Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот Shotgun » Нед 28 дек 2008 20:35


Здравейте колеги,
Може ли някой да каже как да източа целият антифриз от системата на Golf IV 1.6 AKL.В момента имам някаква течност синьо - зелена която не ми прилича на антифриз G12/G12+ . :?

Мерси.




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Нед 28 дек 2008 21:58


Ами тази течност е принципно с цвета на G11, а за да го източиш на пълно махни долния маркуч на радиатора и си свали термостата. После можеш да го промиеш с течаща вода и по обратната процедура.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pedalchobaba » Нед 28 дек 2008 22:32


Като застанеш пред колата, в дясно, долу ниско на радиатора, под акумулатора, има пробка 1. Завърта се на около 90 градуса да освободи и леко се издърпва към скоростната кутия. Без да се маха капачката изтича течността от радиатора. За да излееш течността от блока ползвай някой от двойката маркучи 2 дето влизат в камерата за подгряване на маслото - над масления филтър или друга по-ниска точка, например 3.

Изображение

Така или иначе стария антифриз от радиаторчето на парното трудно ще източиш, без промиване. Щях да забравя - през цялото време капачката на изравнителното казанче 4 трябва да е отвита.


Потребителски аватар
Shotgun
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Shotgun » Пон 29 дек 2008 7:24


Glove написа:, а за да го източиш на пълно махни долния маркуч на радиатора и си свали термостата. После можеш да го промиеш с течаща вода и по обратната процедура.


Ами там е работата , че не знам къде ми е термостата. :? Пробвах да махна само долният маркуч на радиатора, но изтече много малко течност.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Пон 29 дек 2008 9:06


Shotgun написа:
Glove написа:, а за да го източиш на пълно махни долния маркуч на радиатора и си свали термостата. После можеш да го промиеш с течаща вода и по обратната процедура.


Ами там е работата , че не знам къде ми е термостата. :? Пробвах да махна само долният маркуч на радиатора, но изтече много малко течност.


Трябва да е в другият край на долният маркуч на радиатора.


Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот генгер » Сря 10 юли 2013 9:05


няма ли някаква снимка ....


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот niki1_j » Сря 10 юли 2013 10:54




Потребителски аватар
генгер
Мнения: 192
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:46
Автомобил: GOLF_IV_1600_SR
Двигател: AKL_101кс
Местоположение: Бургас

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот генгер » Съб 13 юли 2013 12:25


Благодаря,
но къде е пробката ....термостата е твърде високо ?!
А колко литра антифриз (G 12)


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот simonb » Пон 24 фев 2014 15:52


Успя ли да го източиш този антифриз, че и аз трябва да го направя !?? Не ми се ходи на майстори (които се учат на моята кола), не ги обичам. :newsm66


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот zfa159 » Вто 25 фев 2014 9:16


:mhihi , ми като не ни обичаш, да взема да си затрая и да те оставя да си съсипеш охладителната система, м? :Mr Green Fun
Източването на антифриза никак не е елементарна задача. Дори да се отвие пробката долу на радиатора, от там се изпразва само радиатора и малка част от останалата система. Дори да се свали термостата, в блока остава антифриз и то достатъчно, за да се пресече с новия (G11 и G12 се пресичат много хубаво). Също така входа и изхода на радиаторчето на парното са отгоре т.е. ако няма какво да избута стария антифриз, няма физична сила, която да го изкара от там (още половин литър от стария антифриз остава в системата). За целта трябва да се промие всичко хубаво с вода т.е. с един маркуч от чешмата, измивате системата за да няма остатъци от стария антифриз. След това остава вода на негово място, заради което е хубаво да си налеете концентрата и да го доразредите с вода след това, от колкото да е предварително забъркан...така ще е точно отношението. Всякакъв друг подход при смяна на антифриза от единия тип на другия, обикновено не завършва добре. Ако ще се сменя 12 с 12+ или стар 12 с нов 12, не е проблем и да останат литър-два от стария, ама при смяна на типа от 11 на 12 или от 12 на 11, трябва да се промие всичко. Същото важи и ако стария е много ръждив и с примеси и т.н. - мие се всичко с много вода, за да изкара максимално количество от мизерията, чак след това се налива новия антифриз.Ако ли не - новия придобива цвета на стария след 2 дни макс и все едно нищо не си направил.Ако системата е много много зле (както повечето "нов внос"),там трябва поне 2-3 пъти да се промие и да се смени антифриза,за да се оправи и да спре да го зацапва.
Голф 4 с 1.6 двигател събира 5L. Ако отношението за около -30 градуса е 1:1, тогава ти трябват около 2.5-3Л антифриз концентрат (вземи си хубав примерно IGAT или HEPU, че има разни евтини, дето за нищо не стават :thumb_down ). Не е хубаво антифриза да е изцяло концентрат или много слабо разреден, защото е гъст и на пластмасовата водна помпа (с каквато е заводски този мотор), никак не и е готино.Отделно и да е метална,пак е кофти,защото гъстия антифриз се мести трудно в системата и съответно по-бавно - по-лошо охлаждане и възможност за локални прегрявания в блока и главата.
:beer


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот simonb » Вто 25 фев 2014 12:02


Жалко, че не си във Варна, веднага щях да дойда да ми направиш процедурата, която си описал, че и бакшиш щях да ти оставя (професионално изкривяване).. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот zfa159 » Вто 25 фев 2014 21:49


Аз затова освен, че го правя, го и описвам - за да е полезно за всички. Все пак това е целта на форума :) .Принципно това е най-добрия начин да се направи, само че е нужно да има чешма с вода и маркуч.
Само още едно допълнение, което пропуснах - хубаво е това да се прави на студен двигател или поне да не е горещ, защото на горещия двигател хич няма да му хареса да му лиснете ледената вода вътре :mhihi .
:beer


Потребителски аватар
sve_13
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 29 яну 2014 18:38
Автомобил: Golf 4
Двигател: AKL 1998

Re: Източване на антифриза на Golf IV 1.6 AKL

Мнениеот sve_13 » Нед 13 сеп 2015 13:34


Много полезна тема и колегата доста подробно е обяснил кое как и защо,само имам едно питане дали като се промие с чешмяна вода и малко или много ще остане от нея в системата не пречи защото в чешмяната вода има котлен камък и няма да е много хубаво това според мен?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта