Катран в бензините няма. Чернилката, която виждате, е от гумените части - маркучи, уплътнения и прочие. Който е вадил помпа от резервоара, знае как се е разложил уплътнителния маншет и как цапа...
А гумите се разяждат от разтворителите, които се съдържат в бензина - минерален терпентин, толуол, уайт спирит - не е спирт! Терпентина има характерен мирис, някои му казват изветрял бензин.
Та точно тези и други разтворители разказват играта на гумените детайли. Хубаво е човек да чете в интернет, ама трябва да има що-годе познания, за да може да осмисли и анализира информацията, която в нета често е недостоверна.
Колкото до резачките - да, не бива да се ползва стара смес, ама не заради ацетони, а заради екологичните масла, които се разграждат бързо.
Прекъсване на бензинова помпа?
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
muns61 написа:Катран в бензините няма. Чернилката, която виждате, е от гумените части - маркучи, уплътнения и прочие. Който е вадил помпа от резервоара, знае как се е разложил уплътнителния маншет и как цапа...
А гумите се разяждат от разтворителите, които се съдържат в бензина - минерален терпентин, толуол, уайт спирит - не е спирт! Терпентина има характерен мирис, някои му казват изветрял бензин.
Та точно тези и други разтворители разказват играта на гумените детайли. Хубаво е човек да чете в интернет, ама трябва да има що-годе познания, за да може да осмисли и анализира информацията, която в нета често е недостоверна.
Колкото до резачките - да, не бива да се ползва стара смес, ама не заради ацетони, а заради екологичните масла, които се разграждат бързо.
Не съм съгласен с повечето неща, и не чета от нета, повечето е практика при мен ! Много малко е от нета.
Когато бензина е в прозрачно шише, там гумени уплътнения няма. Това което си споменал че съдържа бензина сигурно е така и не го успорвам, но това което се отаява от него също е факт, а дали е точно катран или други отлагания незнам.
Все ми е тая дали бензина съдържа Октан и е Алкана, а нафтата има Цетаново число !
Факта е че при застояване на бензина се отлагат черни твърди вещества подобни на катрани. Факт е че след престой в резачка и смесен с двутактово масло, скапва всичко в нея.
Мене фактите ме касаят. А в нета има и верни и абсолютно неверни неща !
Тулола се садържа в катрана между другото!
Така че мисля това е важно, няма да седна сега да показвам как от Въглеводород, става Кетон, щото е сложно и дълго.
===============
Колега nachev7, ти явно си владетел на Уличната препирня, мисля че си сбъркал мястото !
Не мисля да ти отдавам повече внимание. Просто не си наясно с нищо и търсиш конфликти и сеири. Като не можеш да мислиш, не пречи и на другите, които могат ! Аз изобщо не желая да те уча на нищо.
Има хора които искат да се учат и такива като тебе които не искат ! На тях и Господ не може да помогне !
=============
Значи сега и Аз като зачетох темата, и мненията на колегите които казаха за отлаганията се сетих за резачките и за това което виждам на дъното на шишетата след престой на бензина в тях. И направих връзката и вредата от застояването на бензина.
Хубаво е да има и обосновка на мненията в тази тема. И не мисля че това е лошо.
Повечето колеги казват- аз спрях ,или пък не спрях помпата и всичко е супер, но е добре да се аргоментират мненията с факти.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Е,тогава да се повторя.
При моното е хубаво да се спира помпата,понеже бензина който тя върти служи и за охлаждането и.Отделно,че преминава през двигателния отсек,където със сигурност също се нагрява от двигатела.Неависимо какво точно съдържа предполагам,че това нагряване води до ускоряване на химичните процеси и загубата на някои свойства именно,като летливо вещество.Прибавяйки тук и факта,че помпата е електромотор и има определен живот в часове,нищо не налага нейното НЕ спиране.
Всеки знае,че за да не спече дюзата,да не се превърне бензина в ацетон от седене ,е хубаво да се ползва и той.Дали всяко палене ще е на бензин,дали веднъж месечно ще минаваме 100 км. на бензин а в останалото време ще ползваме само газ е лично решение.
При мултито е възможно да има страничен ефект за рейка и дюзи от спирането и,не съм в течение.
За двутактови машини въобще не ми се говори.
Темата е за бензиновата помпа.
Моята не беше прекъсната над 7 години,докато един ден просто спря.Оказа се,че беше се разложила гумата по гърлото и беше замазала цедките.Успях да я подкарам/не беше изгоряла,о чудо/,купих си веднга едно реле и прекъснах помпата,за да и удължа живота/кото трябваше да направя отдавна/.Всяко палене ми е на бензин,сега зимата и подгрявам на бензин.На колегите от предната страница да кажа,че няма никакво забавяне при прихвърляне на газ,дори и в движение.Това е правилното решение според мен.
При моното е хубаво да се спира помпата,понеже бензина който тя върти служи и за охлаждането и.Отделно,че преминава през двигателния отсек,където със сигурност също се нагрява от двигатела.Неависимо какво точно съдържа предполагам,че това нагряване води до ускоряване на химичните процеси и загубата на някои свойства именно,като летливо вещество.Прибавяйки тук и факта,че помпата е електромотор и има определен живот в часове,нищо не налага нейното НЕ спиране.
Всеки знае,че за да не спече дюзата,да не се превърне бензина в ацетон от седене ,е хубаво да се ползва и той.Дали всяко палене ще е на бензин,дали веднъж месечно ще минаваме 100 км. на бензин а в останалото време ще ползваме само газ е лично решение.
При мултито е възможно да има страничен ефект за рейка и дюзи от спирането и,не съм в течение.
За двутактови машини въобще не ми се говори.
Темата е за бензиновата помпа.
Моята не беше прекъсната над 7 години,докато един ден просто спря.Оказа се,че беше се разложила гумата по гърлото и беше замазала цедките.Успях да я подкарам/не беше изгоряла,о чудо/,купих си веднга едно реле и прекъснах помпата,за да и удължа живота/кото трябваше да направя отдавна/.Всяко палене ми е на бензин,сега зимата и подгрявам на бензин.На колегите от предната страница да кажа,че няма никакво забавяне при прихвърляне на газ,дори и в движение.Това е правилното решение според мен.
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Колега Iezekil, има логика в това което си писал. Аз не казвам че спирането на помпата е грешка. Разбирасе че електормоторчето си има работни часове и износване и когато не работи се пести от тези работни часове. Но като всяко нещо и тук си има и + и -. Аз лично виждам повече минусите, други пък виждат повече положителната страна от пестенето на ресурса на помпата !
Всеки сам трябва да реши дали да я пази или не. Монетата има две страни.
Всеки сам трябва да реши дали да я пази или не. Монетата има две страни.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Аз съм я изключил и вече 11-та година нямам запушена дюза, но винаги пали на бензин и на обороти прехвърля на газ.
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Колеги, помпите ги чаткате явно добре и знаете как се гасят, но аз зададох въпрос тук заради едно ауди 80 В4 и неговата помпа. Помпата я разбрах къде се намира, и че излиза със зверски бой от местото си. Не е като на Пасата- нежно и лесно. Ауди, кво да правиш !
В кайна сметка след пълна ревизия на моното и помпата на това Ауди, установих че Дюзата пак продължава да си отваря напълно избирателно. Тази сутрин, нарочно я тествах и неще да хвърля грам бензин, после Брат ми на когото е колата -сяда и пали на бензин отмах !
Та ме навежда на мисълта че или Газаджиите са си оставили някъде ръцете по традиция, или има някакво реле което командва тая Дюза.
Пита се Дюзата на моноинжекциите как се командва-директно от компера или през реле ?
Проблема му е доста странен, защото е характерен само за външни температури около 10 градуса и повече влага.
На газ пали винаги. На мене ми се струва електрически тоя странен проблем. То не остана какво друго да е - и датчиците ги мерихме за студено палене, и тоя въздушният на моното беше прекъснат и него го свързах.
Как се управлява тая дюза по принцип и газаджиите ли са виновни ?
В кайна сметка след пълна ревизия на моното и помпата на това Ауди, установих че Дюзата пак продължава да си отваря напълно избирателно. Тази сутрин, нарочно я тествах и неще да хвърля грам бензин, после Брат ми на когото е колата -сяда и пали на бензин отмах !
Та ме навежда на мисълта че или Газаджиите са си оставили някъде ръцете по традиция, или има някакво реле което командва тая Дюза.
Пита се Дюзата на моноинжекциите как се командва-директно от компера или през реле ?
Проблема му е доста странен, защото е характерен само за външни температури около 10 градуса и повече влага.
На газ пали винаги. На мене ми се струва електрически тоя странен проблем. То не остана какво друго да е - и датчиците ги мерихме за студено палене, и тоя въздушният на моното беше прекъснат и него го свързах.
Как се управлява тая дюза по принцип и газаджиите ли са виновни ?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Минуса който дефакто е импулса и идва директно от компютъра,а + който най често е вързан и с бензиновата помпа би трябвало да идва от някое реле при бушоните.
Нямам ауто дата да проверя със сигурност
Нямам ауто дата да проверя със сигурност
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Аз,колега К..всъщност минуси не откривам за спирането на помпата на моноинжекция.Бихте ли бил така любезен даме запознаете с няколко?
Колкото до Аудито...реле се слага на дюзата само ако има,или е имало газ.Ако дюзата не отваря в даден момент то обезателно замерете в същия момент дали идва импулс към нея и дали отива напрежение до помпата.Възможно е разбира се вината да е в самата дюза,но напълно е възможно и да не е.Например, ако компа не получи импулс от Хол датчика то не подава команда към бензиновата помпа,към дюзата също.
Има вариант и за дефект в компа.
Или пък за прекъснат кабел-моя се беше скъсал в самата обувка на моното,след голямо гледане и въртене просто го пъхнах уж временно и така вече 7 години.
Така че без конкретна симптоматика няма конкретна диагностика,а и както казах тая тема няма връзка с проблемите ти.
Колкото до Аудито...реле се слага на дюзата само ако има,или е имало газ.Ако дюзата не отваря в даден момент то обезателно замерете в същия момент дали идва импулс към нея и дали отива напрежение до помпата.Възможно е разбира се вината да е в самата дюза,но напълно е възможно и да не е.Например, ако компа не получи импулс от Хол датчика то не подава команда към бензиновата помпа,към дюзата също.
Има вариант и за дефект в компа.
Или пък за прекъснат кабел-моя се беше скъсал в самата обувка на моното,след голямо гледане и въртене просто го пъхнах уж временно и така вече 7 години.
Така че без конкретна симптоматика няма конкретна диагностика,а и както казах тая тема няма връзка с проблемите ти.
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Колега I.. , аз минусите ги споменах, и неща да се повтарям. А и има колеги които, както видяхме се държат доста арогантно и агресивно, когато не са съгласни с нечие мнение.
С една дума и водата като я оставиш в съд за дълъг период от време да застоява, и тя оттаява мръсотия и тиня на дъното на съда.
Бензина освен че прави утайка от смола, да не казвам катран, макар че битума и дзифта е фракция на нефта, има и своето продухващо и охлаждащо действие на магистралите и Дюзите през които минава.
Не знам дали е смола, катран или са едни такива черни парченца които като се разклати бутилката се размесват и раздробяват на ситно, но аз почти винаги ги наблюдавам, когато оставя в гаража бензин които преседява дълго и съответно го наливам през цедка тоя бензин в моторната техник.
В крайна сметка всеки сам решава как да я действа тая помпа. Аз на Пасата я смених и пак я пуснах да работи за-лудо, естествено после я продадох кочината със сменената помпа !
Щеше да ме е яд ако не бях я пуснал да работи за-лудо ! Така де !
Питаш ме защо виждам повече минуси и аз казвам това което съм видял в практиката с бензина.
Застоялият бензин, освен че изветрява-нали е летлив, задължително се и видоизменя- а на какво съединение повече мяза е друг въпрос. Но Аз лично съм виждал такъв с мирис на кореселин- разтворил мембрани и бензинови магистрали по пътя си- направо мембраните на карба бяха лигави. Друг е въпроса дали циркулацията помага или вреди за качеството на горивото.
====
А за Дюзата на Аудито- ще ти опиша по подробно на лични какъв е случая.
С една дума и водата като я оставиш в съд за дълъг период от време да застоява, и тя оттаява мръсотия и тиня на дъното на съда.
Бензина освен че прави утайка от смола, да не казвам катран, макар че битума и дзифта е фракция на нефта, има и своето продухващо и охлаждащо действие на магистралите и Дюзите през които минава.
Не знам дали е смола, катран или са едни такива черни парченца които като се разклати бутилката се размесват и раздробяват на ситно, но аз почти винаги ги наблюдавам, когато оставя в гаража бензин които преседява дълго и съответно го наливам през цедка тоя бензин в моторната техник.
В крайна сметка всеки сам решава как да я действа тая помпа. Аз на Пасата я смених и пак я пуснах да работи за-лудо, естествено после я продадох кочината със сменената помпа !
Щеше да ме е яд ако не бях я пуснал да работи за-лудо ! Така де !
Питаш ме защо виждам повече минуси и аз казвам това което съм видял в практиката с бензина.
Застоялият бензин, освен че изветрява-нали е летлив, задължително се и видоизменя- а на какво съединение повече мяза е друг въпрос. Но Аз лично съм виждал такъв с мирис на кореселин- разтворил мембрани и бензинови магистрали по пътя си- направо мембраните на карба бяха лигави. Друг е въпроса дали циркулацията помага или вреди за качеството на горивото.
====
А за Дюзата на Аудито- ще ти опиша по подробно на лични какъв е случая.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Тъй като не може да ти се изпраща л.с. ще ти напиша тук...
Импулса се мери с пробна лампа.Единия край на лампата го връзваш на + от акумулатора другия на кабела дето идва от компютъра и трябва да почне да премигва много бързо когато колата работи.
Импулса се мери с пробна лампа.Единия край на лампата го връзваш на + от акумулатора другия на кабела дето идва от компютъра и трябва да почне да премигва много бързо когато колата работи.
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Е да понеже настройките се само-настройват очевидно ! Оправих го това ЛС- вече може. Аз не съм ги пренастройвал и си бяха разрешени. Но явно форума е с характер.
С пробна лампа ме предупредиха да не меря-щото може да издумкам импулсната маса от компа- или Диод или мултицет.
И по руската документация и в книгата на ВФ която купих заедно с първият си пасат -давад диоден пробник като правилно мерене.
Мерси за помощта, но определено с лампа може да стане беля ! А и диода отсича импулса по добре.
Схемата си я припомних -гледал съм я в книгата- трябва само да видя компера му с колко извода е. + се взема от релето на бензиновата помпа, а - е ясен !
С пробна лампа ме предупредиха да не меря-щото може да издумкам импулсната маса от компа- или Диод или мултицет.
И по руската документация и в книгата на ВФ която купих заедно с първият си пасат -давад диоден пробник като правилно мерене.
Мерси за помощта, но определено с лампа може да стане беля ! А и диода отсича импулса по добре.
Схемата си я припомних -гледал съм я в книгата- трябва само да видя компера му с колко извода е. + се взема от релето на бензиновата помпа, а - е ясен !
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
С мултицет нищо няма да хванеш, пробвал съм Ако е аналогов със стрелка - там не знам, може и да стане, ама с китайските цифрови - НЕ Просто времето за подаване е толкова кратко, че реално няма как да се отчете от такъв уред.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Нищо му няма.Мерил съм стотици дюзи по тоя начин,но лампата е малка от тия дето са като фазомер и е около 2-3 вата макс.Но ако имаш диод под ръка още по-добре
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Абе и стрелковият незнам дали не е опасен в случая, имам диодници !
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Прекъсване на бензинова помпа?
Така,колега.Всъщност трябва да кажа,че нещо четем ама не мислим.Хубаво си се изказал за свойствата на престоелия бензин/имам резерви всъщност/но аз не виждам точната връзка с изключването на помпата.В смисъл за мен има връзка,но тя доказва моята теза-като се върти помпата бензина се влошава по-бързо.
Та това имах предвид да обясниш-как точно неизключването помага при престоя на бензина в резервоара и запазването на свойствата му по-дълго.Ясно е,че иразходването му редовно е за предпочитане.
Та това имах предвид да обясниш-как точно неизключването помага при престоя на бензина в резервоара и запазването на свойствата му по-дълго.Ясно е,че иразходването му редовно е за предпочитане.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта