Проблем номер ЕДНО.
Състои се в това, че лоста на скоростите започва да се движи напред и назад много трудно. Няма го усещането за отчеливо влизане на предавката. През целия ход се движи трудно от край до край и равномерно като нужно усилие. Не се уцеща влезнала ли е предавката или не. Това важи за избор на всички предавки. Все едно лоста е клеясал. Усилието е сериозино.Този проблем го забелязах от няколко години обаче започна да се задълбочава. Преди беше само след слизане от магистралата. Напоследък обаче започна да се появява това трудно превключване и по време на градско каране. Появи се по някое време след произволен интервал каране пак се оправи. При последното ми пътуване обаче след каране на 200км по магистрала за смяна на предвавките трябваше да се прилага доста по-серизоно усилие от преди.
Иначе няма проблем със скорости и превключване.
Проблем номер ДВЕ.
Е проблем който се съмнявам да е свързан с първия, но забелязах при последното ми пътуване, че при подаване на газ колата ума уклон да самозавива на дясно . Което се коригира с волана, но при онемане на газта естествено от корекцията на волана. колата завива наляво. Това лашкане е изключително неприятно.
Тъй като ще трбява да я почвам от някъде споделям с вас ако някой е имал подобни проблеми да сподели през какво е минал за да ги отстрани. Няма да откривам топлата водя я.
Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозавиване
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Ей така ми хрумна,че ако проблема е общ то говорим вероятно за скъсани тампони по кутия и двигател.Не съм сигурен естестввено но с сещам,ч имаше голямо изместване на мотора при мен и се отразяваше.Започни от там.
Ако са отделни проблеми явно жилата на скоростите са за смяна,а самозавиването се дължи на разбито вътрешно каре.
Ако са отделни проблеми явно жилата на скоростите са за смяна,а самозавиването се дължи на разбито вътрешно каре.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
За тампоните и изместването на мотора си го мислех даже си мисля че ако това е проблема е възможно и двата проблема да са следствие от това. Всички тампони са сменявани преди доста години.Но трудно е да преценя състоянието им, няма някакви външни белези или симптоми. Но пъ чак такова изместване че да за наруши центровката на жилата или да ги опъне.Каретата всички без ляво вътрешно са проверявани сравнително скоро а и при тях няма никави симптоми за проблем с тях. По скоро ме съмняват десен вътрешен кормилен и ляв външен кормилен накрайник но не знам доколко това би имало връзка с втория проблем.
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Провери си тампоните на носачите и шарнирите. При мен беше същото - за подаването на газ и изместването, и при оглед се оказа, че тампоните са отишли, а и шарнира е заминал, та не мога да кажа точно от кое е, но е едно от тях, а може би и двете.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Тампони не съм сменял скоро..десния шарнир е на два месеца...тампони на макферсона и амортисьори и левия шарнир на по-малко от година... Но не си чувствам предницата добре ще я гледам обстойно...
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
За самозавиването нещо ми се мотае, че имаше описан подобен проблем май с хидравликата.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Еми провери и лявото каре,въпреки че не ми е ясно как точно се проверяват вътрешни карета..
За носачите нямам мнение.Преди време сменях големите им тампони и майстора беше забравил да затегне/или сложи/единия болт,направо го нямаше,другия беше хлабав.Помня,че при тръгване колелото се местеше цялото назад,но не ми е дърпало в движение.....не че отричам опита на колегите.
Колкото до тампони по двигател и кутия...левия на кутията като се скъса/не помня само той ли всъщност/,двигатела мърдаше педя напред.Десния зад двигатела беше здрав се сещам,понеже се чудех как може мотора толкова да скача,а майстора каза"мек е просто".Може да дава отражение ако е изместен на някъде на самите жила.
Просто трябва да се види както казах дали е от жилата или от избирача/или кутията..или самия лост.Сякаш най-доброто е да се откачат жилата и да се пробва лоста без тях как се движи и директно на ръка как се включват скоростите.Ако това е трудно-смажи си някак избирача и жилата,както и скоростния лост под маншона,там помня имаше смазка.
За носачите нямам мнение.Преди време сменях големите им тампони и майстора беше забравил да затегне/или сложи/единия болт,направо го нямаше,другия беше хлабав.Помня,че при тръгване колелото се местеше цялото назад,но не ми е дърпало в движение.....не че отричам опита на колегите.
Колкото до тампони по двигател и кутия...левия на кутията като се скъса/не помня само той ли всъщност/,двигатела мърдаше педя напред.Десния зад двигатела беше здрав се сещам,понеже се чудех как може мотора толкова да скача,а майстора каза"мек е просто".Може да дава отражение ако е изместен на някъде на самите жила.
Просто трябва да се види както казах дали е от жилата или от избирача/или кутията..или самия лост.Сякаш най-доброто е да се откачат жилата и да се пробва лоста без тях как се движи и директно на ръка как се включват скоростите.Ако това е трудно-смажи си някак избирача и жилата,както и скоростния лост под маншона,там помня имаше смазка.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
ако няма симптоми се рзглобяват каретат..ням как иначе да ги првериш аз при всяка смена на маншон разглобявам мия и сглобявам...на трите сравнително скоро им смянвх маншоните..въпросното никога не съм му сменял маншон....
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Имах Б3 дето взе да се движи трудно лоста,усещаше с как трие някъде.Махнах кожения маншон и се оказа,че зегерката дето държи железния лост към пластмасата я нямаше.Не казвам,че е това при теб но провери.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
За трудното влизане на скоростите - най-често след дълго каране се дължи на няколко неща :
- масло в скоростите - малко, старо или дори никакво.Не е зле да видиш какво има там, ако не си го сменял последните 2 години - да го смениш + добавка.
- съединител - ако притискателния и феродовия диск са дърти, започва да отделя все по-зле и по-зле, колкото по-загряла е колата и съответно колкото повече са загряли двата диска. При моят Пасат беше точно това проблема - след смяната на съединителя, дори при 400км каране,скоростите влизат супер,а преди като при теб - минавам 150-200км и след това става голям зор да превключваш скоростите...не е така плавно и меко,както на студена кола. Притискателя беше омекнал доста,а феродовия на места си беше направо като запален в резултат на непълното отделяне на двата диска един от друг.
Едва ли са тампони на двигателя, защото ширмовката (оплетката или корпуса) на жилата, е закрепена на скоростната кутия т.е. при сученето на мотора, се променя положението на цялото жило, а не само на вътрешната част, от която зависи как ще включва. Реално вътрешната част винаги си седи на едно и също положение, колкото и да се мести двигателя, защото се променя положението на цялото жило, а не само на вътрешната или само на външната част. Затова Пасат-ите не "ритат" лоста като дадеш рязко газ, както става при коли с лостова система на превключване на скоростите, където лоста се мести целия заедно с двигателя.
За дозавиването - реглаж на предницата (страничен наклон на гумите) или скъсани тампони на носачите. Това са двете неща,които винаги водят до описаното от теб - даваш газ и тя литва на една страна,пускаш газта и отива на другата. Реглажа на предницата бяга от смачкването на тампоните на макферсона (тампона може да се смачка над 2см и започва да променя ъгъла на окачването), както и при смяната на шарниерен болт,защото шарнира е на елипсовидни отвори към носача и това му позволява да бяга с няколко мм в различни посоки,което вече дава своето отражение в ъгъла на предницата. Отиди някъде да прегледат цялата предница - вътрешни и външни накрайници, тампоните на носачите, тампоните на макферсона, оправи предницата да е изрядна, направи един реглаж и си готов. Ако задържа от рейка, ще затяга волана в дадено положение. Ако е от вътрешно каре, ще има биене (и то сериозно) над 100км/ч.

- масло в скоростите - малко, старо или дори никакво.Не е зле да видиш какво има там, ако не си го сменял последните 2 години - да го смениш + добавка.
- съединител - ако притискателния и феродовия диск са дърти, започва да отделя все по-зле и по-зле, колкото по-загряла е колата и съответно колкото повече са загряли двата диска. При моят Пасат беше точно това проблема - след смяната на съединителя, дори при 400км каране,скоростите влизат супер,а преди като при теб - минавам 150-200км и след това става голям зор да превключваш скоростите...не е така плавно и меко,както на студена кола. Притискателя беше омекнал доста,а феродовия на места си беше направо като запален в резултат на непълното отделяне на двата диска един от друг.
Едва ли са тампони на двигателя, защото ширмовката (оплетката или корпуса) на жилата, е закрепена на скоростната кутия т.е. при сученето на мотора, се променя положението на цялото жило, а не само на вътрешната част, от която зависи как ще включва. Реално вътрешната част винаги си седи на едно и също положение, колкото и да се мести двигателя, защото се променя положението на цялото жило, а не само на вътрешната или само на външната част. Затова Пасат-ите не "ритат" лоста като дадеш рязко газ, както става при коли с лостова система на превключване на скоростите, където лоста се мести целия заедно с двигателя.
За дозавиването - реглаж на предницата (страничен наклон на гумите) или скъсани тампони на носачите. Това са двете неща,които винаги водят до описаното от теб - даваш газ и тя литва на една страна,пускаш газта и отива на другата. Реглажа на предницата бяга от смачкването на тампоните на макферсона (тампона може да се смачка над 2см и започва да променя ъгъла на окачването), както и при смяната на шарниерен болт,защото шарнира е на елипсовидни отвори към носача и това му позволява да бяга с няколко мм в различни посоки,което вече дава своето отражение в ъгъла на предницата. Отиди някъде да прегледат цялата предница - вътрешни и външни накрайници, тампоните на носачите, тампоните на макферсона, оправи предницата да е изрядна, направи един реглаж и си готов. Ако задържа от рейка, ще затяга волана в дадено положение. Ако е от вътрешно каре, ще има биене (и то сериозно) над 100км/ч.

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
да ...относно маслото в скоростите последно е сменяно преди около 100х.км. Тогава е сменяван и феродовия диск...притискателния е оригиналния....или поне аз не съм го сменял...По отношение на скростите и това го мислех че проблема може да е в тях или по скоро малслото но ...има една особеност..скоростите включват нормално...като исключим това че лоста се движи трудно напред назад с еднакво голямо усилие във всеки един момент от хода си....а не само в момента на включване на предавката. В нормалния случай се усеща едно прищракване когато влезе предавката. В случая това щртакане не се усеща поради трудното движение.и няма как да се усети влезнала ли предаваката.Затова си мисля че е от лостовата система или в краен случай нещо от скоростите но от съединиля още повече че на спрялакола изгасен мотор пак го има това трудно движение на лоста има го понякога дори и на студена кола макр и не чак толкова силно изразено както след каране по магистралата....за съжаление няма някаква закономерност...на отиване след слизане от магистралта направо бяха залепнали скоростите...на връщане след слизане от магистралата пъвите няколко превключвания бяха добре и после се одърви лоста ...Сега си мисля дрго дали не е възможно от аспухната тръба да нагрява жилата при продължително каране...още повече че екррана на тръбата след колектора съм го махнал...
Последна промяна от silent на Вто 11 мар 2014 21:31, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
zfa159 написа:За трудното влизане на скоростите - най-често след дълго каране се дължи на няколко неща :
- масло в скоростите - малко, старо или дори никакво.Не е зле да видиш какво има там, ако не си го сменял последните 2 години - да го смениш + добавка.
Още от както Сайлент пусна темата ми се върти това за маслото в главата.
Но по-скоро си мисля дали няма да се окаже някоя минералка, вместо синтетика.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
Ахаа, ама в началото на темата не пише, че го прави и при изгасен мотор на място.Пропускайки да споменеш такива неща, има голяма вероятност да те посъветваме да сменяш здрави неща, на които нищо им няма (като съединителя например) :)
Пробвай друго - когато има проблем и лоста заяжда, хващаш една 13-ка и развиваш жилата от селектора на кутията. Ако лоста си се движи лесно във всички посоки след това, жилата са ок и проблема е в кутията. Ако тогава пак се движи трудно - вземи си едни жила от друг Пасат и си реши проблема. Възможно е да са пълни с мизерия вътре и да затягат понякога. Ако проблема се окаже в кутията - сменяш маслото + добавка и се молиш да се оправи, ако ли не - ремонт на кутията или следващата. То маслото така или иначе не е зле да го смениш, щом е толкова дърто. По-добре маслото, от колкото кутията

Пробвай друго - когато има проблем и лоста заяжда, хващаш една 13-ка и развиваш жилата от селектора на кутията. Ако лоста си се движи лесно във всички посоки след това, жилата са ок и проблема е в кутията. Ако тогава пак се движи трудно - вземи си едни жила от друг Пасат и си реши проблема. Възможно е да са пълни с мизерия вътре и да затягат понякога. Ако проблема се окаже в кутията - сменяш маслото + добавка и се молиш да се оправи, ако ли не - ремонт на кутията или следващата. То маслото така или иначе не е зле да го смениш, щом е толкова дърто. По-добре маслото, от колкото кутията


- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3-След дълго каране трудна смяна на скорости и самозави
имам някакви съмнения за тампоните на мотора....и вероятно тази събота и неделя ще ги сменя....нещото което забравих да спомена е че след като яко се стегна лоста на слизане от магистралата... почна да ръмжи мотора осезаемао по силно около неговата проблематична зона -3000 оборота....даже си викам аман от гърнета през половин година...обаче сега не чувам така да ръмжи... така че се надявам всичкото това да е от тампоните на мотора ... трудното влизане на предавките от опъване на жилата, самозавиването при подаване на газ от посукването на мотора, както и ръмженето от изкривяването на мотора и пропускане на газове от лещата на колекторите....
Още един аргумент за тампони който също пропуснах ...от доста време може би години..първото тръгване е проблематично... при по рязко тръгване колата подскача...понякога на мокро съвсем плавно трябва да се тръгва иначе става "козел"...но си мислех че е от омекнали пружини на притискателния понеже е на поне 350хиляди ..а това може и да и от тампоните или само от тях....така че засега се насочвам натам...
при всички случаи ще напиша за резултата след ремонтите и от какво е било... последно като проверявах маслото за скоростите беше чисто и бистро..макар е може би е хубаво да го сменя...
Не мисля че са скорости и или от загряване защото понякога на много малко каране градско изведнъж се одърви превкл. и след някое време олаби и те така.
Още един аргумент за тампони който също пропуснах ...от доста време може би години..първото тръгване е проблематично... при по рязко тръгване колата подскача...понякога на мокро съвсем плавно трябва да се тръгва иначе става "козел"...но си мислех че е от омекнали пружини на притискателния понеже е на поне 350хиляди ..а това може и да и от тампоните или само от тях....така че засега се насочвам натам...
при всички случаи ще напиша за резултата след ремонтите и от какво е било... последно като проверявах маслото за скоростите беше чисто и бистро..макар е може би е хубаво да го сменя...
Не мисля че са скорости и или от загряване защото понякога на много малко каране градско изведнъж се одърви превкл. и след някое време олаби и те така.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта