К.Одаджийски написа:Гадното на тока е че като те удари няма как да му го върнеш, мамка му
Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
bayspiro написа:Пак пиша, та дано светне у нЕкои кратуни! Бойлера е опасен ако няма надеждна връзка /мост/ между жълто-зеления проводник и НУЛАТА /може и в т. N/.
Та на село бойлера отказа.Инсталацията двупроводна,проблема нагоряла фаза.Отвън се спира с табло за бойлер,дето прекъсва и фаза и нула.В бойлера са вързани без замасяване на нулата да го наречем,директно.Та цял ден ровя в нета с идеята да го заземя или зануля,да му пусна нулата директно,а не през ключа и май се отказвам.Имам точно 2 въпроса за да се дооткажа:
1.Замасяването на 0 на корпуса на бойлера да речем,че ще те спаси,ако се къпеш на включен уред и нагреватела пробие към водата.Така ли е?
И обратното,става опасно,ако изчезне нулата при включен уред и той си я потърси през замасяването?Тогава ще ме убие ли тока докато се къпя в момента на повредата?
2.Какъв риск за живота ми има и при каква конкретно повреда липсата на замасяване?Бай Спиро?
Кое е по-вероятно да се случи?Аз винаги използвам бойлера в изключено/от външния ключ/положение.Реално и да откаже копчето и да пробие фаза,няма къде да затвори веригата.С нулата същата работа.Та обмислям въпросните ходове,ама сякаш ще стане по-опасен бойлера при тея модернизации ми се струва?Нека кажат всички какво мислят и най-вече практикуващите.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Iezekil написа:.....
Много интересни и съвсем на място въпроси . Не се наемам да дам отговор как е по-безопасно, знаем как е законно- занулено .
По същата причина лекарите изписват веднага антибиотици, за да са "сигурни" че са направили всичко и няма как да ги обвини човек че не са се постарали . Друг е въпросът, че подобно "старание" на мен не ми е полезно и избягвам такива лекари.
Та затова, едва ли някой ще те посъветва да не занулиш даден уред!
Аз поне винаги занулявам.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Аз не искам съвет,до решенията ще стигам логически сам.Питам каква конкретно живото застрашаваща авария може да се случи при не замасен/заземен бойлер при работа или при къпане с изключен такъв.Дадох пример и очаквам пример.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Е, какъв пример искаш?
Да речем нагревателя пробие вътрешно (електрически) и се офази. Тогава имаш фаза по всичко метално и водно. Със сигурност ще има потенциална разлика спрямо пода където си стъпил, когато се къпеш, дори и тръбите да са железни и да заземяват по някакъв начин.
Да речем нагревателя пробие вътрешно (електрически) и се офази. Тогава имаш фаза по всичко метално и водно. Със сигурност ще има потенциална разлика спрямо пода където си стъпил, когато се къпеш, дори и тръбите да са железни и да заземяват по някакъв начин.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
При изключен бойлер и както казваш -даже и ако пробие фаза няма къде да се затвори веригата-не е баш така.Има ли фаза то тя ще си намери къде да отиде.Лично за мен в бойлерно табло е абсолютно нежелателно да се прекъсва нулевия проводник по какъвто и да е начин,при ДВУПРОВОДНА инсталация.При трипроводна не е проблем.Бойлера ти трябва да му пуснеш мост от нулата към зануляващата шпилка или клема,и да се молиш да не ти се скапе бойлерното табло откъм нулевата пластина
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Имах предвид ако тръгне фаза ,както казваш ти-скапана плюсова пластина през елементите,няма как да затвори веригата.То това е и идеята,всички бойлерови табла прекъсват и нулата.
Та четох в една тема хипотеза/не че вярвам/,че сигурно правили тестове и офазил нагревател може би е по-честа повреда от прекъсната нула и избрали по-малкото зло,затова замасявали през нулата.Не знам дали фазата ще намери къде да отиде,но при липса на работна 0 оределено ще си намери път.
Та аз междувременно свързах бойлера както си беше,но взех решение утре да го замася през 0 с отделен кабел преди ключа.Само дето незнам дали ще има ефект,понеже има нови 2 въпроса.
1.Бойлера е стар,заземяването е предвидено на една ламаринка на кожуха.Имайки предвид,че между кожуха и водосъдържатела има изолация,доколко ефективна е въпросната интервенция/през 0/ при евентуален пробив на нагревателя?Другия момент е,че е доста ръждясала..
2.При въпросната авария аджаба има ли някакъв шанс да сработи предпазителя?Не че като затвори веригата по новия кабел ще сработи..
Да добавя,че и в града така съм вързан.Там даже според мен е двуяко тълкуване на правилно и неправилно,понеже има вероятност някаква част от комшиите да са се "замасили".Като добавим и общите тръби,какво ли би станало,ако на комшията му офази водата,докато ти си под душа?Или пък му нагори нулата?
Та четох в една тема хипотеза/не че вярвам/,че сигурно правили тестове и офазил нагревател може би е по-честа повреда от прекъсната нула и избрали по-малкото зло,затова замасявали през нулата.Не знам дали фазата ще намери къде да отиде,но при липса на работна 0 оределено ще си намери път.
Та аз междувременно свързах бойлера както си беше,но взех решение утре да го замася през 0 с отделен кабел преди ключа.Само дето незнам дали ще има ефект,понеже има нови 2 въпроса.
1.Бойлера е стар,заземяването е предвидено на една ламаринка на кожуха.Имайки предвид,че между кожуха и водосъдържатела има изолация,доколко ефективна е въпросната интервенция/през 0/ при евентуален пробив на нагревателя?Другия момент е,че е доста ръждясала..
2.При въпросната авария аджаба има ли някакъв шанс да сработи предпазителя?Не че като затвори веригата по новия кабел ще сработи..
Да добавя,че и в града така съм вързан.Там даже според мен е двуяко тълкуване на правилно и неправилно,понеже има вероятност някаква част от комшиите да са се "замасили".Като добавим и общите тръби,какво ли би станало,ако на комшията му офази водата,докато ти си под душа?Или пък му нагори нулата?
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Iezekil написа: на една ламаринка на кожуха
Едва ли е само тази ламаринка. Вероятно някой в миналото е икономисал мостчето от тази ламаринка до водосъдържателя. Сложи си ново мостче.
Фаза по водата от комшията трудно ще стигне до теб, особено ако тръбите са железни и заземени.
Винаги е добре бушона да е възможно най-слабия. Махни превключвателя на бойлера и свържи реотаните последователно. После му сложи 6амперов предпазител.
За съжаление нулата действително може да изчезне. В наши дни това обикновено се случва буквално, жицата хваща крака и заминава на вторични. В нашия вход се беше случило точно това преди няколко години. Дори и инсталацията да е трипроводна и земният кабел може да тръгне нанякъде. Остава да се разчита само на добрата проводимост на тръбите, които напоследък май не се класират даже като полупроводници, ами са си отлични изолатори.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Iezekil написа:Имах предвид ако тръгне фаза ,както казваш ти-скапана плюсова пластина през елементите,няма как да затвори веригата.То това е и идеята,всички бойлерови табла прекъсват и нулата.
Идеята на това е погрешна-дали пластината на нулата в бойлерното табло ще прекъсне или фазовата ще окъси ако имаш само фаза към бойлера и пробил нагревател то това е кофти ситуация.Към предишното мнение съм пропуснал да добавя този факт ПРОБИЛ нагревател,ако нагревателя е здрав то проблем няма да има ако нулата отпадне.
ktamen написа:
Винаги е добре бушона да е възможно най-слабия. Махни превключвателя на бойлера и свържи реотаните последователно. После му сложи 6амперов предпазител.
И идеята каква е така бойлера ще загрява водата няколко часа.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Идеята е при проблем да има по-голяма вероятност да падне бушона. Щото ако късото не е чак толкова късо бушона ще го издържи и може да стане беля.
Ако бойлера не се изключва никога, бавното загряване не е проблем.
Ако бойлера не се изключва никога, бавното загряване не е проблем.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
fox_vt написа:ако нагревателя е здрав то проблем няма да има ако нулата отпадне.
Именно,че ако е замасен бойлера и 0 отпадне е проблем.Ако имахме истинско заземяване може и да няма проблем. С това зануляване и на външния кожух,ще имаме офазил бойлер,тръби и прочие но пък се предполага,че бушона ще изгори.Това ми е идеята,че със или без моста на нулата имаме съответно 2 проблема И НЕ МОЖЕ ДА СЕ ТВЪРДИ/първа страница второ мнение май/,че има грешно свързване.Всеки начин на свързване пази от съответен проблем,но влошава друг евентуален такъв.
Още не съм пуснал въпросната маса,сега се чудя да го замасявам и пускам отделна 0 или да замася и просто да шунтирам тая 0 от ключа?Или па да го остая тъй...
Бойлера се изключва естествено.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Мда сега разбрах на къде биеш При това положение наистина ще се офази всичко.Ами аз затова съм на това мнение за непрекъсваемост на нулата никъде от таблото в апартамента до бойлера и корпуса му.Вече ако в ГРТ се прекъсне нулата става проблем,но да се прекъсне нулата там е по малко вероятно и по рядко отколкото нагревател с утечка.Затова аз лично ще избера по малкото зло и ще зануля бойлера ако нямам възможност за трижилна инсталация.
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Трябва да пуснеш 0 към анодната защита за да работи тя и дефакто така бойлара е занулен.Винаги ама винаги изключи и тогава се къпеш.А за да си по спокоен,че всичко в къщи работи нормално,веднага след главния предпазител се монтира дефектнотокова защита.През нея минава и фазата и нулата и при най малката аномалия изключва тока,като прекъсва и двете.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Здравей, колега.
Като ти гледам ника сигурно ги чаткаш токовете. Може ли да ми обясниш каква е тази анодна защита и как работи.
Също и за дефектнотоковата, ако може да обясниш какво представлява и как работи.
Предварително ти благодаря.
Като ти гледам ника сигурно ги чаткаш токовете. Може ли да ми обясниш каква е тази анодна защита и как работи.
Също и за дефектнотоковата, ако може да обясниш какво представлява и как работи.
Предварително ти благодаря.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта