Днес в големия дъжд от любопитство спрях при 8 катастрофи, и 8-те от тях бяха удари отзад (неспазване на дистанция). Най-интересното знаете ли кво е - тия отзад във всичките случаи бяха със зимни гуми, а в 7 от 8 случаи тия със сплесканите багажници бяха с летни гуми.
Факт.
Въпреки че по всички форуми всички ме обявиха за луд, фактите са си факти.
След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.
На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.
Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.
Тия басни и градски легенди за меката каучукова смес и алабала бяха актуални преди 20 години.
ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ, И ТО УТЪПКАН СНЯГ.
Ето го и самия тест, "сухата част" беше проведена бе при минус 7 градуса, а мократа - при плюс 1 градуса.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14203