Схема за обръщане на поляритет
- djmimo89
 - Мнения: 141
 - Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
 - Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
 - Двигател: ADZ
 - Местоположение: Долна Оряховица
 
Схема за обръщане на поляритет
Здравейте съфорумници. Трябва ми една схема за климатроника в колата. Несъм много вещ в електрониката, но ако имам схема мога да си я реализирам. Схемата трябва да прави това: при включване или изключване на напрежението трябва да обръща поляритета на двигателчето, но да задържа напрежението за не повече от 3-5 секунди. Ето прилагам една схема какво представлява.

			
									
									- pas1.8mi
 - Мнения: 5208
 - Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
 - Автомобил: Passat B5
 - Двигател: 1.8T AEB 1999
 - Местоположение: София,Плевен
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
За каква точно ще го използваш? Трябват ти две релета за целта.Задържането можеш да го направиш е подходящи кондензатори,свързани към бобините на релетата.Това е най-елементарният вариант!

			
									
										
						
- djmimo89
 - Мнения: 141
 - Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
 - Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
 - Двигател: ADZ
 - Местоположение: Долна Оряховица
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди. 
п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
			
									
										
						п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
- georgebonev
 - Мнения: 3112
 - Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
 - Автомобил: Golf 3 Variant
 - Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
 - Местоположение: Търговище
 - Контакти:
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
За обръщането на поляритета - Схеми за обръщане на поляритета с помощта на релета.
И още схеми с релета за различни приложения.
* На английски.
			
									
										
						И още схеми с релета за различни приложения.
* На английски.
- snoopcar
 - Мнения: 169
 - Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
 - Автомобил: Passat B5
 - Двигател: 1.9 AFN
 - Местоположение: Сливен
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Можеш да ползваш реле 361(от ауди) за прибиране на огледалата.
Аз си правих огледалата с това реле и работи по следния начин:
При активен сигнал маса,ел.мотрчето се върти в едната посока(5 сек.),
а при разпадане на сигналът(маса) релето обръща поляритета и ел.мотрчето
тръгва в другата посока отново за 5 сек..
Ако трябва да се управлява с +
просто добавяш едно обикновено реле и си ти.
Имай в предвид,че в единия случай реле 361 има постоянна консумация(не помня колко беше).
			
									
										
						Аз си правих огледалата с това реле и работи по следния начин:
При активен сигнал маса,ел.мотрчето се върти в едната посока(5 сек.),
а при разпадане на сигналът(маса) релето обръща поляритета и ел.мотрчето
тръгва в другата посока отново за 5 сек..
Ако трябва да се управлява с +
просто добавяш едно обикновено реле и си ти.
Имай в предвид,че в единия случай реле 361 има постоянна консумация(не помня колко беше).
- djmimo89
 - Мнения: 141
 - Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
 - Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
 - Двигател: ADZ
 - Местоположение: Долна Оряховица
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Благодаря колега, това ще ми свърши идеална работа. Сега остава да намеря такова реле. от кой модел на ауди е.
			
									
										
						Re: Схема за обръщане на поляритет
djmimo89 написа:Да колега това го знам, но не ми върши работа. На мен ми трябва когато има напрежение поляритета да е нормален а когато няма да се обърне и да задържа за не повече от 3-5 секунди.
п.с. Трябва ми за клапата на входящия въздух на климатроника, защото оригинално е с вакуум, а него го няма. Направил съм го с една машинка от централно за която ми трябва някъква схема (както обясних) да обръща поляритета и искам да използвам оригиналното копче на панела.
при допълнително монтираните италиански климатици има реле,което ползват за тази клапа!при подаване на +релето се задейства и следи консумацията.вдигне ли се тя/клапата е затворила или отворила нацяло/,релето изключва.при изключване на плюса от копчето,релето обръща поляритета и пак следи консумацията до пълното отваряне или затваряне на клапата.
- djmimo89
 - Мнения: 141
 - Регистриран на: Съб 11 дек 2010 19:11
 - Автомобил: VW Golf 3 Cabriolet
 - Двигател: ADZ
 - Местоположение: Долна Оряховица
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Благодаря за отговора колега. Може ли някой да ми каже номера на релето, за да го намеря.
			
									
										
						- silent
 - Мнения: 2618
 - Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.
			
									
										
						- stinbg
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
 - Автомобил: Passat B6
 - Двигател:
 - Местоположение: Sofia
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
silent написа:А може ли и аз мързешката да се включа с искане за схема за обръщане на посоката на ДС мотор, обаче не с ключ а с два бутона. Като изискването е ако се натиснат едновремнно да няма бум- т.е първия натиснат да включва посоката. Не е задължително да е с автомобилни релета може и други. Става въпрос за добавяне на задна скорост на един детски джип с добавяне на втори бутон за задна скрост. При всички случаи едни 5 А на контактите на релето според мен ще са достатъчни.
Няма ли да стане с обикновено ключе за две вериги - тоест в едното положение включва + и - към кабелите на машинката, а в другото включва - и + към същата машинка.
- silent
 - Мнения: 2618
 - Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
С ключе е лесно горнта схема е с ключе но е трудно за дете на 2-3-4 години. Затова трябва да е с два бутона един за преден ход и един за заден. Първата схема е ок,но вероятно трябва да се ползват други релета с още едни нормално затворени контакти през които да минават веригите на бутоните. Както казах не съм седнал да мисля схемата не че няма да я измисля ама  не мие това работата и ако някой има готова няма какво да откривам топлата вода.
			
									
										
						- stinbg
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
 - Автомобил: Passat B6
 - Двигател:
 - Местоположение: Sofia
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Не знам защо реши, че е по-сложно с ключе. На сина ми оригинално е направено с ключе (тоест лостче захванато за ключе) с което се сменя посоката и той няма никакъв проблем с това (в момента е на 2г и 10 месеца).
			
									
										
						- ktamen
 - Мнения: 6383
 - Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София - Ямбол
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Аз като правих такава количка за племенниците използвах ЦКключе за тази цел. Не мисля, че има по-прост и надежден вариант.
			
									
										
						- 
				emo-gar
 - Мнения: 3443
 - Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
 
Re: Схема за обръщане на поляритет
Колега,има едно "реле" в известният на всички ни Вартбург-превключва къси/дълги.Търсиш варианта с механична блокировка(по-стар модел са),по-новите са електронизирани и няма да станат!Принципът е на "химикалката",но се "натиска" с ток 
 .Всеки входен импулс обръща контактната система.
			
									
										
						
 .Всеки входен импулс обръща контактната система.Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта