на Аудито, всичко грейна вътре, стария генератор е зареждал доста слабо. Проблема е, че оборотомера не потръгна. Кабелчето за оборотомера можете да видите къде съм го запоил, явно не се запоява там. http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=276588&mode=view
Къде трябва да се запои това кабелче, та да тръгне пустията, умолявам ви да ми помогнете !
Къде трябва да се запои това кабелче, та да тръгне пустията, умолявам ви да ми помогнете !
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Пешка , я пробвай тука да го запоиш на последната намотка, тази снимка е от нета :
И ако не тръгне оборотомера, трябва му диод , да отсече импулса (тр да е положителен мисля ) , това обаче аз не съм сигурен и го чета в нета При мен за разлика от твоето , динамото беше 120 амперово от ТДИ, беше сложено на AAZ Голф и по подобие на тази снимка беше подвързано там .
. Тр се внимава при запояването ,че може да се прегори диодчето отдолу и става филма голям .Не съм пробвал дали нямаше да тръгне и при мен по подобие на първата снимка - да се подвърже на последната намотка
И ако не тръгне оборотомера, трябва му диод , да отсече импулса (тр да е положителен мисля ) , това обаче аз не съм сигурен и го чета в нета При мен за разлика от твоето , динамото беше 120 амперово от ТДИ, беше сложено на AAZ Голф и по подобие на тази снимка беше подвързано там .
. Тр се внимава при запояването ,че може да се прегори диодчето отдолу и става филма голям .Не съм пробвал дали нямаше да тръгне и при мен по подобие на първата снимка - да се подвърже на последната намотка
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Точно там където си показал на 120амперовия генератор да свържа, на моят генератор има фабрично изрязан отвор наименован ''W''. Моля погледнете картинката - - - >
Направо ако вържа кабела на това място където е изрязан отвора не би ли трябвало да тръгне оборотомера ?
Направо ако вържа кабела на това място където е изрязан отвора не би ли трябвало да тръгне оборотомера ?
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Пробвай Не ползвай мощен поялник ,че да не скапеш диодчето отдолу , работи кратко и бързо !
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Запоих кабелчето така както съм показал на горната снимка. С мултицет измерих променливо напрежение 16.3 V при опънат обогатител малко по високи обороти, 15.8 v при върнат обогатител - обороти на място. Оборотомера не помръдна, отново.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта