Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот milmar » Пон 19 яну 2015 13:13


Почистването на ГНП с някакви химикали обикновено е невъзможно. Ако е проблема в нея, почисването е само механически след разглобяване.
Все пак смятам, че проблема не е в нея (помпата :biggrin ), защото симптоматиката е съвсем различна. Аз залагам че имаш пробив по турбопътищата, ще се изненадам много ако е друго :biggrin . Провери меките връзки и измисли какво ще черпиш :Mr Green Fun .




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот samo_pechka » Пон 19 яну 2015 13:21


:) ако имаше пробив по турбопътища , щеше да пуши чернилка отзад ( яко ) при "настъпан" педал , но не и на тласъци да работи/набира . Абе само гадаем тук , колегата ще каже .


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот Zinoto » Пон 19 яну 2015 13:24


Не е от ГНП, но може да се наложи да се отвори, ако останалите неща като N75 и управлението на турбината са ОК. Не е зле да се провери и мъркучето вътре в компютъра.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот milmar » Пон 19 яну 2015 15:25


samo_pechka написа::) ако имаше пробив по турбопътища , щеше да пуши чернилка отзад ( яко ) при "настъпан" педал , но не и на тласъци да работи/набира . Абе само гадаем тук , колегата ще каже .

По принцип си прав, но когато на мен ми се случи, именно така на тласъци работеше, именно когато дам повече газ и вдигна обороти. Пушек не видОх, защото се прибирах една нощ по маг. Тракия като ми се случи. Спирах, гледах и нищо не разбрах, чак на другия ден когато се прибрах. Освен това, при мен маркуча се беше цепнал леко и само при пълна газ и високи обороти (високо налягане от турбото), и от вибрациите при движение явно се е отваряла цепката. Иначе маркуча си беше изцяло "здрав" и при спряна кола не личеше въобще че е цепнат :biggrin . Става въпрос не за пластмасовите тръби, а за гумената връзка.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот samo_pechka » Пон 19 яну 2015 17:15


Ясно . Ще се има в предвид и такава възможност :beer


Потребителски аватар
AnCh0
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 18 яну 2011 21:20
Автомобил: Гетеи
Двигател: не го знам ама бяга xD
Местоположение: Varna

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот AnCh0 » Пон 19 яну 2015 17:52


Когато и смачкам педала изпушва нормално като за дизел не е някакъв фрапиращ облак, но ще проверя този маркуч който е към компютъра, а колкото до турбо пътищата гледах ги и баща ми ги гледа и един негов авер също ги гледа и цепнатини не видях, пък и тя ще пуши повече ако се губи налягането ?!?


kraskko
Мнения: 307
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: bmw
Двигател: dizel
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот kraskko » Пон 19 яну 2015 17:55


имах абсолютно същия проблем.
оказа се клапан N75,не работеше коректно.профилактично си раздвижих и лоста на уестгейта


kraskko
Мнения: 307
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: bmw
Двигател: dizel
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот kraskko » Пон 19 яну 2015 17:58


свържи червения и синия маркуч от клапан N75 и я пробвай без клапана,ако е от него придърпването не би трябвало да го има


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот milmar » Пон 19 яну 2015 18:29


Е то без клапана, все едно нямаш турбо :smile . Може да се "оправи", но не е сигурно че е виновен въпросния клапан.


kraskko
Мнения: 307
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: bmw
Двигател: dizel
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот kraskko » Пон 19 яну 2015 18:50


що да няма турбо,няма да го сваля :biggrin ,ще надува по-слабо но ако проблема е в клапна ще си проличи.ако е спекъл гейта пак ще придърпва.
без N75 и директно свързани маркучи турбото се саморазтоварва на около 0,6 мбара.
така ще провери най-лесно дали клапана е виновен или гейта


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Vw Vento 1.9TDI 90hp 1995г. набира странно ?!?

Мнениеот milmar » Вто 20 яну 2015 0:23


Не ми се вярва да е спекъл чак до степен на неподвижност, така че да свържеш маркучите на късо и да не разоварва и да го "хванеш" по този начин. А ако е така, няма как да се получат лашкания и придърпвания. Просто според мен ще пренадува и ще забива и записва грешка евентуално. На някого случвало ли се е гейт да задържи чак толкова?
Лашкания и придърпвания се получават, когато компа успява да управлява "нещата си" до голяма степен, но рязко и "изненадващо" за него възниква промяна в параметър, който следи. А "отрежеш" ли му достъпа да си управлява турбото :biggrin, вече няма динамка и управлението се опростява за него и той няма от какво "да се шашка" :biggrin . Така е при затлачена ГНП - опитва да коригира задание за горивото, но нищо не се случва, защото ел. магнита задържа. Следва увеличаване на управляващото въздействие ( понеже има механично задържане, ел. сигнал към електромагнита се увеличава) след което се преодолява задържането и има рязък отскок на количеството гориво и колата дръпва, все едно си подал нарочно много газ. Компа "се усеща" и започва намаляване на горивото, но пак се стига до кривото място и има същия момент на рязка промяна, но в обратна посока и т.н. и т.н.
Когато обаче проблемът наистина е в ГНП, при обороти над 2000-2500 и пълна газ, проблема изчезва, можете да се сетите защо :smile .

При сцепения маркуч - отначало спуканото изпуска, но малко и турбото вдига налягане до момент в който от налягането "дупката" рязко се отвори и компа не знае какво става :scare3 , няма налягане а има голям дебит. Налягането спада заради рязката загуба, но дупката се затваря и така процесът се повтаря. Но сам установих, че като карам по магистралата с по-малко от 150 :biggrin и по баирите не давам много газ, проблем няма.

Но това е теория и гадания по малкото информация, която дава колегата.
Например една диагностика да беше направил......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта