Здравейте.
Някой чел ли е в чуждите VW форуми дали няма някакво по- бюджетно решение на тоя вирус?
И моя Пасат б6 има същите симптоми, но от няколко дни се чува тракането и при спряна и при работеща вентилация.
Какво означава това, дали няма в скоро време да спрат да работят клапите ми?
Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
За да не тракат при спряна вентилация трябва преди да я спреш да поставиш температурата в позиция, в която клапите да не се опитват да се местят за нагласяване на потока топъл или студен въздух. Тогава изключваш и няма да тракат в изключено положение.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
ОК, колега, ще правя това, което казваш, че е досадно да се чува и при изкл. вентилация.
Интересува ме какво може да стане в последствие ако не се сменят моторчетата и си карам така?
Интересува ме какво може да стане в последствие ако не се сменят моторчетата и си карам така?
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 07 апр 2014 8:22
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: 2.0TDI BKP 2007
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
LiGaViA написа:Младежи някой може ли да ми каже как се води това моторче на англ. или има ли някакъв номер... не може братята китайци да не са направили "реплика"
иииии тези от Б5 стават ли на Б6
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Здравейте, темата актуална ли е още ? Вижте какво открих след малко ровене в нета. Понеже и аз имам същият проблем, но трябва да се изкаже някой по-компетентен.
http://vw.vag-zapchasti.ru/list.php?id=50190&mod=PA&year=2007 тези моторчета са с 2,3,4,5,6
http://www.ebay.com/itm/Original-VW-Golf-6-5-Turer-Stellmotor-Klima-3c0907511B-511AM-511AM-A14-/380979869175?pt=DE_Autoteile&hash=item58b42b75f7
- комплект ел. мотори за Голф 5 ще станат ли за пасат Б6 ?
http://vw.vag-zapchasti.ru/list.php?id=50190&mod=PA&year=2007 тези моторчета са с 2,3,4,5,6
http://www.ebay.com/itm/Original-VW-Golf-6-5-Turer-Stellmotor-Klima-3c0907511B-511AM-511AM-A14-/380979869175?pt=DE_Autoteile&hash=item58b42b75f7
- комплект ел. мотори за Голф 5 ще станат ли за пасат Б6 ?
- lukan
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 20:50
- Автомобил: golf 4
- Двигател: ARZ
- Местоположение: Sofiq Pirdop
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Днес се разрових и ги намерих и аз тези моторчета. Свалих ги ,разглобих ги работят си нямат видими дефекти но в крайните положения продължават да си притракват. Утре наново почвам да ги мъча .
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Нед 06 юли 2014 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Здравейте, аз също имам проблем със тракането на климатроника, но забелязах че при мен трака само като я запаля и като изключа климатроника и тогава спира да трака, пусна ли го почва отново да трака. И преди няколко дена смених филтъра на купето, тогава спря да трака и няколко дена след като го смених пак почна, обаче не трака винаги, на моменти трака, на моменти не. Това пак ли е от тези моторчета или?
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Малко ново инфо за тракането и моторчетата.
Почти всяко тракане от клапите, се дължи да въпросните моторчета.
От Септември 2014,има нови, ужким подобрени моторчета за Пасат, Голф и Туран до 2010г.
Цената на моторче се е вдигнала с около 40лв на бройка, и като допълнение, понеже тялото на моторчето е със сменена форма, допълнително се закупуват и нови лостчета за свръзка м/у моторчето и клапата.
Така цената вече е около 324лв на парче(моторче+лостчета)
При мен едно се разтрака супер брутално и не се търпи в колата, та съм поръчал
Почти всяко тракане от клапите, се дължи да въпросните моторчета.
От Септември 2014,има нови, ужким подобрени моторчета за Пасат, Голф и Туран до 2010г.
Цената на моторче се е вдигнала с около 40лв на бройка, и като допълнение, понеже тялото на моторчето е със сменена форма, допълнително се закупуват и нови лостчета за свръзка м/у моторчето и клапата.
Така цената вече е около 324лв на парче(моторче+лостчета)
При мен едно се разтрака супер брутално и не се търпи в колата, та съм поръчал
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Основната причина за тракането, е износването на потенциометъра в моторчето. Тогава то губи положението си и започва да се гласи около дадено положение и понеже точно там пистата е изяден, нон стоп мърда ту на ляво, ту на дясно с идеята да си нацели точното положение. Това може да продължи до безкрай или докато пистата прекъсне и контролера запише грешка за моторчето, при което спира да го управлява и тракането спира...завинаги. Спре ли да го управлява, нещо спира да работи - примерно от ляво духа само студено или само топло, или пък от дясно, или пък върти въздуха само в купето и започва да изпотява стъклата неописуемо. С течение на времето, тракането се усилва, защото това постоянно местене на мотора на ляво, на дясно, износва зъбните колелца и отваря луфтове между зъбчетата.
Дали проблема е от тях, се разбира с диагностика - там обикновено лъсва грешка за дадено моторче, а ако няма такава, може да им се гледат стойностите и да се види кое трака (стойностите му подскачат постоянно и никак не плавно).
Моторите на Голф 5 са различни от тези на Б6. Те дори на В6 са различни през годините. Това го направиха нарочно, за да не може да се намират лесно 2-ра употреба. Примерно от 2005-та до 2007-ма са едни, после от 2007 до 2008 са други, после 2009 и 2010 са трети и четвърти и т.н. По рамата излизат точно кои са, ама за съжаление през годините са различни.
Ето и как работи тази цялата чудесия - вътре има един обикновен електромотор като в детска играчка, който мести едно зъбно колело с червячна предавка. Това зъбно колело има потенциометър на платка, който следи в какво положение се намира зъбното колело и респективно в какво положение ни е клапата. Те са със стойности от 0 до 255. Контролера следи къде му е клапата по потенциометъра и според това определя на къде да движи моторчето, като с обръщане на захранването му, променя посоката на въртене. Това си го прави самия контролер. Ето и какво се случва :
-клапата ни тръгва от 0, да пътува към 136 примерно, колкото му трябва на контролера. Да обаче точно на 136 пистата е изядена и тази стойност не съществува в момента. Тогава мотора се върти, клапата се мести, стига 130 и после отива примерно директно на 140 (защото сегмент от пистата е износен). Съответно контролера казва "а, чакай малко, подминах го) и се връща обратно назад, ама отива пак на 130 и казва "а, много го върнах" и пак го подкарва, само че пак стига направо 140 и така до безкрай. Това постоянно местене, води до износване на зъбните колела и усилване на тракането с времето. Също така доизносва пистата, защото жули само там и съответно проблема се задълбочава все повече.
Китайски моторчета има за повечето видове на Голф 5 и Туран и са по 130-170лв Valeo, само че за Пасат Б6 не правят нито 1 вид :( . Само по рамата може да се види кой е номера на моторчето и то само в по-сериозните магазини, където имат платена ЕТКА (Елит Кар, Порше и други).
Моторчето на английски се казва flap positioning motor .Вече според за какво е, са различни :
- temperature flap positioning motor left и right
- air flow flap positioning motor
- recirculation (air recirculated) flap positioning motor
- central flap positioning motor
- footwell/defrost flap positioning motor
Дали проблема е от тях, се разбира с диагностика - там обикновено лъсва грешка за дадено моторче, а ако няма такава, може да им се гледат стойностите и да се види кое трака (стойностите му подскачат постоянно и никак не плавно).
Моторите на Голф 5 са различни от тези на Б6. Те дори на В6 са различни през годините. Това го направиха нарочно, за да не може да се намират лесно 2-ра употреба. Примерно от 2005-та до 2007-ма са едни, после от 2007 до 2008 са други, после 2009 и 2010 са трети и четвърти и т.н. По рамата излизат точно кои са, ама за съжаление през годините са различни.
Ето и как работи тази цялата чудесия - вътре има един обикновен електромотор като в детска играчка, който мести едно зъбно колело с червячна предавка. Това зъбно колело има потенциометър на платка, който следи в какво положение се намира зъбното колело и респективно в какво положение ни е клапата. Те са със стойности от 0 до 255. Контролера следи къде му е клапата по потенциометъра и според това определя на къде да движи моторчето, като с обръщане на захранването му, променя посоката на въртене. Това си го прави самия контролер. Ето и какво се случва :
-клапата ни тръгва от 0, да пътува към 136 примерно, колкото му трябва на контролера. Да обаче точно на 136 пистата е изядена и тази стойност не съществува в момента. Тогава мотора се върти, клапата се мести, стига 130 и после отива примерно директно на 140 (защото сегмент от пистата е износен). Съответно контролера казва "а, чакай малко, подминах го) и се връща обратно назад, ама отива пак на 130 и казва "а, много го върнах" и пак го подкарва, само че пак стига направо 140 и така до безкрай. Това постоянно местене, води до износване на зъбните колела и усилване на тракането с времето. Също така доизносва пистата, защото жули само там и съответно проблема се задълбочава все повече.
Китайски моторчета има за повечето видове на Голф 5 и Туран и са по 130-170лв Valeo, само че за Пасат Б6 не правят нито 1 вид :( . Само по рамата може да се види кой е номера на моторчето и то само в по-сериозните магазини, където имат платена ЕТКА (Елит Кар, Порше и други).
Моторчето на английски се казва flap positioning motor .Вече според за какво е, са различни :
- temperature flap positioning motor left и right
- air flow flap positioning motor
- recirculation (air recirculated) flap positioning motor
- central flap positioning motor
- footwell/defrost flap positioning motor
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
В пасатите ни има 5 такива така ли ?
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
zfa159 имам въпрос към теб. Понеже виждам, че си доста запознат с тези моторчета. В предни постове или в друга тема не се сещам къде, четох, че когато температурата се повиши максимално, тракането трябва да спре понеже моторчето отваряло на максимална стойност. Имаше препоръка няколко пъти да се превключи от максимална температура до минимална. Пробвах, но не се получи, пак тракаше, дори и на максимална. Защо е така според теб ? И дали това зависи пак от пистите на моторчето или нещо друго ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Някои са с 5, други са с 6 даже. По-старите са с 4 (еднозоновите). Тези, които са с 6, са с два отделни мотора за управление на вътрешната циркулация - единия определя дали да влиза въздух отвън, другия определя дали да влиза отвътре. Движат се в синхрон, като този за външния въздух има и отделна функция да притваря въздушния поток при по-висока скорост. Golf 5 обикновено са с 6 моторчета. Пасат Б6 съм гледал 2005-та година, от първите, също беше с 6 моторчета.
По въпроса с тракането - зависи защо трака. Ако трака от износване на зъбните колела, ще трака и в крайно положение. Не за друго, а защото клапата насочва въздуха, който въздух създава натиск върху нея. Когато има по-голяма междина между зъбите на моторчето, клапата има луфт и този натиск от въздуха, прераства във вибрация на самата клапа и съответно тракане на колелата. Затова ще си тракат и в крайни положения. Също така потенциометъра без проблем може да е износен почти целия и да трака в най-различни положения. Климатроника така или иначе слага клапата за топло/студено към най-топло, когато е в режим на загряване (примерно в колата е 10 градуса, искаш да е 25, климатроника слага клапата на макс. топло, докато стигне 20-тина и тогава вече започва да я регулира. Т.е. крайните положения на моторите, са основните, които се ползват. При охлаждането е същото - слага го на макс. студ, докато охлади и после я връща. Само че за да отиде мотора от единия край до другия, жули по цялата писта и износва всичко. Старите моторчета са с дебели писти (на Пасат Б3 и В4 и Голф 3) и затова карат по 20+ години без да прекъсват. Новите са с тънки фини пистички и заминават бързо.
На диагностиката може да видиш защо трака - ако стойностите на моторчето подскачат, значи трака заради износените писти.
По въпроса с тракането - зависи защо трака. Ако трака от износване на зъбните колела, ще трака и в крайно положение. Не за друго, а защото клапата насочва въздуха, който въздух създава натиск върху нея. Когато има по-голяма междина между зъбите на моторчето, клапата има луфт и този натиск от въздуха, прераства във вибрация на самата клапа и съответно тракане на колелата. Затова ще си тракат и в крайни положения. Също така потенциометъра без проблем може да е износен почти целия и да трака в най-различни положения. Климатроника така или иначе слага клапата за топло/студено към най-топло, когато е в режим на загряване (примерно в колата е 10 градуса, искаш да е 25, климатроника слага клапата на макс. топло, докато стигне 20-тина и тогава вече започва да я регулира. Т.е. крайните положения на моторите, са основните, които се ползват. При охлаждането е същото - слага го на макс. студ, докато охлади и после я връща. Само че за да отиде мотора от единия край до другия, жули по цялата писта и износва всичко. Старите моторчета са с дебели писти (на Пасат Б3 и В4 и Голф 3) и затова карат по 20+ години без да прекъсват. Новите са с тънки фини пистички и заминават бързо.
На диагностиката може да видиш защо трака - ако стойностите на моторчето подскачат, значи трака заради износените писти.
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Благодаря за полезното обяснение. Сега като се замисля, още при включване на парно или климатроника започват да тракат, което изключва часта от въпроса ми за крайните положения на моторчетата.
Ако може някакъв сайт да си проверим номерата на моторчетата по рама. Направих справка при едни приятели цената на едното е около 300 лв, но се намират и такива 2 ръка от Германия за около 20-25 $, но искам да съм сигурен за номерата, за да не мисля после какво да ги правя.
Ако може някакъв сайт да си проверим номерата на моторчетата по рама. Направих справка при едни приятели цената на едното е около 300 лв, но се намират и такива 2 ръка от Германия за около 20-25 $, но искам да съм сигурен за номерата, за да не мисля после какво да ги правя.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 02 ное 2014 9:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Колеги, а някой обмислял ли е да се смени само потенциометъра или ако проблемът е в пластмасовите зъбни колелца да си направи такива от алуминий например?
- lukan
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 20:50
- Автомобил: golf 4
- Двигател: ARZ
- Местоположение: Sofiq Pirdop
Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?
Проблем в колелцата би се получил доста рядко.
Решението е да се ремонтира или подмени потенциометъра но засега не се намират такъв вид.
Решението е да се ремонтира или подмени потенциометъра но засега не се намират такъв вид.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта