Попаднах на едно много точно обяснение на колегата
zfa159, ...(надявам се да не се сърди, че поствам негов цитат)
Долното дава отговори на всичките ми въпроси. Дано да е в помощ и на други колеги!
zfa159 написа:Заиграх се днес да си регулирам въпросния кран....установих що за ненормален принцип на действие има тази гадинка....
Реално като натиснеш педала крана се явява като разширителен съд за задния кръг и при леко натискане се чуства как избутва металната планка,която всъщност е възана към пружината.
Идеята е много простичка - когато натиснеш педала крана отзад отнема от налягането което си създал и така намалява ефективността на задните спирачки.Обаче ако натиснеш повечко идва другия момент :
1.крана не може да компенсира над някаква степен налягането и задните спирачки задържат стабилно.
2.задницата се повдига повечко при което пружината се опъва и натиска крана така,че намалява обема течност в него което води до по-голямо налягане в задните колела и блокирането им.
Същото се отнася и за пълна кола - там инерцията е по-голяма което води до по-стабилно повдигане на задницата и по-голям натиск и върху задните спирачки.
Регулирах го някак на око (и направих паркинга целия в следи докато ми хареса).Сега спирачките ми са много по-добри понеже се получи ефекта да нацепя здраво при което цялата кола да се наклони напред - това води до невъзможността на предните колела да блокират толкова лесно заради по-силното натоварване а задницата се вирва нагоре което води до притисване на въпросния кран повечко и сработване на задните спирачки ама не до степен да блокират и се получава много ефективно спиране.
Така че неправилно регулиран този кран или неговата липса или повреда водят до влошаване на спирачките а не както някои колеги се изказаха до подобравяне на спирачните способности на колата.
Темата май е за заключване ;)
Извода е, че когато болта е в най горно положение (както е на снимката), кантара е максимално отворен, както е споменал колегата zfa159, той служи като разширител и спирачното усилие на задните колела е най-малко. И обратното ако се премести в крайно долно положение, т.е планката отиде максимално нагоре, кантара е натегнат усилието на колелата е на макс
ПС: Още не съм преместил кантара за да споделя преки впечатления, но при първа възможност ще го направя и ще пиша.