Да ви кажа как днес реших същия проблем, който може при колегата да не е точно същия, но процедурата е горе долу такава.
Малко предистория, преди 4-5 дни тествахме колата с братчеда заради съмнения за прецакан съединител или лагер в скоростната кутия че нещо преръпват скоростите като позагрее при софийско градско каране, та докато си кара той вика, братчед карето на волана сигурно е станало за смяна че преплита все едно като въртя волана и се чува едно пукане.
Сменил съм 3-4 рейки, та карето го имах, захванах се да го сменя и докато съм се заврял там отдолу за да разкача карето се подпирам случайно на педала на съединителя и го натискам при което забелязвам че като се натисне, конзолата на която е закачен отива към педала на спирачките и бута цялата кормилна колона на дясно. Следва половин час залягане и набиване на коленца покрай колата при което установявам, че са се пукнали заварки на конзолата на педалите, но на място не може да се ремонтира т.е завари и трябва да се сваля. Цялата кормилна колона /тръбата и пръта с двата лагера/ се държи на два болта към купето горе под инструменталното табло и един болт със силиконова втулка на конзолата точно до педала на съединителя.
Ето я схемата

В кормилната колона има два лагера, единия е отбелязан на схемата с номер 5 и се продава като резервна част, ужасно трудно намируема, това е той

Другия лагер е горе в тялото с контактния ключ

Снимките на лагерите съм свалил от форума

Преди да взема да разглобявам изчетох малко форума и в една тема намерих написано от Ваското първи, че горния лагер който е в конзолата на ключа се охлабва като разширява алуминия на конзолата, а не се разбива самия лагер, като стигнах до него установих че наистина е така, при разклащане на пръта лагера мърдаше в тялото, затова препоръчаното лечение от същия майстор

Като свалих конзолата с педалите, частта на която е съединителя действително се беше напукала и една от заварките беше изпаднала, в резултат планката е нестабилна и бута кормилната колона. След като комшията я мина с телчарката, събиране на цялата простотия и тестване.
Ами нито хлопа, нито тропа, нито захожда колата на една страна, а като че ли и съединителя омекна малко.
Малко разяснения и хронология как се сваля конзолата с педалите поне при моя пасат.
По трудния начин разбрах че трябвало първо да почна от барчето около ръчната спирачка,
-после топката на скоростния лост,
-барчето пред скоростния лост,
-лавицата от дясно под жабката,
-пластмасите около бушониерата и под волана,
-въздуховода на парното който разпределя въздуха в краката,
-отвива и се сваля волана,
-пластмасата и таблото с уредите,
-пластмасите около ръчките за чистачките и фаровете и около контактния ключ,
-премахване на ръчките за фаровете и чистачките, като се разкачат куплунзите с кабелите,
-отвиване и разкачване на каретата между кормилния прът и рейката,
-отвиване на болтовете които държат кормилната колона /№8 и 12 от схемата/ като 12 може и да не се отвива, но е по лесно да го няма там след което кормилната колона се изважда и отива за ремонт на лагерите,
- следва премахването на въздуховода който отива към лявото стъкло,
- накрая нещата опират до премахване на три пластини-зегерки които държат помпата на съединителя към педала, сервото към спирачния педал и третата е която държи педала на газта към конзолата.
- отвива се и ограничителя който е под педала на газта, че пречи да се дръпне мокета
- и най накрая остават да се отвият мисля 9 гайки които държат конзолата към купето с 13 камък и по дълги рамена на гидора, 3 от тях държат сервото, една е покрай помпата на съединителя, 3 са под мокета и една е чак в горния край точно под таблото с уредите
Снимки не съм направил много щото беше адска жега и не ми се занимаваше да снимам, само гледах да се изнеса на сянка
Ето това което снимах по време на една фас пауза





