Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:10


Здравейте колеги, скоро ми се наложи да сменям предни дискове и накладки на Пасат Б5 АФН. Реших да снимам до колкото мога и да на кратко да опиша процедурата която съм направил. Дано темата да е полезна на хората решили сами да го направят.
Първо проверяваме апаратите ни какъв модел са и купуваме необходимите ремонтни комплекти. Аз издирвам да купя и самите пружини които седят отпред на апаратите но май ще се наложи да се купуват нови от Порше. Не знам цената каква им е. В случая са АТЕ 57 и целия ремонтен комплект но без водачите представлява това :
1.jpg


Ако искате да купите и водачи ви остават едни втулки за тях защото само водачи не се продават или поне аз не намерих:
0.jpg


Минаваме към свалянето на апаратите, рециклирането им и смяна на дискове и накладки. На снимките се вижда колко е клеясало всичко и каква мръсотия е събрало.
Прикачени файлове
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Последна промяна от penko_pulev на Нед 18 май 2014 18:56, променено общо 2 пъти.




penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:14


Започваме като махнем пружината и оградените в червено тапи на маншоните на водачите. Ако водачите са оригинални и не са сменяни са с имбусен ключ 7 а ако са афтърмаркет са 6.
5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Преминаваме към сваляне на апарата и разкриване на истинската мизерия...
9.jpg


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:18


Сами виждате в какво състояние са буталото и маншоните на водачите в които не е останала никаква грес. В следствие на това се вижда и неравномерното износване на накладките заради полу блокиралия апарат. Забравих да вметна, че буталото се вади много лесно след като е свален апарата. Влизаш в колата и помпиш педала на спирачките докато излезе!
10.jpg

11.jpg

12.jpg

15.jpg

13.jpg


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:28


Следва основно почистване на всички повърхности на апарата и сваления супорт. Минаваме ги много добре с телена четка, особено супорта и местата на които се хващат накладките. Почистваме също и ушите в които влизат маншоните на водачите. Там лично аз преди да вкарам маншоните намазах с медна грес за по-нататъчно предотвратяване на ръжда. На едната снимка има стрелка която показва начина на слагане на маншоните на водачите.
16.jpg

17.jpg

18.jpg


Слагаме маншона на новото бутало по паказания начин като намазваме буталото със спирачна течност. Слагаме и семеринга който е в спирачния апарат и също намарваме със спирачна течност. По принцип има специална грес която се продава и с която се маже буталото преди да се вкара в апарата. Тази грес е 18 лева тубата и забравих да купя такава но когато се сетих вече всичко беше разглобено. А и разфасовката е толкова голяма, че ако не се занимаваш само с това няма смисъл от нея и аз намазах обилно със спирачната течност.
19.jpg


Нагласяме маншона по показания начин като гледаме хубаво да влезе в канала на спирачния апарат.
20.jpg

Последна промяна от penko_pulev на Пон 14 апр 2014 11:59, променено общо 1 път.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:35


ЗАпочваме да прибираме буталото като за целта използвам приспособление направено от подръчни материали.
21.jpg

След като вече е монтирано буталото започва слагането на супорта. Предварително съм изчистил всички легла, уши и резби с телена четка и след това със спирт. Намазах самата главина много малко по лицето на което ляга диска с медна грес. Слагаме диска и захващаме супорта.
22.jpg

23.jpg


Сглобяваме всичко по обратния начин по който сме го разглобили, като трябва да се получи ето това накрая :mhihi
24.jpg


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 14 апр 2014 11:39


И аз да не остана по-назад спазих инструкциите които има в комплекта с дисковете. Завих с болтове досковете и сложих индикаторен часовник за да проверя дали има биене в главината и монтирания диск. Допустимото биене го дават 0,1мм и ако има по-голямо казват да завъртим диска. Не забравяйте да изчистите главината хубаво с телената четка преди монтажа на диска !
25.jpg

26.jpg

Цялата процедура не е сложна и за човек който не го е правил но е технически грамотен няма да е проблем да го направи сам.
На края обезвъздушавате системата и имате работещи и рециклирани спирачни апарати :th_up

Дано темата е полезна на колегите. Ако съм изпуснал нещо кажете за да го добавим :)
Поздрави


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот Volkov » Вто 22 апр 2014 17:08


Страхотно си обяснил приятелю, поздравявам те! :bowdown :th_up
Това за мен е задължителна процедура за апарати, които може би не са пипани поне едно 10 години!


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Сря 23 апр 2014 19:18


Апаратите уж бяха пипани преди около 50к километра. До колкото си спомням в сервиза тогава слагаха Топран части, и в последствие забелязах как тапата на водачите е толкова хлабава, че влиза вода и боклуци в маншона. При разглобяването се оказа, че всички гумени части са оригинални и с марка ATE. Явно се оказа, че апаратите не са пипани от както са станали такива. Същата процедура съм направил и на задните но забравих да снимам тогава :) Пружините за АТЕ 57 в Пловдив са неоткриваеми освен в Порше, чакам утре отговор от София дали могат да ги намерят и ще пиша допълнително :)
Поздрави
ПП процедурата наистина е задължителна и много лесна така, че колеги проверете си апаратите! Друг съвет, който мога да дам е поне през 15-20к километра да се проверяват водачите и маншоните им. Не отнема много време и целта е само да се разбере дали е останала грес в маншоните понеже тапите им не ми харесват въобще (дори и на оригиналните които са 21 лева комплекта на един апарат)


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот aradovanov » Чет 24 апр 2014 6:58


Поздравления за добрата тема.
Имам само една забележка при прибирането на буталото е добре самоделния инструмент да бута буталото по периферията, а не в "дъното" на буталото - върви направо.

Относно пружините:
http://mot.bg/drugi-spirachna-sistemi-za-vw-passat-variant-3b5-kombi-t7939.html

Доставят по Еконт :th_up


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Чет 24 апр 2014 13:48


Приемам забележката но в случая дължината на буталото, контра гайката и планката която съм сложил са обемисти и нямаше място за друга планка. За това съм заварил на върха на шпилката шайба дебела около 10мм. която стана като дорник и влиза плътно в буталото. Просто не съм снимал цялото приспособление а само го сложих колегите да добият представа.
Благодаря за сайта, много е полезен и дано да е полезен и да други колеги.


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: 1.9 116hp - AJM
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот zevsa » Чет 24 апр 2014 18:20


чичо пенко тоя пасатор отдавна стана по-лачен от моя аквариум та взех да се плаша :respekt :bowdown темичката ти е страхотна и дано те слуша повечко тая пущинка за да има повече "слънчеви дни" с нея.като покараш с брембото чакам отзиви че и моите задните дискове са за смяна. :beer


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пет 25 апр 2014 0:33


Те ако вземат да ми натиснат пак вратите и калниците по паркингите, ще взема една бата и ще я намачкам цялата та поне симетрия да има. Ко му е лаченото плаче за нова кола вече и е станало за пребоядисване. А Ауди си е Ауди, от едно време ми е на сърцето, ей кои години беше като си взех първото хаха. А твоята е много лачена и недей да се правиш на скромен. Отзиви ще дам само да им навъртя някой километър, че само на 600 още. Скобите са поръчани оригинални от АТЕ и до 4-5 дена ще дойдат. Колегите от WWW.MAXCAR.BG се погрижиха за това. Следващия проект е подгряване на седалките и е в подготовка. Купени са оригинални платна и само да се докопам до инсталацията на някой пасат, че не ми се прави. Ама лятото ще е в отпуската, че иска много разшиване на кожените седалки :)Ако колата е все още моя до тогава :)
А за Брембото много хора казват че са боклуци. Аз не им разбирам много. За мен е едно парче обработен чугун с разни примеси на който нито му знам ТТ данните нито нищо. Колкото изкарат, толкова. То и ние караме 15-20 годишни вече боклуци ама това е друга тема....

Последна промяна от penko_pulev на Пет 16 май 2014 23:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот plamikcho » Пет 25 апр 2014 8:54


Поздравления и от мен за хубавото описание :smile :th_up


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Вто 13 май 2014 9:12


Ето и въпросните пружини за които става дума. Малко се забавиха заради великденските празници но вече са тук. Цената на пружините е 4 лева :) Благодарности на момчетата от MAXCAR.BG, които се наеха да ги поръчат въпреки минималната им цена. Удоволствие е да се работи с тях :)
Прикачени файлове
20140512_174343 (Custom).jpg
20140513_102318 (Custom).jpg


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот kaiser666 » Сря 14 май 2014 17:19


Благодаря за темата и аз трябва да се забавлявам с това в близко бъдеще.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта