Пистовия ремък има различен живот според състоянието на нешата, които върти. Може да изкара и 100 000км без проблем, ако е качествен и ако няма други проблеми по ролките. Моят на Пасат-а на 100 000км (и 4 години) го смених само защото така реших, нищо му нямаше - нито напукан, нито разплетен - нищо. Може да изкара и 10 000км, ако има драма с някоя ролка, даже може и толкова да не изкара. Общо взето при манипулация около ремъците, се проверява състоянието им и ако не са добре, се сменят. При първоначално обслужване се сменят винаги, за да не те изненадат после, а и за да знаеш горе-долу кога са сменени.
По въпроса с ролките - то се разбира, когато са за смяна - започват да имат виещ/стържещ шум. Към деня на покупка и обслужване, ако са си наред и нямат луфтове и звуци, не е нужно да се сменят (една оригинална изкарва колкото 3 афтърмаркет). Същото важи и за лагера на шайбата на компресора.
По въпроса с алтернатора - около 30 000км е живота на изключващата шайба според сервизите за алтернатори. Ако тя блокира, се съкращава драстично живота на пистовия ремък и обтяжната му ролка, защото те поемат нейната работа и целия ремък подскача.
