Митовете за катранено черното масло при дизелите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 03 ное 2014 19:37


Малко е стара темата но не пречи да я събудим отново :c020
Сега я видях и искам да споделя нещо което видях наскоро.

фиат пунто (годината не я знам но беше от по старите модели) с масло бистро като на бензинов мотор :gruebel
Човека си го кара близо половин година всеки ден и маслото си остана така бистро че все едно топиш щеката в тубата :stumm




Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот anonym0us » Пон 03 ное 2014 19:43


Никак не е добре. Особено за стара кола! Е ако освен не е нова (Смисъл на 100к км реални) тогава може и да е вярно, колата да няма никакви нагари по мотора. Но доколко знам, дизела още при 1-вото палене прави маслото тъмно, а това е добре, защото чисти добре мотора. Това го знам от майстори които работят дизели от край време :c020 Не е невъзможно, аз видях Опел Астра 95г. исузо мотора 1.7 от ауспуха не можеш да изцапаш пръста, ама я удариха челно в Гърция :bishop


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 03 ное 2014 22:00


Ами ще излъжа но мисля че беше на 80к и твърдяха че са реални.


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот jeriko » Пон 03 ное 2014 22:56


свидетел съм след основен ремонт и яко почистване на двигателя на нашия бус мерцедес след запалване и малко работа на място маслото стана черно


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот peyu » Вто 04 ное 2014 9:55


Има един трик който се е правил навремето, но сега много рядко или поне не съм чувал някой "майстор" да го практикува.
След като източи старото масло, налива тънко такова хидравлично и се пали колата с цел измиване.
След това се точи и се налива новото.
Не знам до колко е подходящо за нашите TDI-та, но мисля да пробвам да прочистя системата по този начин
следващия път + вакум помпа.
Поздрави


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот Kalin72 » Вто 04 ное 2014 11:05


Не разбирам каква е целта на такова промиване...нали затова има маслен филтър? Нали за това маслото се сменя на оределен пробег? Не си правете експерименти с други, немоторни масла, особено при новото поколение дизелови двигатели, след 2000та година.
И отновно това, че на нов двигател маслото е бистро, това не е вярно. И това е една от функциите на маслото, да обира саждите.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот 110afn » Вто 04 ное 2014 11:42


Три Кадди-та 1.9ПД съм изкарал от Порше. И трите съм ги гледал на втория ден на около 150-200км и бяха черни маслата. В магазина бяха по на 20-30км , но някак си е неудобно там да вадиш щеки.
Преди две седмици взех Транспортер Т6 2.0 комън рейл. Има ли смисъл да ви казвам какво е маслото???
Та отпада теорията за отмиването на чернилка. И да ви кажа всички духат за страх от капачката на маслото. Комън рейла и от щеката духа и пуши даже
И друго, не знам какви са вече тия двигатели и масла, но първа смяна е на 40 000км
И трето, като докарах буса във Враца , за няма и 200км нещо дрънчи като не е натиснат съединителя :horror


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот Juiced » Вто 04 ное 2014 14:27


Аз с последното масло си направих промивка на двигателят с добавка на Бардал от форумния магазин. Сега маслото не става черно като преди а стои по-бистро. Като си бърша щеката върху хартиена кърпичка и тя попие , не се вижда черно а само мазно петно :gruebel . Сега ми предсоти пак смяна и ще видя дали без промивка ще се държи по същият начин.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот stefan4o » Вто 04 ное 2014 14:30


anonym0us написа: Не е невъзможно, аз видях Опел Астра 95г. исузо мотора 1.7 от ауспуха не можеш да изцапаш пръста, ама я удариха челно в Гърция :bishop

Ако е била с голяма пробойна преди последното гърне и оттам са излизали саждите е възможно :mrgreen


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 04 ное 2014 19:53


peyu написа:Има един трик който се е правил навремето, но сега много рядко или поне не съм чувал някой "майстор" да го практикува.
След като източи старото масло, налива тънко такова хидравлично и се пали колата с цел измиване.
След това се точи и се налива новото.
Не знам до колко е подходящо за нашите TDI-та, но мисля да пробвам да прочистя системата по този начин
следващия път + вакум помпа.
Поздрави



Една Дачия от тези дистрибуторите на ФУЛДА и сменяме маслото през 3 месеца (минава пробега) и всеки път собственика прави споменатата от теб промивка.

Източваме старото
Наливаме ново наливно ТЕКСАКО от 11лв (промивка за 44лв :eek ) и палиме
След минута 2 източваме и сипваме бутилирано Тотал или Елф (не си спомням) и всеки път маслото си остава черно щом се запали колата и го развърти.

Пробвахме и с добавки 2 пъти и същия ефект.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот nokiangage » Вто 04 ное 2014 23:18


Добре де, някой може ли да ми обясни с толерантност като на прост човек, защото прочетох написаното дори и на вносен език в темата и пак не разбирам... Хубаво маслото почиствано тези частици, но нормално ли е дори след "промивка" с друго масло и тогава да се сипе новото хубаво такова, то от медно да се превърне веднага в катран черно? Ако това става от едно палене или 10/20 километра пробег, това какво означава? Че за тези икономично изразходени 1/2 литра дизелово гориво примерно за този пробег всички вредни и отмити частици са поети от маслото, че да стане веднага черно, така ли? Ако е така и само от едно палене става катран черно, какво се очаква ако някой кара 10,000 километра с него? Ако са 50 литра масло според мен е ок експоненциално да поеме всичките тези вредни за двигателя частици за този пробег, но как 4,5 или 6 литра могат да го правя толкова дълго? :rolleyes


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот Kalin72 » Сря 05 ное 2014 12:50


Колега, много го мислиш това, а обяснението е просто - маслото си върши работата, нали затова има LOW SAPS масла, както и масла за пробег над 20-30К км...и досега НЯМА двигател, който да страда от това, че е каран с правилното за него масло, и е сдал багажа от него.
Хората са казали - не съм толкова богат, че да купувам евтиното.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот Symptom » Нед 09 ное 2014 10:54


:) И аз да добавя нещо по темата, една кола е Кади 2.0 ТДИ, другата Митсу Л200 DiD CR... сменяш на кадито маслото и след малко каране черно.
Сменяш на Митсуто... стои си като на бензинова кола ,поне 3 000 км бистро, на толкоз съм го гледал.

Тааа до самата техника си е .Си мисля.
Сменяме си го на километри и да си пием бирата :)

P.S.За да е по ясно ,маслата са Мотул и на двете коли , топ видовете за съответната кола.


cugggle
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 14 яну 2013 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот cugggle » Съб 10 сеп 2016 21:37


Значи и при мен е така относно почерняването още след паленето едва ли не.Колата е ауди 2.5 TDI 1998,маслото е REPSOL 5/40 (поне така ми е казано),но и аз се питам както колегата по горе,ако за толкова кратко време маслото поема саждите и почернява,това означава че едва ли не непрекъснато двигателя има нужда да бъде почистван,т.е. той нонстоп е в режим сажди и ако чисто новото масло ги обира за 10-20-30км.,то какво остава да си въобразим за останалите 10 000км.Явно,след като толкова много хора казват че е ок,остава да го приемем че е така,но все пак ако се замислиш логично нещо остава неизяснено.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот valiosport » Нед 11 сеп 2016 14:25


Така.. да споделя и аз моя опит... Преди половин година пукнах картера на голфа и маслото изтече, преди да пукна картера бях налял ново масло и не бях изминал повече от 500-600км, додърпахме колата до сервиза, но нямаше как да я избутаме защото беше стръмен наклона, а с теглене не става защото предната кола няма къде да отбие и налях 4 литра масло колкото да я запаля за 20 метра, свалихме картера, сменихме го и налях ново масло. Та така се беше промила системата че до 3000км маслото стоеше като олио и не можех да го вида докъде е на щеката :Mr Green Fun
Дори с пукнатина в картера остават около 300 грама, просто е невъзможно да го източите всичкото масло и във филтъра също остава 2-300грама, та реално има още половин литър в системата, което няма как да източите и като налеете ново масло да се омеша със старото почерняло масло ето ви защо веднага почернява маслото :Mr Green Fun



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 89 госта