Колата е Passat B5 1.9 110 к.с. тди ,след като стана студено почна да ми прави проблем акумулатора.Колата като се кара на къси разстояния или не се кара седмица и половина,две и акумулатора е паднал.Ходих да го проверяват казаха,че е добре.Замерваха го за утечка и дава 34 мА ,казаха че има утечка колкото една крушка и трябва да се намери и да се оправи.
Моля някой колега с такава кола да замери и да ми каже на неговата каква утечка дава,за да знам дали наистина проблема е в това.
Благодаря предварително!
Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Утечката е нормална, нов акумулатор.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Допустимата е до 50. Значи ти е ОК утечката. Ревизия на стартер ако не си правил не е излишна. После зареждане, ако се кара на късо разстояние. Акумулатор се тества с товарна вилка. Ако е сдал багажa ще си проличи. Зареди го добре, после като палиш хвани някой с мултицет да гледа до колко волта пада на клемите в момент на въртене на стартер. Да не излъжа, ама по спомен карам, ако падне под 10 волта мисля беше го пиши бегал.
Последна промяна от stefan4o на Пет 09 яну 2015 18:51, променено общо 1 път.
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Как измерихте утечката всички консуматори ли бяха изключени 

Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Акумулатора за 3 път вече пада и го зареждам,мисля си че дори и да не е заминал накрая ще го разваля.Замериха го с товарна вилка и казаха .че е добре.Замерването за утечка го направихме с включена и изключена аларма,всички врати затворени и палеца на предния капак също затворено(мисля че там няма датчик но все пак).Казаха че трябвало да е не повече от 10 мА .Дори и да ми продадат акумулатор няма как да ми заверят гаранцията.Затова искам колега който има същия Пасат да провери каква е неговата утечка.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Струва ми се, че електротехниката не ти е силната страна. 10 мА са 0.01А.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13554
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
stefan4o написа: после като палиш хвани някой с мултицет да гледа до колко волта пада на клемите в момент на въртене на стартер. Да не излъжа, ама по спомен карам, ако падне под 10 волт ..
Със цифров нищо няма да видиш. Само аналогов /стрелкови/ при въртене на стартер. По книгите мин. е 9,5в, ама за дизел в студ и 11 В може да е малко


Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
stefan4o написа:Струва ми се, че електротехниката не ти е силната страна. 10 мА са 0.01А.
Колега ,като си много остроумен ми обясни какво искаш да кажеш с това,че колкото и пъти да го преглеждам не мога да го разбера.
Какво значение има как ще го напиша дали 10мА или 0.01А .Въпроса ми беше друг не как се преобразува от мили Ампери в Ампери.И от къде си направи извода че не ми е силната страна,при положение че точно това уча?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Седмицата има 168 часа. 7х24=168.
168 часа по 34 милиампера прави 168х0.038=5.712 ампер/часа.
При капацитет на акумулатор около 60 Ач, това е комарско ухапване и не би се отразило на паленето. Не зная каква електротехника учиш, ама не внимаваш в час.
Ако не е сериала на жена ми, хич не бих се хабил да пиша.
168 часа по 34 милиампера прави 168х0.038=5.712 ампер/часа.
При капацитет на акумулатор около 60 Ач, това е комарско ухапване и не би се отразило на паленето. Не зная каква електротехника учиш, ама не внимаваш в час.
Ако не е сериала на жена ми, хич не бих се хабил да пиша.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Ако има проблем със стартера, би се отразило. Аз ходих на ремонт, сменяха уж стартера с друг и след това като не караш колата 4 дни не можеш да я запалиш. Напрежение на акумулатора над 12.3V, а стартерът не може да завърти и гаснат лампи по таблото. Със старият стартер не беше така. Убеждават ме, че акумулатора бил калпав, той около 50Ah, но е почти нов. Скоро ще ходя пак да се разправям.
Въобще, по едно време така го смучеше, че колата запалена меря 14.4V да зарежда, а в същото време като я загася 2 пъти и запаля, не се знае на третият дали ще запали или като завъртиш ключа ще изгаснат лампите и въобще няма да завърти стартера. Сега уж се пооправи, ровичках из ел-а много сериозно. Но пак не е както трябва след смяната на стартера.
Въобще, по едно време така го смучеше, че колата запалена меря 14.4V да зарежда, а в същото време като я загася 2 пъти и запаля, не се знае на третият дали ще запали или като завъртиш ключа ще изгаснат лампите и въобще няма да завърти стартера. Сега уж се пооправи, ровичках из ел-а много сериозно. Но пак не е както трябва след смяната на стартера.
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Ами не знам лятото не съм имал проблеми сега като паднаха градусите,почна да прави проблеми.Студа не оказва ли влияние,допълнително и тези 5.712 ампер/часа за седмица?До колкото знам при дизела трябва по-голямо напрежение ,миналия път като падна акумулатора го замерих и ако не се лъжа беше 11.8в. ,но изобщо не може да завърти.
Някъде бях чел че чисто нов зареден акумулатор ,при ниски температури както е в момента държи 6-7 седмици?
Ако колата се кара по 10-15 км. на ден акумулатора ще държи ,но сега не се кара много ,3-4 дни в седмицата по 4 км.
Някъде бях чел че чисто нов зареден акумулатор ,при ниски температури както е в момента държи 6-7 седмици?
Ако колата се кара по 10-15 км. на ден акумулатора ще държи ,но сега не се кара много ,3-4 дни в седмицата по 4 км.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Зимата, до колкото знам, винаги дърпа по-голям ток, за да запали. Най-малкото вискозитета на маслото ти става по-голям. Аз поне спирам на баир и мога сутринта да я изтъркалям надолу, ако нещо стане и да запаля на скорост.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
11.8 e умрял акумулатор.
- ktamen
- Мнения: 6381
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
Щом караш толкова малко значи трябва периодично да си дозареждаш акумулатора. 34мА си е съвсем нормална утечка. Друг е въпроса, че търговците може да имат претенции утечката да ти е не 10мА, а 0,0010мА за да ти заверят гаранцията. Напреженията дето се цитират нямат особено съществена връзка със здравето на акумулатора.
Re: Passat B5 за смяна ли е акумулатора или има утечка.
инжектопляктор написа:Зимата, до колкото знам, винаги дърпа по-голям ток, за да запали. Най-малкото вискозитета на маслото ти става по-голям. Аз поне спирам на баир и мога сутринта да я изтъркалям надолу, ако нещо стане и да запаля на скорост.
Колега ти спираш на баир ,и можеш след това да я запалиш ,по при дизела до колкото знам не трябва да се пали на скорост защото компресията е голяма и има голяма вероятност да прескочи някой зъб.
ktamen написа:Щом караш толкова малко значи трябва периодично да си дозареждаш акумулатора. 34мА си е съвсем нормална утечка. Друг е въпроса, че търговците може да имат претенции утечката да ти е не 10мА, а 0,0010мА за да ти заверят гаранцията. Напреженията дето се цитират нямат особено съществена връзка със здравето на акумулатора.
Съгласен съм с дозареждането ,но съм в блок а акумулатора е 80 Ач над 20кг. и докато го занеса до горе ми се изважда ръката.Това за търговците точно и аз това си мислих затова и пуснах темата да се убедя и да не барам по колата да търся проблем който не съществува.Сега другото което ме интересува нов акумулатор при такъв малък пробег ще държи ли без да се дозарежда?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта