Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот BobyM » Чет 10 юли 2014 20:39


Здравеите колеги, от сравнително скоро време карам дизел и имам доста питания но ще опитам да ги подредя последователно.

1. При тръгване колата тръгва добре и е пъргава при подаване на газ но съм забележил, че при убиване на скоростта и примерно когато съм на 4-та с 40-50 около 1000+- обороти при опит да подам газ и колата сякаш леко претриса, интересувам се това може ли да е някакъв проблем и ако да какъв?

2. Забележил съм, че при рязко натискане на спирачките когато колата почти спре, се усеща някакво като удряне отдоло и педала за момент става различен не мога да го опиша по точно но сякаш за секунда е твърд, а след това е добре?

3. На моменти ми се струва, че самата кола си губи пъргавината при ускорение, на турбото ли се дължи това или на какво? Един приятел ме беше посъветвал да продухвам турбото като при 2000 оборота на 4-та върна на 3та и покарам малко с мръсна газ. Като го направя това се оправя но след няколко дни пак е същото?

4. Бях питал и преди но ще пиша по този въпрос тук като се надявам да получа по-точен отговор - Когато искарам колата от гаража светлините по таблото си светят и се виждат но като я покарам и я понапече слънцето става така, че стават прекаленно бледи и не мога да видя моментен разход или нещо друго от тези светлини (на максимум са усилени). Един познат каза, че имало някакво реле или та нещо такова и когато се нагреело то правело проблем но все пак пиша тук за по компетентно мнение ако на някой му се е случвало това.

5. Гледах доста теми за заключването на вратите и вдигането на прозорците та се интересувам как (или къде) мога да направя да се вдигат автоматично при заключване с дистанционното на колата (колата е с заводската аларма) ?

6. Четох, че тази кола е с демпферен маховик интересувам се точно при този двигател как най-добре се разбира заминал ли е? (тъй като видях, че имало значение и двигателя в няколко теми) И ако замине с каква марка е добре да се подмени ?

7. При палене на колата първите секунди може би 4-5 се чуват клапаните как тракат и след това поотихват тоест започват да работят нормално като за дизел това нормално ли е ? Карам с Castrol Magnatec 5w40 добре ли е? Какво бихте препоръчали и на колко хиляди да го сменя? Съветват ме на 10000? И също кое е по добре 5w40 или 5w30?

Благодаря предварително на всеки занимавал се да прочете въпросите ми и на всеки отговорил.
Извинявам се за голямата тема но просто това са все неща които ме интересуват и то доста.

Последна промяна от BobyM на Съб 12 юли 2014 16:13, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Технически въпроси относно GOLF 4 1.9 TDI 110к.с. AFN

Мнениеот ivostefanov » Чет 10 юли 2014 21:27


Промени заглавието според темата шаблон!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Технически въпроси относно GOLF 4 1.9 TDI 110к.с. AFN

Мнениеот mccoy » Чет 10 юли 2014 21:53


1. сигурен ли си че мотора ти е AFN до колкото знам не се монтират на голф 4
2. ако беше си направил труда да си популниш профила ,щяхме да знаем от кой град си и къде да те посъветваме да отидеш ,примерно по въпрос N5
3. маслото което си избрал е добро , сменя се на 15000км. (аз моето го сменям на 10к)
Можеш да ползваш всяко масло което отговаря на VW стандарт 505.00
4. чукането на клапаните е съвсем нормално за 5-6сек. за кола на половин милион километра,независимо какво пише на километража, това не бива особенно да те притеснява.
5. разбит маховик.
- "малко" разбит :smile - тресе при ускорение
- "повече" разбит - трака когато гасиш мотора
- много разбит - трака дори на празен ход
...........


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот BobyM » Пет 11 юли 2014 7:59


Като за начало оправих профила си за да се вижда въпросната информация. :)

Относно маслото предлагаха ми и Castrol Edge 5w40 (или 30 беше не помня) като по-добър вариант но се чудя няма ли да е много редичко?

Според това което споделяш маховика ми е наред поне така мисля.

Имам и друг въпрос за който сега се сетих при включване на задна понякога ми се налага да отпусна и натисна 2ри път съединителя за да може да влезе, проблем ли е ? Маслото на скоростната не съм го сменял колата съм я купил март месец тази година. Също така четох някъде, че Ауто + продавали оригинално масло за VW вярно ли е някой пробвал ли го е?

ПС: Двигателя е AFN сигурен съм.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот xxx_man » Пет 11 юли 2014 8:40


1.казва се турбодупка
2.имаш АБС това е ефекта
3.пак турбодупка
4.основен проблем от старост подсветката спира да работи-подмяна на дисплея
5.сложи си аларма с опция за вдигане на прозорци
6.като почне да тресе на празен ход и да стърже яко вече е за смяна
7.сложи си маслен филтър с клапан и няма да чука


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот BobyM » Пет 11 юли 2014 10:47


Би ли пояснил термина турбодупка ?

Аз лично си го обяснявам като IDLE TIME за реакция на турбината и ускорение?


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот Kalin72 » Пет 11 юли 2014 11:51


BobyM написа:Би ли пояснил термина турбодупка ?



http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=147729


assfull
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 26 авг 2009 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот assfull » Пет 11 юли 2014 13:19


Относно вискозитета на маслото, 5w30 или 5w40 е препоръчаното за теб масло.
Повдигачите може да ти почукват от кофти филтър или кофти масло и разбира се от ЕГН-то на мотора.


Потребителски аватар
bora sev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 04 май 2013 13:21
Автомобил: VW Bora
Двигател: AHF
Местоположение: Севлиево

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот bora sev » Пет 11 юли 2014 13:38


BobyM написа:ПС: Двигателя е AFN сигурен съм.


Всъщност колега двигателя ти е AHF който се монтира на голф, бора, а3 и т.н. Докато AFN се монтира на пасат. Ако не ми вярваш провери лепенката в багажника си. :th_up


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот hvp800 » Пет 11 юли 2014 14:50


Оригинално няма голф 4 с АФН мотор, освен ако някой, някъде не е сменил мотора, :mhihi То и AVF не се монтира на голф-бора, ама познай моя мотор какъв :th_up


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот BobyM » Съб 12 юли 2014 14:23


Според лепенката в багажника е AHF имам някакъв спомен обаче, че бях виждал някъде AFN по двигателя тези дни ще погледна.


Потребителски аватар
V.Petrow
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 апр 2014 14:24
Автомобил: VW Bora
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Vratsa/Sofia

Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот V.Petrow » Съб 12 юли 2014 17:11


Аз съм със същият двигател и на мен ми препоръчваха 5w40, но според мен за тия коли на по 300+ хиляди е редичко и ще го гори. Аз си сложих Castrol Magnatec 10w40.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот Ludiq » Съб 12 юли 2014 18:47


Сложи и направо M10D да не го бара.....


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот mccoy » Съб 12 юли 2014 21:19


не мога да разбера какво ви притеснява ако колата изгори 1-2л. масло за 10-15к. километра


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси

Мнениеот BobyM » Съб 12 юли 2014 21:27


Мен не ме притеснява, а й колега аз съм с 5w40 Castrol Magnatec , за 4000+ км не е мръднало грам.

Просто се чудя следващото масло дали да не е 5w30 Castrol Edge? Какво ще кажете колеги?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта