Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57
Здравейте колеги, скоро ми се наложи да сменям предни дискове и накладки на Пасат Б5 АФН. Реших да снимам до колкото мога и да на кратко да опиша процедурата която съм направил. Дано темата да е полезна на хората решили сами да го направят.
Първо проверяваме апаратите ни какъв модел са и купуваме необходимите ремонтни комплекти. Аз издирвам да купя и самите пружини които седят отпред на апаратите но май ще се наложи да се купуват нови от Порше. Не знам цената каква им е. В случая са АТЕ 57 и целия ремонтен комплект но без водачите представлява това :
Ако искате да купите и водачи ви остават едни втулки за тях защото само водачи не се продават или поне аз не намерих:
Минаваме към свалянето на апаратите, рециклирането им и смяна на дискове и накладки. На снимките се вижда колко е клеясало всичко и каква мръсотия е събрало.
Първо проверяваме апаратите ни какъв модел са и купуваме необходимите ремонтни комплекти. Аз издирвам да купя и самите пружини които седят отпред на апаратите но май ще се наложи да се купуват нови от Порше. Не знам цената каква им е. В случая са АТЕ 57 и целия ремонтен комплект но без водачите представлява това :
Ако искате да купите и водачи ви остават едни втулки за тях защото само водачи не се продават или поне аз не намерих:
Минаваме към свалянето на апаратите, рециклирането им и смяна на дискове и накладки. На снимките се вижда колко е клеясало всичко и каква мръсотия е събрало.
Последна промяна от penko_pulev на Нед 18 май 2014 18:56, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Започваме като махнем пружината и оградените в червено тапи на маншоните на водачите. Ако водачите са оригинални и не са сменяни са с имбусен ключ 7 а ако са афтърмаркет са 6.
Преминаваме към сваляне на апарата и разкриване на истинската мизерия...
Преминаваме към сваляне на апарата и разкриване на истинската мизерия...
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Сами виждате в какво състояние са буталото и маншоните на водачите в които не е останала никаква грес. В следствие на това се вижда и неравномерното износване на накладките заради полу блокиралия апарат. Забравих да вметна, че буталото се вади много лесно след като е свален апарата. Влизаш в колата и помпиш педала на спирачките докато излезе!
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Следва основно почистване на всички повърхности на апарата и сваления супорт. Минаваме ги много добре с телена четка, особено супорта и местата на които се хващат накладките. Почистваме също и ушите в които влизат маншоните на водачите. Там лично аз преди да вкарам маншоните намазах с медна грес за по-нататъчно предотвратяване на ръжда. На едната снимка има стрелка която показва начина на слагане на маншоните на водачите.
Слагаме маншона на новото бутало по паказания начин като намазваме буталото със спирачна течност. Слагаме и семеринга който е в спирачния апарат и също намарваме със спирачна течност. По принцип има специална грес която се продава и с която се маже буталото преди да се вкара в апарата. Тази грес е 18 лева тубата и забравих да купя такава но когато се сетих вече всичко беше разглобено. А и разфасовката е толкова голяма, че ако не се занимаваш само с това няма смисъл от нея и аз намазах обилно със спирачната течност.
Нагласяме маншона по показания начин като гледаме хубаво да влезе в канала на спирачния апарат.
Слагаме маншона на новото бутало по паказания начин като намазваме буталото със спирачна течност. Слагаме и семеринга който е в спирачния апарат и също намарваме със спирачна течност. По принцип има специална грес която се продава и с която се маже буталото преди да се вкара в апарата. Тази грес е 18 лева тубата и забравих да купя такава но когато се сетих вече всичко беше разглобено. А и разфасовката е толкова голяма, че ако не се занимаваш само с това няма смисъл от нея и аз намазах обилно със спирачната течност.
Нагласяме маншона по показания начин като гледаме хубаво да влезе в канала на спирачния апарат.
Последна промяна от penko_pulev на Пон 14 апр 2014 11:59, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
ЗАпочваме да прибираме буталото като за целта използвам приспособление направено от подръчни материали.
След като вече е монтирано буталото започва слагането на супорта. Предварително съм изчистил всички легла, уши и резби с телена четка и след това със спирт. Намазах самата главина много малко по лицето на което ляга диска с медна грес. Слагаме диска и захващаме супорта.
Сглобяваме всичко по обратния начин по който сме го разглобили, като трябва да се получи ето това накрая
След като вече е монтирано буталото започва слагането на супорта. Предварително съм изчистил всички легла, уши и резби с телена четка и след това със спирт. Намазах самата главина много малко по лицето на което ляга диска с медна грес. Слагаме диска и захващаме супорта.
Сглобяваме всичко по обратния начин по който сме го разглобили, като трябва да се получи ето това накрая
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
И аз да не остана по-назад спазих инструкциите които има в комплекта с дисковете. Завих с болтове досковете и сложих индикаторен часовник за да проверя дали има биене в главината и монтирания диск. Допустимото биене го дават 0,1мм и ако има по-голямо казват да завъртим диска. Не забравяйте да изчистите главината хубаво с телената четка преди монтажа на диска !
Цялата процедура не е сложна и за човек който не го е правил но е технически грамотен няма да е проблем да го направи сам.
На края обезвъздушавате системата и имате работещи и рециклирани спирачни апарати
Дано темата е полезна на колегите. Ако съм изпуснал нещо кажете за да го добавим :)
Поздрави
Цялата процедура не е сложна и за човек който не го е правил но е технически грамотен няма да е проблем да го направи сам.
На края обезвъздушавате системата и имате работещи и рециклирани спирачни апарати
Дано темата е полезна на колегите. Ако съм изпуснал нещо кажете за да го добавим :)
Поздрави
- Volkov
- Мнения: 1704
- Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
- Автомобил: Golf 3 20 Jahre
- Двигател: 2.0 16V ABF
- Местоположение: София
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Страхотно си обяснил приятелю, поздравявам те!
Това за мен е задължителна процедура за апарати, които може би не са пипани поне едно 10 години!
Това за мен е задължителна процедура за апарати, които може би не са пипани поне едно 10 години!
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Апаратите уж бяха пипани преди около 50к километра. До колкото си спомням в сервиза тогава слагаха Топран части, и в последствие забелязах как тапата на водачите е толкова хлабава, че влиза вода и боклуци в маншона. При разглобяването се оказа, че всички гумени части са оригинални и с марка ATE. Явно се оказа, че апаратите не са пипани от както са станали такива. Същата процедура съм направил и на задните но забравих да снимам тогава :) Пружините за АТЕ 57 в Пловдив са неоткриваеми освен в Порше, чакам утре отговор от София дали могат да ги намерят и ще пиша допълнително :)
Поздрави
ПП процедурата наистина е задължителна и много лесна така, че колеги проверете си апаратите! Друг съвет, който мога да дам е поне през 15-20к километра да се проверяват водачите и маншоните им. Не отнема много време и целта е само да се разбере дали е останала грес в маншоните понеже тапите им не ми харесват въобще (дори и на оригиналните които са 21 лева комплекта на един апарат)
Поздрави
ПП процедурата наистина е задължителна и много лесна така, че колеги проверете си апаратите! Друг съвет, който мога да дам е поне през 15-20к километра да се проверяват водачите и маншоните им. Не отнема много време и целта е само да се разбере дали е останала грес в маншоните понеже тапите им не ми харесват въобще (дори и на оригиналните които са 21 лева комплекта на един апарат)
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Поздравления за добрата тема.
Имам само една забележка при прибирането на буталото е добре самоделния инструмент да бута буталото по периферията, а не в "дъното" на буталото - върви направо.
Относно пружините:
http://mot.bg/drugi-spirachna-sistemi-za-vw-passat-variant-3b5-kombi-t7939.html
Доставят по Еконт
Имам само една забележка при прибирането на буталото е добре самоделния инструмент да бута буталото по периферията, а не в "дъното" на буталото - върви направо.
Относно пружините:
http://mot.bg/drugi-spirachna-sistemi-za-vw-passat-variant-3b5-kombi-t7939.html
Доставят по Еконт
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Приемам забележката но в случая дължината на буталото, контра гайката и планката която съм сложил са обемисти и нямаше място за друга планка. За това съм заварил на върха на шпилката шайба дебела около 10мм. която стана като дорник и влиза плътно в буталото. Просто не съм снимал цялото приспособление а само го сложих колегите да добият представа.
Благодаря за сайта, много е полезен и дано да е полезен и да други колеги.
Благодаря за сайта, много е полезен и дано да е полезен и да други колеги.
- zevsa
- Мнения: 139
- Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
- Автомобил: 1.9 116hp - AJM
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
чичо пенко тоя пасатор отдавна стана по-лачен от моя аквариум та взех да се плаша темичката ти е страхотна и дано те слуша повечко тая пущинка за да има повече "слънчеви дни" с нея.като покараш с брембото чакам отзиви че и моите задните дискове са за смяна.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Те ако вземат да ми натиснат пак вратите и калниците по паркингите, ще взема една бата и ще я намачкам цялата та поне симетрия да има. Ко му е лаченото плаче за нова кола вече и е станало за пребоядисване. А Ауди си е Ауди, от едно време ми е на сърцето, ей кои години беше като си взех първото хаха. А твоята е много лачена и недей да се правиш на скромен. Отзиви ще дам само да им навъртя някой километър, че само на 600 още. Скобите са поръчани оригинални от АТЕ и до 4-5 дена ще дойдат. Колегите от WWW.MAXCAR.BG се погрижиха за това. Следващия проект е подгряване на седалките и е в подготовка. Купени са оригинални платна и само да се докопам до инсталацията на някой пасат, че не ми се прави. Ама лятото ще е в отпуската, че иска много разшиване на кожените седалки :)Ако колата е все още моя до тогава :)
А за Брембото много хора казват че са боклуци. Аз не им разбирам много. За мен е едно парче обработен чугун с разни примеси на който нито му знам ТТ данните нито нищо. Колкото изкарат, толкова. То и ние караме 15-20 годишни вече боклуци ама това е друга тема....
А за Брембото много хора казват че са боклуци. Аз не им разбирам много. За мен е едно парче обработен чугун с разни примеси на който нито му знам ТТ данните нито нищо. Колкото изкарат, толкова. То и ние караме 15-20 годишни вече боклуци ама това е друга тема....
Последна промяна от penko_pulev на Пет 16 май 2014 23:49, променено общо 1 път.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Поздравления и от мен за хубавото описание
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Ето и въпросните пружини за които става дума. Малко се забавиха заради великденските празници но вече са тук. Цената на пружините е 4 лева :) Благодарности на момчетата от MAXCAR.BG, които се наеха да ги поръчат въпреки минималната им цена. Удоволствие е да се работи с тях :)
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57
Благодаря за темата и аз трябва да се забавлявам с това в близко бъдеще.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта