


Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
И на мен ми се върти КПД от сорта на 50 процента, владовелин. Имаше писано нейде из форума май.
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Абе май бъркаме сметките ! От 100 киловата двигател да откраднеш 2 киловата за 1 час е нищожно ! Досега сметах и разхода при толкова "кражба" и той е направо смешен !
Най-грубо сметнато : Фарове,CD и вентилатор парно/климатик са около 5 киловата на час консумация ! Генератора ако "краде" 6 киловата от двигателя и при 85% КПД след преобразуване се получава точно 5 киловата на час или 500 ампера по 12 волта ! Те така го сметнах аз
Най-грубо сметнато : Фарове,CD и вентилатор парно/климатик са около 5 киловата на час консумация ! Генератора ако "краде" 6 киловата от двигателя и при 85% КПД след преобразуване се получава точно 5 киловата на час или 500 ампера по 12 волта ! Те така го сметнах аз

- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Генератора в автомобила взема част (далеч под 100%) от изходящата мощност - генерираното изходящо напрежение преди "изправянето" се регулира чрез промяна на тока през възбуждащата намотка/и. Целта е при пад в изходното напрежение (например 14.4V целево, 12.5V реално) схемата да има начин да компенсира - увеличава тока през възбуждащата, съответно изходното напрежение на генериращата нараства. Това за сметка на по-голяма входна консумация, но пък и изходната мощност се увеличава.
Например: вкарваш 500 W - дърпаш 1000+ W. Очевидно не мога да гарантирам за точността на цифрите, но принципа е такъв, и от цялата работа се печели.
Например: вкарваш 500 W - дърпаш 1000+ W. Очевидно не мога да гарантирам за точността на цифрите, но принципа е такъв, и от цялата работа се печели.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Да вярно е. Имах един дядо, дето ми регулираше карбуратора на Алекото. Той имаше състезателна жигула, и при състезания изключваше алтернатора, за повече мощност. Но там говорим за гонене на секунди. Освен ако не се дърпате с някой на 400м и разликата е в 1-5 секунди - няма смисъл от това упражнение.
Аз Алекото съм го карал и без акумулатор
но това не е препъръчително за днешните коли - акумулатора го играе токоизправител и може да си изгорите електрониката.
Аз Алекото съм го карал и без акумулатор

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Аз пък да ви кажа от една седмица карам с откачен алтернатор от жиците и сега засичам дали по този начин ще ми падне разхода и с колко.мисля,че с около 0,5 - 1 литър градско при идентично каране.
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост

Имало и по откачени от мен. Батерията вечерно време ли я зареждаш?
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Да,батерията я зареждам вечер на нощната тарифа, а и в офиса на фирмата,в която работя.Така не давам пари за ток за зареждане,пък и спестявам някоя стотинка на шефа.Обаче неудобството е,че сутрин отивам на работа в 6:00 за да я изключа да не вземе да се зарежда от дневната енергия,че тя много скъпа и шефа вече ще ми се кара 

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Ако откачиш хидравликата, климатика, караш на затворени прозорци, махнеш страничните огледала и сложиш гуми 105/80/16, съчетано с препоръките от предния ми пост, ще започне и да връща! 

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Четеш ми мислите!За пореден път се убеждавам,че във форумa пишaт професионaлисти и сериозни хорa!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
muns61 написа:Ако откачиш хидравликата, климатика, караш на затворени прозорци, махнеш страничните огледала и сложиш гуми 105/80/16...
Аз откачам и водната помпа. Чудя се дали да не разкача и ангренажната верига щото и там доста мощност се губи...

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
За водната помпа има работещи решения - нищо ново. За ангренажа - също. Двутактов мотор.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Аиде стига глупости момчета 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Спиране на динамо с цел по-голяма скорост
Що бе, такава хубава темичка! Докато си пия ракията и слушам глупости по новините, да почеша клавиатурата с някоя такава раздумка.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта