Поло 6N1, 1.6, 75кс 98г - регулиране на кантара-решено

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Поло 6N1, 1.6, 75кс 98г - регулиране на кантара-решено

Мнениеот svere » Пет 06 фев 2015 9:48


Привет колеги!
Смених предни дискове, накладки, задни барабани и задни накладки с нови. Покарах малко да поулегнат, но отзад почти нямам спирачки. Особено на задно ляво колело. Спирачната течност е сменена и е обезвъздушавано няколко пъти. Единствено кантара не съм пипал да го регулирам.
Ще ползвам снимка на колега от форума (дано не ми се сърди)
Изображение
Снимката е на голф3, но и при мен на полото е същото
Та въпроса ми е: В кое положение кантара е максимално натегнат и спирачното усилие на задните спирачки е максимално? Така както е на снимката или в другото крайно положение на болта? Иначе кантара предполагам, че работи, защото при натискане на педала, рамото, на което е закачена пружината се движи.

Последна промяна от svere на Съб 07 фев 2015 10:38, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
unaffected
Мнения: 96
Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
Автомобил: VW Polo 6N
Двигател: 1.6 AEE 1998
Местоположение: Велико Търново/София

Re: Поло 6N1, 1.6, 75кс 98г - регулиране на кантара

Мнениеот unaffected » Пет 06 фев 2015 20:43


На снимката кантара е максимално НЕнатегнат.
Представи си на къде отива моста при товарене на колата.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Поло 6N1, 1.6, 75кс 98г - регулиране на кантара

Мнениеот svere » Съб 07 фев 2015 10:37


Попаднах на едно много точно обяснение на колегата zfa159, ...(надявам се да не се сърди, че поствам негов цитат)
Долното дава отговори на всичките ми въпроси. Дано да е в помощ и на други колеги!
zfa159 написа:Заиграх се днес да си регулирам въпросния кран....установих що за ненормален принцип на действие има тази гадинка....
Реално като натиснеш педала крана се явява като разширителен съд за задния кръг и при леко натискане се чуства как избутва металната планка,която всъщност е възана към пружината.
Идеята е много простичка - когато натиснеш педала крана отзад отнема от налягането което си създал и така намалява ефективността на задните спирачки.Обаче ако натиснеш повечко идва другия момент :
1.крана не може да компенсира над някаква степен налягането и задните спирачки задържат стабилно.
2.задницата се повдига повечко при което пружината се опъва и натиска крана така,че намалява обема течност в него което води до по-голямо налягане в задните колела и блокирането им.
Същото се отнася и за пълна кола - там инерцията е по-голяма което води до по-стабилно повдигане на задницата и по-голям натиск и върху задните спирачки.
Регулирах го някак на око (и направих паркинга целия в следи докато ми хареса).Сега спирачките ми са много по-добри понеже се получи ефекта да нацепя здраво при което цялата кола да се наклони напред - това води до невъзможността на предните колела да блокират толкова лесно заради по-силното натоварване а задницата се вирва нагоре което води до притисване на въпросния кран повечко и сработване на задните спирачки ама не до степен да блокират и се получава много ефективно спиране.
Така че неправилно регулиран този кран или неговата липса или повреда водят до влошаване на спирачките а не както някои колеги се изказаха до подобравяне на спирачните способности на колата.
Темата май е за заключване ;)


Извода е, че когато болта е в най горно положение (както е на снимката), кантара е максимално отворен, както е споменал колегата zfa159, той служи като разширител и спирачното усилие на задните колела е най-малко. И обратното ако се премести в крайно долно положение, т.е планката отиде максимално нагоре, кантара е натегнат усилието на колелата е на макс

ПС: Още не съм преместил кантара за да споделя преки впечатления, но при първа възможност ще го направя и ще пиша.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта