Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Съб 15 ное 2014 17:38


Здравейте, от скоро имам VAG кабел, като днес включвах пасата за първи път. На графиката съм под червената линия, тоест закъснение, може ли на това да се дължи трудното палене сутрин и какви са симптомите на закъснението, смисъл по-слаб вървеж, по-шумна работа, като цяло какво би трябвало да се промени с оправянето на предварението?
И другото което е понеже не разбирам и доста рових по форума, та в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=309549, видях, че човека е качил снимка с данните на Group 001, 004, 013. И аз направих същото, като не знам кое какво означава, и ще помоля някой който разбира ако може да обясни. Отделно да попитам защо като цъкна на Basic setings и сложа на 001 ми излиза ERROR: Group 001 not available, и на Label file ми пише REDIR FAIL! да не би кабела да е прецкан иначе след това като цъкна ма Меаs. Blocks и ми излизат каналите, но постоянно ми пише REDIR FAIL!.
На Basic setings чак на 003 мисля че излизаше нещо различно от ERROR.... и май показваше нещо за EGRa on/off.
Та това е общо взето, колата не беше добре загряла, но не съм я чакал, защото и не разбирам, дори и да ми излезнат данните на загрял двигател, а и мисля че ако има нещо много не редно в стойностите ще се покаже и при тези градуси. Утре като загрее ще я включа пак.
Това са въпросите ми относно центровката, и за кабела проблем ли е това с ERRORа?
Благодаря предварително и поздрави! :beer

П.С. Съжалявам ако отговори на тези въпроси има в други теми, но рових и намерих темата, но която дадох линка в началото. Не можах да намеря обяснено кои стойности да гледам и какво точно означават.
Ето и как бяха нещата при мен:
Без име.jpg
Без име1.jpg
Без име33.jpg




mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за центровка на TDI AFN на Пасат B5.

Мнениеот mshbul » Съб 15 ное 2014 20:07


Трябва да оправиш центровката.
Като е на закъснение пали по-трудно.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за центровка на TDI AFN на Пасат B5.

Мнениеот kgkep » Съб 15 ное 2014 20:32


Предварението ще го оправя по графиката, интересуват ме другите стойности добре ли са, какво означават и какво трябва да се корегира и как? Нужно ли е да се гледат и други канали освен 1, 4, 13? И нормално ли е да ми излиза този ERROR


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за центровка на TDI AFN на Пасат B5.

Мнениеот kgkep » Съб 15 ное 2014 21:19


Сега гледах и до колкото разбрах грешката е свързана с control module maps но нямам идея какво е. Все пак мисля че не е проблем с кабела.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Съвет за центровка на TDI AFN на Пасат B5.

Мнениеот tdi fen » Съб 15 ное 2014 21:47


не са добре на закъснение е компа ти иска 1.3 при теб е 1.1


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за центровка на TDI AFN на Пасат B5.

Мнениеот kgkep » Съб 15 ное 2014 22:26


Мерси, това първото ing. timing ли е? Останалите как са, и кой стойности се гледат? Ing. Quantity не трябва ли да е по-малко, както и Duty cycle в процентите? Като мръдна помпата по графиката да я направя на синята линия, кои стойности тук трябва да се повлиаят и освен с мърдането на помпата, за да оправя предварението как се регулират другите стойности?

P.S.
Забравих да напиша,че колата малко след като е купена преди около 4 години започна да притриса при спиране и е мината от тогава на автоматик, със паленето не е имала проблеми, нито топла, нито студена, сега от известно време пали трудно сутрин, което според мен е от закъснението.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот drago_tr » Пон 17 ное 2014 19:15


Първо ремъка да е по белезите. После направи милиграмите 3.4-3.6 с бутане главата на помпата. Накрая правиш ценровката по графиката на ваккома да е малко под зелената линия и всичко ще си дойде по местата.
Колата трябва да е загряла :th_up


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Пон 17 ное 2014 19:34


Мерси, много :beer. Милиграмите на 4ти канал второто ли?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот drago_tr » Вто 18 ное 2014 7:42


Гледаш на първи канал inj.Quantity. В момента 4.8 e много. Направи го 3.4-3.6. Дай една снимка и на графиката да видим там как е.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Вто 18 ное 2014 9:33


За графиката е малко сложно, че точно като купих кабела и батерията на лаптопа почна да държи по 5мин. Та трябва да влача и разклонител. На село в Събота като я включвах на графиката беше под червената линия, малко преди да се скрие от графиката. Включа ли го отново ще я кача веднага.
Мерси много за помпща и поздрави! :love.vwclub

П.С.
А да попитам как точно от главата да оправя милиграмите?


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Вто 18 ное 2014 23:06


Така, значи относно регулирането на милиграмите (IQ) намерих това: http://www.myturbodiesel.com/wiki/injection-quantity-adjustment-fuel-pump-hammer-mod/
Та доколкото разбрах механично става като разхлабиш 4те болтчета на помпата и я подчукнеш напред или назад, т.е. към скоростите или към ремъците и след това затегнеш. Един от болтовете бил секретен и трябва специален ключ и също така можело ако уплътненията са стари да протече. Това е което разбрах, така ли е?


И сега имам няколко въпроса: От къде да си намеря вложка за секретния болт и уплътнения и нужно ли е наистина? И във матеряла който дадох пише първо да го пробваш софтуерно и след това да пипаш помпата, да го пробвам ли през адаптацията или да не го закачам и ако на адаптацията ми е дадена различна стойност от заводската, (която е 32768 според линка) да я върна ли на тази и след това да пипам помпата?
Това е общо взето, мисълта ми е да не би някой да е бутнал стойността през ВАГКОМА и да се налага да местя главата, само за да я компенсирам, и пак казвам колата е кодирана на АВТОМАТИК, ако това има реално значение.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот drago_tr » Сря 19 ное 2014 7:53


Напраави си я да не е на автоматик и стоиностите да са на дефолт после прави центровката. Секретното болтче на помпата отгоре, на него набиваш един камък седмица от гедоре и отвиваш болта, след това отиваш до най близката железария и от там купуваш един болт с нормална глава и го сменяш. И така тия четири болта трябва да са леко хлабави но не прекалено, така че да не тече помпата, но да може да се движи главата. Със съвсем леко почукване на глатата напред или назад си настройваш милиграмите.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Сря 19 ное 2014 8:57


ОК, мерси ще си играя. Но колата трябва да е на автоматик, защото иначе го има притрисането при спиране. Не е маховик, защото е на автомат от близо 2 години и проблема изчезна, ако беше маховик вече трябваше да е толко разбит, че софтуерно с прекодиране не би трябвало да се оправи. Още веднъж благодаря и като я настроя ще пиша. :beer


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот kgkep » Нед 23 ное 2014 19:39


Така, днес с един приятел майстор бутнахме помпата, вкарахме я точно в графиката на синята линия. Колата като че ли започна да върви повече, утре сутринта ще видя как ще запали. Иначе до днес сутринта палеше трудно с доста въртене. Милиграмите станаха 4.4 - 4.6, от главата не сме ги настройвали защото забелязахме, че от капачето сълзи нафта и надолу по помпата беше омазано, та като взема гарнитури ще я регулираме и от там, като може и да дадеме още малко предварение, да отиде между синята и зелената права.
Сега въпроса ми е от къде да купя или поръчам комплекта гарнитури за помпа на AFN?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат B5 TDI AFN съвет за центровка

Мнениеот drago_tr » Нед 23 ное 2014 20:34


Най сигурно от АУТО плюс. Купуваш задължително на бош. Около 20 и няколко лева е комплекта за цялата помпа. Носи си задължително номера на помпата по бош и по VAG. Ти ще смениш само на капака разбира се. Ако ще сменяш само на капака е за 5 мин...ако е на главата на помпата 10...ама там си има малко чалъм и налучкване. По добре се обърни към правоспособен ако се съмняваш че може да я направиш въпреки че трудно може да сбъркаш нещо.
Успех :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, gigov и 77 госта