Здравейте отново колеги, ето и темата как да си сменим компютъра на колата с по-нов модел:
Тъй като ми писа да свалям и слагам чиповете в компютъра си (а това се случваше доста често), един ден реших че трябва да си сменя компютъра на колата който преди беше МSA15.
Смисълът от тази операция беше, че по този начин ще мога да си монтирам ABS/ESP, Табло от Г4-CAN и възможността за OBD-Flash (записване на тунинг софът. директно през ОБД-ти).Има и други причини но тях трябва да изброя в друга тема свързана с тунинга, спомена само че софтуера в този комп. е с много по големи възможности.
Ето и какво ще Ви е нужно:
1. Букса от компютър MSA12 или MSA15 Това е оригиналният комп. за ТDI от 1993г. до 1997г.
2. Компютър EDC15VM+
3. Инсталация от Голф 4 1.9ТДИ с компютър EDC15VM+ (по-точно ще са Ви нужни само 2-те букси на компютъра)
4. Поялник
5. Умения по запояване и инструменти
6. Схеми
Буксата от компютър на Голф 3 ще Ви трябва за да я ползвате като преходник м/у оригиналната инсталация и новият компютър. Може разбира се за отрежете оригиналната букса на инсталацията и на нейно място за запоявате буксите на Голф 4 за новият компютър НО аз предпочетох да си направя преходник като по този начин ще мога да си ползвам и новият и старият модел компютри.
Ето и процедурата във вид на снимков материал:
- Свалянето на буксата от платката на МSA15 ми коства доста време и нерви НО си заслужаваше:
На края излезе
- Време е да си набавим 2те букси от инсталация на Голф4 с компютър EDC15VM+ те са малка и голяма:
Малката:
Голямата:
- Компютър EDC15VM+
- Схемите за задължителни:
- Номерирате кабелите на 2те букси от Г4, кой кабел на кой пин да отиде на буксата която свалихме от платката на компютъра от Голф3
- И започваме да запояваме:
- След финала със запояването, може да използвате кутията на старото ЕКУ за кутия на преходника:
А ето и как изглежда след като всичко беше завършено:
Надявам се, че темата е интересна, и ще бъде полезна.
И си пазете проекта от домашният любимец, за да не го правите като мен 2пъти
Клипче с първото палене ще кача след 20тина дни понеже не при мен.
Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Браво за положените усилия и сигурно доста четене А от къде използва схеми?
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
phantom_ написа:Браво за положените усилия и сигурно доста четене А от къде използва схеми?
От AutoData и Tolerance Data
От снимката по горе на листовете които съм принтирал не се вижда нищо, ако някой иска ще му изпратя снимките с по-висока резолюция. Кофтито е че накъде изгубих файловете и сека имам само снимка на схемата (кои пин от ЕКУ на Г4 на кои пин от ЕКУ от Г3 отговаря)
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
От доста отдавна и Аз мислех за подобна интервенция, но все не ми се занимаваше, а и не бях сигурен дали резултата ще е какъвто исках. След като говорихме с колегата и ми показа какво е направил и какво се постига с това ECU (за което му благодаря )се реших да го слагам. За целта сложих и колектор от PD 131к.с. като си направя и race pipe, за да сложа мап-а, защото ЕДЦ 15 е с външен мап. Аз за разлика от колегата действах направо върху инсталацията на автомобила. Ето няколко снимки . Ето някоя снимка на инсталацията :)
Като подредя малко записките може да кача инфо кой пин от новия на кой пин от стария отива, но като цяло в autodata 3.18 схемите са верни и 90% от цветовете на кабелите отговарят.
Като подредя малко записките може да кача инфо кой пин от новия на кой пин от стария отива, но като цяло в autodata 3.18 схемите са верни и 90% от цветовете на кабелите отговарят.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Както обещах в горния пост ето и пиновете
пин ECU Б4, Г3----------пин ECU Г4---------------за какво е
1, 24, 46-------------------4, 5-----------------ground
2---------------------------27-------------------оборотомер
3---------------------------11-------------------само при пасат (при голф 3 го няма)
4, 5, 49, 30--------------121, 116---------------Fuel quantity adjuster (B6 pin на помпата)
6---------------------------21-------------------подгрев на охл. течност I степен
7---------------------------106------------------Fuel quant. adj. position sensor (B2 pin на помпата)
8---------------------------110------------------датчик колянов вал (бял кабел)
9------------------------------------------------сигнал за разхода МФА (остава свободен)
11--------------------------101------------------умна дюза син кабел
12--------------------------109------------------умна дюза черен кабел
13--------------------------68-------------------дебитомер сигнал
14--------------------------112------------------датчик за темп. на охл. течност
15--------------------------69-------------------Accelerator Pedal Position (pin 1)
17--------------------------66-------------------clutch pedal position switch
19--------------------------30-------------------дедитомер +5V
20--------------------------65-------------------brake pedal position switch
23, 45, 68-----------------1, 2------------------+ от Engine Control Relay
25--------------------------61-------------------EGR клапан
26--------------------------22-------------------подгрев охл. течност II степен
28--------------------------34-------------------от климатика за вдигане на обороти
29--------------------------108------------------Fuel adj. pos. sensor (B1 pin на помпата)
33--------------------------104------------------датчик температура охл. течност
33--------------------------51-------------------APP (pin 6)
33--------------------------52-------------------MAP (pin 1)
33--------------------------103------------------Fuel temp. sensor (B4 pin на помпата)
33-------------------------1, 2------------------CPP
33-------------------------1, 2------------------BPP
33--------------------------49-------------------дебитомер (pin 2)
34--------------------------45-------------------темпомат res
35--------------------------44-------------------темпомат set
37--------------------------29-------------------от климатика за вдигане на обороти
38--------------------------37-------------------кл. 15
39--------------------------38-------------------алтернатор DF
42--------------------------18-------------------управление ECR
43--------------------------20-------------------VSS
44--------------------------32-------------------BPP от стоповете
47--------------------------62-------------------N75
48-----------------------------------------------лампа за подгрева
50--------------------------42-------------------управление реле подгревни свещи
51--------------------------114------------------Fuel inj. timing solenoid (A2 pin на помпата)
52--------------------------99-------------------Fuel quantity adj. pos. sensor (B3 pin на помпата)
53--------------------------120------------------Fuel shut-off solenoid (A1 pin на помпата)
55--------------------------50-------------------APP (pin 3)
57--------------------------12-------------------APP (pin 2)
61--------------------------16-------------------диагностика
62--------------------------63-------------------APP (pin 5)
63--------------------------111------------------Fuel temp. sensor (B7 pin на помпата)
64--------------------------73-------------------температура входящ въздух MAP (pin 2)
65--------------------------70-------------------APP (pin 4)
66------------------------14, 46-----------------темпомат on/off
От компа на Голф 4 се пускат и някои допълнителни кабели
71 - MAP pin 4
31 - MAP pin 3
7 - CAN H
6 - CAN L
Като се приключи всичко и се направи диагностика излизат 4 грешки 3 са от CAN няма сигнал от таблото, ABS-a i Airbag и последната е соленоид клапа меко гаснене, които не пречат на работата на мотора.
Колеги, моля Ви внимавайте и мерете не по 3, а по 5 пъти преди да подадете захранване!Имайте в предвид че компа от Г4 работи с дебитомер като този а компа от Голф 3 нато този единия е с 5 другия със 6 пина там също много внимавайте, защото пиновете не отговарят. Горното се отнася за дебитомер с 6 пина!
Друго което е необходимо да се знае е, че лампата на подгрева и сигнала за разхода са по CAN.
Компа от Голф 4 работи с външен мап - имайте в предвид закрепването му!
33-ти пин от компа на Голф 3 се разклонява на 10-ина сантима след буксата и там се разделят.
пин 16 от компа на голф4 (диагностиката) се свързва направо към сив с бяла лента на буксата за диагностика
Не забравяйте и имобилайзера на компа от голф 4 за да не се видите в приключение точно на финала като се опитате да палите.
CPP и BPP при голф3 работят с маса, а при голф4 работят с +!
Ако има нещо мога да помогна, но не и да го направя от разтояние!!!!!
пин ECU Б4, Г3----------пин ECU Г4---------------за какво е
1, 24, 46-------------------4, 5-----------------ground
2---------------------------27-------------------оборотомер
3---------------------------11-------------------само при пасат (при голф 3 го няма)
4, 5, 49, 30--------------121, 116---------------Fuel quantity adjuster (B6 pin на помпата)
6---------------------------21-------------------подгрев на охл. течност I степен
7---------------------------106------------------Fuel quant. adj. position sensor (B2 pin на помпата)
8---------------------------110------------------датчик колянов вал (бял кабел)
9------------------------------------------------сигнал за разхода МФА (остава свободен)
11--------------------------101------------------умна дюза син кабел
12--------------------------109------------------умна дюза черен кабел
13--------------------------68-------------------дебитомер сигнал
14--------------------------112------------------датчик за темп. на охл. течност
15--------------------------69-------------------Accelerator Pedal Position (pin 1)
17--------------------------66-------------------clutch pedal position switch
19--------------------------30-------------------дедитомер +5V
20--------------------------65-------------------brake pedal position switch
23, 45, 68-----------------1, 2------------------+ от Engine Control Relay
25--------------------------61-------------------EGR клапан
26--------------------------22-------------------подгрев охл. течност II степен
28--------------------------34-------------------от климатика за вдигане на обороти
29--------------------------108------------------Fuel adj. pos. sensor (B1 pin на помпата)
33--------------------------104------------------датчик температура охл. течност
33--------------------------51-------------------APP (pin 6)
33--------------------------52-------------------MAP (pin 1)
33--------------------------103------------------Fuel temp. sensor (B4 pin на помпата)
33-------------------------1, 2------------------CPP
33-------------------------1, 2------------------BPP
33--------------------------49-------------------дебитомер (pin 2)
34--------------------------45-------------------темпомат res
35--------------------------44-------------------темпомат set
37--------------------------29-------------------от климатика за вдигане на обороти
38--------------------------37-------------------кл. 15
39--------------------------38-------------------алтернатор DF
42--------------------------18-------------------управление ECR
43--------------------------20-------------------VSS
44--------------------------32-------------------BPP от стоповете
47--------------------------62-------------------N75
48-----------------------------------------------лампа за подгрева
50--------------------------42-------------------управление реле подгревни свещи
51--------------------------114------------------Fuel inj. timing solenoid (A2 pin на помпата)
52--------------------------99-------------------Fuel quantity adj. pos. sensor (B3 pin на помпата)
53--------------------------120------------------Fuel shut-off solenoid (A1 pin на помпата)
55--------------------------50-------------------APP (pin 3)
57--------------------------12-------------------APP (pin 2)
61--------------------------16-------------------диагностика
62--------------------------63-------------------APP (pin 5)
63--------------------------111------------------Fuel temp. sensor (B7 pin на помпата)
64--------------------------73-------------------температура входящ въздух MAP (pin 2)
65--------------------------70-------------------APP (pin 4)
66------------------------14, 46-----------------темпомат on/off
От компа на Голф 4 се пускат и някои допълнителни кабели
71 - MAP pin 4
31 - MAP pin 3
7 - CAN H
6 - CAN L
Като се приключи всичко и се направи диагностика излизат 4 грешки 3 са от CAN няма сигнал от таблото, ABS-a i Airbag и последната е соленоид клапа меко гаснене, които не пречат на работата на мотора.
Колеги, моля Ви внимавайте и мерете не по 3, а по 5 пъти преди да подадете захранване!Имайте в предвид че компа от Г4 работи с дебитомер като този а компа от Голф 3 нато този единия е с 5 другия със 6 пина там също много внимавайте, защото пиновете не отговарят. Горното се отнася за дебитомер с 6 пина!
Друго което е необходимо да се знае е, че лампата на подгрева и сигнала за разхода са по CAN.
Компа от Голф 4 работи с външен мап - имайте в предвид закрепването му!
33-ти пин от компа на Голф 3 се разклонява на 10-ина сантима след буксата и там се разделят.
пин 16 от компа на голф4 (диагностиката) се свързва направо към сив с бяла лента на буксата за диагностика
Не забравяйте и имобилайзера на компа от голф 4 за да не се видите в приключение точно на финала като се опитате да палите.
CPP и BPP при голф3 работят с маса, а при голф4 работят с +!
Ако има нещо мога да помогна, но не и да го направя от разтояние!!!!!
- mastersound
- Мнения: 331
- Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: 1.9 TDI 1Z
- Местоположение: Шумен
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Много полезно браво.Бях се навил да го сменям ама като гледам е бая играчка
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Е това вече е пълно инфо А някакви проблеми при свързването с таблото?
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
phantom_ написа:Е това вече е пълно инфо А някакви проблеми при свързването с таблото?
Никакви,връзката им е по КАН (по 2 кабела). Само да добавя че може да се използва и оригиналният дебитомер, аз лично така направих. Няма да ма проблем нито с вървенето нито с разхода.Може разбира се и да се игнорира софтуерно и всичко да приключи.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
За дебитомера и Аз съм си с моя...за сега
Ако се изпълни свързването по-горе се остава със 6 pin- овия дебитомер (като на голф 3)
и да добявя, ако се смени само компютъра а се остане с таблото на голф3/пасат Б4 няма да работи разхода от MFA и лампата за подгрева. Тези които си сложат табло от голф 4 няма да могат да използват лкампата на airbag- а в таблото защото на голф 4 лампата за беговете е по CAN. Не точно да не може...Аз изведох кабелче от самия светодиод и го свързах на мястото на лампата на оригиналната платка за иондикация на беговете... Ама го обясних.
Ако се изпълни свързването по-горе се остава със 6 pin- овия дебитомер (като на голф 3)
и да добявя, ако се смени само компютъра а се остане с таблото на голф3/пасат Б4 няма да работи разхода от MFA и лампата за подгрева. Тези които си сложат табло от голф 4 няма да могат да използват лкампата на airbag- а в таблото защото на голф 4 лампата за беговете е по CAN. Не точно да не може...Аз изведох кабелче от самия светодиод и го свързах на мястото на лампата на оригиналната платка за иондикация на беговете... Ама го обясних.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 13 дек 2009 14:57
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 19 tdi
- Местоположение: plovdiv
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
23, 45, 68-----------------1, 2------------------+ от Engine Control Relay моля за помош
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Здравей искам да попитам а как се решава проблема с имобилайзера ?имам edc16vm+От аудиА4 ще стане ли на голф3 AFN и табло от GOLF4?
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Браво!
Тази операция можели да се направи на пасат 5 97г без кан и да се сложи комп с кан?
Пасата е 97г 1.9 AHU от първите 5тици които светят зелено вътре.
Тази операция можели да се направи на пасат 5 97г без кан и да се сложи комп с кан?
Пасата е 97г 1.9 AHU от първите 5тици които светят зелено вътре.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
terero, може да се сложи без проблеми. При б5 дори бутоните на педалите са на + а не на -.
Stani76 ако компа е едц16, както си написал няма да стане, ако е едц15 няма проблем.
Едно уточнение да направя с времето разбрах, че едц15 има извод за управление на лампата на подгрева. По този начин ако останете с табло без кан (голф3, пасат б4, и др.) няма да работи единствено разхода на мфа. Ако има интерес ще проверя и напиша кой е пина.
Stani76 ако компа е едц16, както си написал няма да стане, ако е едц15 няма проблем.
Едно уточнение да направя с времето разбрах, че едц15 има извод за управление на лампата на подгрева. По този начин ако останете с табло без кан (голф3, пасат б4, и др.) няма да работи единствено разхода на мфа. Ако има интерес ще проверя и напиша кой е пина.
- chu61
- Мнения: 113
- Регистриран на: Вто 27 май 2008 22:24
- Автомобил: TDI GTI
- Двигател: AFN 96
- Местоположение: Панагюрище
Re: Поставяне на EDC15VM+ на Голф 3 1.9TDI
Да попитам, дали ще продължи работи темпомата ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта