Бензинов верижен трион
Re: Бензинов верижен трион
Карбуратор- мембрана-втвърдила, центровка- реглажни дифузори и тнт.
Принципно като намалява бензина и засмуква въздух -сместа се обеднява и започват форсациите. Всички машини страдат от този кусур.
Помпа няма-карба е помпата + буталото. В резервоара е смукателната сонда с филтърче. Може и филтърчето да се е позадръстило.
Много е общ въпроса ти, за да се даде точен отговор.
Лошото е че Щилските карбове са с един реглажен дифузор и при ремонт, може да смениш целият карб, ако старият не запали после.
Принципно като намалява бензина и засмуква въздух -сместа се обеднява и започват форсациите. Всички машини страдат от този кусур.
Помпа няма-карба е помпата + буталото. В резервоара е смукателната сонда с филтърче. Може и филтърчето да се е позадръстило.
Много е общ въпроса ти, за да се даде точен отговор.
Лошото е че Щилските карбове са с един реглажен дифузор и при ремонт, може да смениш целият карб, ако старият не запали после.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Бензинов верижен трион
Има няколко варианта и решения за проблема единия - оставяш го с повече бензин сега сериозно , проблема може да е в маркучето от резервоарчето до карб-а - втвърдило се е и не е така "гъвкаво" и да "следи" земното притегляне ,друг- филтърчето дето е накрая му- замърсено или кеченцето му се е позакъсало , в резултат "лапа" въздух карбчето, друг- самия карб има вакуумна мембранка , това е помпичката за бензина , един път тя се втвърдява с времето , втори път самата мембранка е свързана с подкартерното налягане/вакуум на машината . Не знам точно на 181 как е изпълнена тая връзка - с външно маркуче ли или си има спец. отвор в смук.колектор на карба. Когато има проблем със семеринги на кол.вал почва да има проблем и с храненето на карба с бензин . Общо взето това се сещам на първо време
П.п. имам особена страст към резачките , още от лапещарските години и сега в момента съм разпилял една блокирала със счупено бутало , снощи дойде по ебейе-то автърмаркета на Метеор и ще го монтирам , тръпна да му чуя гласчето
П.п. 2 Коссис ме е изпреварил
П.п. имам особена страст към резачките , още от лапещарските години и сега в момента съм разпилял една блокирала със счупено бутало , снощи дойде по ебейе-то автърмаркета на Метеор и ще го монтирам , тръпна да му чуя гласчето
П.п. 2 Коссис ме е изпреварил
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Филтърчето го виждам добре, и на вид изглежда чисто. Аз преди всяко зареждане почиствам добре с четка около гърловините на двете резервоарчета, преди да ги отворя, за да не влизат боклуци вътре. Така ме изнструктира и дистрибутора в Пловдив. До момента никакви ремонти не са правени по машината. Купена е април 2009-та. Не винаги съм изразходвал всичкия бензин докрай, често пъти е стояла с малко бензин, и по няколко месеца. Проблеми не е имало, освен че като не е палена 4-5 дена, след това в началото пуши малко повече сивкав дим. Като поработи малко и това се изчиства. Вероятно е от утавяването на 2Т маслото. Иначе маслото си е оригинално на щил, купувано от дистибутора им в Пловдив. Маслото за веригата съм сипвал М10Д ново, пак по съвет на дистрибутора. Мога и така да изкарам известно време, но вероятно ще се появят и други проблеми. При първа възможност, ще сваля карба за профилактика. За 4-5г. експлоатация вероятно мембраната му е за смяна. А възможно е и самата сонда в резервоарчето да не е достатъчно гъвкава, и това ще се провери. Единствения проблем до момента е бил теч от резервоарчето за маслото за веригата. Решен, е с помощта на парче тръбичка от пълнител за химикал, набутана в разширението на уплътнението на стената на резервоарчето...
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Бензинов верижен трион
Не мн. добре да се пали резачката със бензин престоял в резервоарчето повече от 2 седмици. Губят се свойствата на маслото , аз винаги след по-дълъг престой , източвам горивото оттам ( по принцип го оставям с малко гориво) и го ползвам/добавям на някоя друга машинка ( четиритактова фреза и др.) А за резервоара на резачката ( и др.двутакови - храсторези да речем ) си приготвям нов бензин с масло , непосредствено преди работата и гледам да приготвям гориво според обема на работата. Ако остане малко , не е фатално , смесваш го с новата/прясно приготвена смес бензин/масло.
П.п. не бързай със смяната на платното . Една от резачките ми е на около 20-ина години, Долмар 115i - култов модел , много премислен и качествен , платно не съм сменял , може и тогаз да са били по-качествени , а сегашните - не толкова .
П.п. не бързай със смяната на платното . Една от резачките ми е на около 20-ина години, Долмар 115i - култов модел , много премислен и качествен , платно не съм сменял , може и тогаз да са били по-качествени , а сегашните - не толкова .
Последна промяна от samo_pechka на Пет 17 яну 2014 9:42, променено общо 1 път.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Бензинов верижен трион
Колега, защо не попиташ в някой оторезиран сервиз. Не вярвам да ти съдерат кожата, а пък работата си е деликатна. Не е изключено да направиш по-голяма поразия в опита си да ремонтираш триона в домашни условия. Досега не съм чувал за подобен проблем, но вярвам, че в някой сервиз ще ти обърнат нужното внимание. Ако ходя скоро до нашия сервиз ще попитам и ще драсна някой ред тук ако има резултат.
Re: Бензинов верижен трион
Това което правиш -че оставяш стар бензин с месеци в резервоара и го изгаряш е най -глолямата ти грешка !
Трябваше веднага да го споменеш.
Смесеният бензин с двутактово става след около месец на агресивна течност с свойства сходни на ацетон !
Лично съм виждал карбураторна мембрана -разложена и лигава от бензин -които е престоял в резервоара на машината -повече от година. Всичко гумено-и тръбните бензинопроводи се бяха "разлигавили"
Бензина когато стой неподвижен -прави утайки-черни парчета-като катран. Остави бензин в шише от Газирано и виж след известно време какво се отлага на дъното му !
Така че това е втората вреда за карба-запушвания.
Препоръката на майсторите за "зазимяване" на подобни двутактови машини е- източете остатъчният бензин от резервоара и запалете мотора до изгаряне на остатъка от карба и магистралите.
Аз така правя.
Вярно е че сухият карб също започва да търпи деформации на гумените уплътнения, но е за предпочитане пред гореспоменатото.
Лично аз старият смесен бензин го ползвам за промивки само !!!
Има доста теми и мнения по споменатите от мен вреди от старо смесено гориво.
Темите са и във форум- Направи си сам, а и тук в темите за газаджийските неволи на колегите и спирането и застояването на стар бензин в резервоара на колите им.
Моя съвет е -направи ревизия на карба и не ползвай повече старо гориво за работа на резачката.
Може и само регулиране на реглажният винт да се направи ако го позволява-донастройка. Принципно машините излизат "заводски регулирани" по един и същи начин и ако е необходимо се донастройват за конкретната работна среда.
Колко пестиш от тоя стар смесен бензин ??? Хиляди левове ?
Това го пише и в упътването на всяка машина- не ползвайте горивна смес на повече от 20 дни.
----------
Таман го пишех това мнение и колегата samo_pechka този път ме изпревари с подобен отговор
Трябваше веднага да го споменеш.
Смесеният бензин с двутактово става след около месец на агресивна течност с свойства сходни на ацетон !
Лично съм виждал карбураторна мембрана -разложена и лигава от бензин -които е престоял в резервоара на машината -повече от година. Всичко гумено-и тръбните бензинопроводи се бяха "разлигавили"
Бензина когато стой неподвижен -прави утайки-черни парчета-като катран. Остави бензин в шише от Газирано и виж след известно време какво се отлага на дъното му !
Така че това е втората вреда за карба-запушвания.
Препоръката на майсторите за "зазимяване" на подобни двутактови машини е- източете остатъчният бензин от резервоара и запалете мотора до изгаряне на остатъка от карба и магистралите.
Аз така правя.
Вярно е че сухият карб също започва да търпи деформации на гумените уплътнения, но е за предпочитане пред гореспоменатото.
Лично аз старият смесен бензин го ползвам за промивки само !!!
Има доста теми и мнения по споменатите от мен вреди от старо смесено гориво.
Темите са и във форум- Направи си сам, а и тук в темите за газаджийските неволи на колегите и спирането и застояването на стар бензин в резервоара на колите им.
Моя съвет е -направи ревизия на карба и не ползвай повече старо гориво за работа на резачката.
Може и само регулиране на реглажният винт да се направи ако го позволява-донастройка. Принципно машините излизат "заводски регулирани" по един и същи начин и ако е необходимо се донастройват за конкретната работна среда.
Колко пестиш от тоя стар смесен бензин ??? Хиляди левове ?
Това го пише и в упътването на всяка машина- не ползвайте горивна смес на повече от 20 дни.
----------
Таман го пишех това мнение и колегата samo_pechka този път ме изпревари с подобен отговор
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Стар бензин не ползвам, забърквам си в една бутилка 1л. готова смес и обикновено за няколко дни, седмица ли две я изразходвам. До момента проблеми с паленето не е имало, то и сега няма, регулирах разстоянието между електродите на оригиналната свещ, и си работи. Дистрибутора навремето каза да изразходвам винаги бензина докрай, за да не залепвали мембраните на карба. Това е единственто правило, което не съм спазил. Но 4-5 години до момента единствен леко пропушване в началото, други последствия не съм забелязал. Навремето като карахме разни симсонки, и балканчета в махалата на село, след по-дълъг престой винаги пушеха, поради утаяване на 2Т маслото в карба, и резервоара...
Това с недоизпомпването на бензина се появи преди 2-3-4 седмици да речем. За платната ясно, че няма веднага да ги хвърлям, освен ако не са наистина за смяна. Мога и да купя 1-2бр. за резерва, и да са под ръка за профилактична смяна. Гаранцията отдавна е изтекла така, че не ми е проблем да си я отворя и сам. Навремето съм правил основен ремонт на един МЗ 125, отделно имам известен опит и инструмент, та мисля да се пробвам с карба при първа възможност. Може и от сондата да е, защото сега се сещам, че напоследък като зареждам резервоарчето, филтърчето стои във въздуха, докато преди стоеше на дъното. Иначе задръстване с боклуци е малко вероятно, защото щеше да прави проблеми и при напълно зареден резервоар. Винаги преди зареждане, почиствам около двете гърловини (преди отваряне) с четка така, че да не влизат боклуци вътре след отварянето им...
Това с недоизпомпването на бензина се появи преди 2-3-4 седмици да речем. За платната ясно, че няма веднага да ги хвърлям, освен ако не са наистина за смяна. Мога и да купя 1-2бр. за резерва, и да са под ръка за профилактична смяна. Гаранцията отдавна е изтекла така, че не ми е проблем да си я отворя и сам. Навремето съм правил основен ремонт на един МЗ 125, отделно имам известен опит и инструмент, та мисля да се пробвам с карба при първа възможност. Може и от сондата да е, защото сега се сещам, че напоследък като зареждам резервоарчето, филтърчето стои във въздуха, докато преди стоеше на дъното. Иначе задръстване с боклуци е малко вероятно, защото щеше да прави проблеми и при напълно зареден резервоар. Винаги преди зареждане, почиствам около двете гърловини (преди отваряне) с четка така, че да не влизат боклуци вътре след отварянето им...
Re: Бензинов верижен трион
Задръстването на филтъра както ти написах става от самият бензин- при престой -той прави отлагания на всякъде в хоризонталните магистрали и тесните пространства. Отлага се черни-твърди частици. Така че това което чистиш от гърловината е добре, но не помага при отлаганията от самият бензин.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Бензинов верижен трион
Снощи като се занимавах с една резачка със сходен проблем се оказа ,че платното е нямало ход , просто капачката отгоре му има отворче и през това отворче се е напраскал един фин пепел и ограничил хода на самата мембранка . Смъкнах капачката , почистих я от наблъскания прах, както и мембранката с чист бензин и резачката "ревна"
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Бензинов верижен трион
одървил се е маркуча и филтърчето невинаги е в най ниската точка на резервоара.Това се случва от "хубавия"бензин,който ни продават,друг проблем ,който съм забелязал е свиването на маркуч(при монтажа си беше даже по-дълъг от необходимото след 3г.при смяна на филтърчето се оказа ,че вече маркуча се е втвърдил и се е свил с над 2см. сега не докосва даже дъното на резервоара,а и диаметъра е намалял.)
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Бензинов верижен трион
Здравейте колеги,
темата е малко стара, но си е актуална. :)
Днес видях в Кауфланд бензинова резачка RTR Premium за 109,90лв. (уж намалена с 50%), та ми мина идеята да го взема, но се зачудих как са с резервните части например с по-разпространените Viki 5200.
Предполагам че като издържливост и качество ще са сходни, на RTR му е по-голяма режещата шина (50см.), а на Viki обемът на двигателя...
Чудя се кое от двете да избера за любителска работа веднъж в годината по един ден-два.
Благодаря за съветите! :)
темата е малко стара, но си е актуална. :)
Днес видях в Кауфланд бензинова резачка RTR Premium за 109,90лв. (уж намалена с 50%), та ми мина идеята да го взема, но се зачудих как са с резервните части например с по-разпространените Viki 5200.
Предполагам че като издържливост и качество ще са сходни, на RTR му е по-голяма режещата шина (50см.), а на Viki обемът на двигателя...
Чудя се кое от двете да избера за любителска работа веднъж в годината по един ден-два.
Благодаря за съветите! :)
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Бензинов верижен трион
Нито една от двете, кашкавал са и двете но... предимството на тази от КауфЕндЛанд е гаранцията, ако се прецака- с касовия бон в магазина, Не знам схвана ли какво се мъча да ти кажа
Re: Бензинов верижен трион
Искаш да му кажеш с няколко думи че плащаш кашкавал и получаваш кашкавал. Ако си платиш за машина ще получиш машина.
Аз бих погледнал предложенията на Маклуч в магазините на Хускварна и Практикер.
В момента има намаления на Маклуч моторни коси и тнт в Практикер. Даже се огледах в една самоходна.
Маклуч е с карборатори Волбро-хускварновите и са просто по стари модели взети от Шведските или заради марката са на по добри цени.
Аз бих погледнал предложенията на Маклуч в магазините на Хускварна и Практикер.
В момента има намаления на Маклуч моторни коси и тнт в Практикер. Даже се огледах в една самоходна.
Маклуч е с карборатори Волбро-хускварновите и са просто по стари модели взети от Шведските или заради марката са на по добри цени.
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Бензинов верижен трион
Аз бая години ползвам Macculloch 4 20XT и съм много доволен. Що дърва е нарязала тая машинка,само тя си знае и никакви проблеми не съм имал с нея.
Само наливам бензин и масло и сменям вериги.
Само наливам бензин и масло и сменям вериги.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
в Бриколаж има моторна на Партнер на 189 лв и ел Мак на 149 лв от 10.09
П.П. И двете марки са под шапкъа на Хуксата
П.П. И двете марки са под шапкъа на Хуксата
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта