Колекторна тематика.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Колекторна тематика.

Мнениеот Symptom » Нед 07 яну 2007 11:08


8) Такааа... незнам дали е правено сравнението в форума досега ...ама май не е .

Та.. Дайте да саберем пюсове и минуси на различните категории изпускателни колектори.


1. Предимства и недостатъци на 4-2-1 компановката.

2.Предимства и недостатъци на 4-1 .

3.За или против термо обвивките на самите тръби.

Най-интересно ще е ако има колеги с 2 те системи да споделят впечатления , от сорта на ...имам повече вурт.момент,...или , разхода се вдигна ,..и т нт.


Смятам ,че тематиката е полезна . :roll:




Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Нед 07 яну 2007 15:36


а пък аз съм чел някъде си че 4-1 са по добри :lol:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 07 яну 2007 15:37


еми аз имам 4-2-1 и съм доволен. Недостатък немога да видя, има само предимства. Те са основно по-голям въртящ момент/мощност на ниски обороти (където са си куци 16в нормално) и по-бързо развъртане на мотора във високите - осезаемо по-пъргав е мотора, оборотомера направо скача, когато подавам газ, а преди с нормалния колектро/генерация беше по-плавно увеличението на оборотите :wink:


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Нед 07 яну 2007 16:05


Преди бях с 4-2-1 сега съм 4-1....разликата е предимно във високите между двата колектора.С чугун не съм карал, но предполагам че разликата е както казва колегата над мен.Лошото на 4-1 е че се получават вибрации в купето, но от друга страна отвежда газовете по бързо и има по-голям ефект.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Нед 07 яну 2007 18:15


:shock Тия 4-1 къде ги изнамери, или ти ги правиха?


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Нед 07 яну 2007 18:38


4 в 1 имат предимства само в наи- високите обороти, и големи загуби в средните, което е причина да се използват само за драг. Така гласи правилото.


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Мнениеот ANDREYO » Нед 07 яну 2007 19:57


musura написа:еми аз имам 4-2-1 и съм доволен. Недостатък немога да видя, има само предимства. Те са основно по-голям въртящ момент/мощност на ниски обороти (където са си куци 16в нормално) и по-бързо развъртане на мотора във високите - осезаемо по-пъргав е мотора, оборотомера направо скача, когато подавам газ, а преди с нормалния колектро/генерация беше по-плавно увеличението на оборотите :wink:
Е добре де ама на кр не са ли 4-2-1 стандартно или имаш в предвид 4е са по големи тръбите??? 4е съм малко зле с тия неща


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 07 яну 2007 20:12


От всичко което съм докопал за четене, мернах някаде ,че 4-1 , прави най-много върт.момент.

Хм.. сигурно ще има предимство при японките където макс. к. с и върт момент се застъппват почти.

За нас ,май по скоро 4-2-1 като че ли е по-добря варянт.


А доколко има смисъл да се саблюдава компановката на мотора 1-3-4-2 , при изготвяне на тип 4-2-1 .... тоест 1 и 3-ти и 2-ри и 4-ти .....


Става ли осезаемо по-топло в моторния отсек, или термо излъчването нее кои знае колко голямо .

Вариаций на тема разход ? 8) :?:


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Нед 07 яну 2007 20:14


Да стандартно на Кр-а и на АБФ-а са 4-2-1.Просто на Мусура,му е на суперспринт,и разликата със стандартния колектор е огромна.
П.П.Аз карам на КР-а с такива от АБФ.По-яки са.


Потребителски аватар
xarpun
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот xarpun » Нед 07 яну 2007 21:30


oHua написа:Да стандартно на Кр-а и на АБФ-а са 4-2-1.Просто на Мусура,му е на суперспринт,и разликата със стандартния колектор е огромна.
П.П.Аз карам на КР-а с такива от АБФ.По-яки са.

KР-а е с чугун оригинално, докато АБФ-а е с тръбен колектор но не е нещо кой-знае какво.


Потребителски аватар
angell
Мнения: 214
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот angell » Нед 07 яну 2007 21:30


аз съм с 4-2-1 и разлика има само във високите си мисля може и в средни но не съм забелязал кой знае ква разлика там. при двигателя става по-топло определено и се чува преденето което при чугуна го няма. но съм без лента


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 07 яну 2007 21:54


8) хммм какво би станало ако системата е 4-2 ...2 гъвкави връзки и пуснати 2 тръби ,успоредно до предпоследното гарне,...естествено и то модифицирано ,...

дори 2 те успоредни тръби могат да са с по-малак диаметър , например 40 или 45 , място има , вапроса е с газовете ко става 8) :?:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 07 яну 2007 22:27


Symptom написа: място има , вапроса е с газовете ко става 8) :?:


предполагам, че ако имаше по-добър ефект, големите фирми щяха да продават такива модели, но предполагам, че може и да е обратен ефекта и затова ги правят 4-1 или 4-2-1


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 07 яну 2007 22:31


Ето нещо интересно:
http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html

Калкулатора изчислява вътрешния диаметър на primaries/secondaries тръби на изпускателния колектор...


Потребителски аватар
vw_edition
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 25 дек 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vw_edition » Пон 08 яну 2007 0:02


момчета на доста познати с 16V голфове с 4-2-1 казват че има голяма разлика особено във вискоте обороти а същото ли е и при 8V защото ще си слагам такава генерация а не съм решил каква да е , като се има предвид че вибрациите и шума няма значение , колата се прави за драг .



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта