The next one - Audis S3 8L

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Сря 04 мар 2015 23:43


Едно леко представяне на новата придобивка (тя не е много нова вече а и повечето хора са запознати с нея :mhihi но все пак). Като за начало бе замислена да става уличен драгстер, но в последствие или поне на този етап остава стоковица, изцяло подготвена за ремап на първо четене. Но към днешна дата, нейното бъдеще клони към бартер за R1 или GSXR след 2007-ма или кешовица на тази стойност. Или иначе казано, пичове, правя си безплатна реклама :screwy Както и да е, време да спра да пиша и да кача някоя друга картинка:

След дълго търсене на BAM мотор 2002-3-та година изпадна на доста прилична сума S3 с перфектен салон и до някъде интериор, злава богу внос от Австрия. Единствената забележка беше, че имаше страничен удар (всъщност още го има :mhihi ). Без много да се чудя, през общи познати се свързах със сина на шефа на авто къщата и ми гарантира за колата. Речено сторено, на следващия ден беше на репатрака:
Изображение
Естествено се почна каръшки, сваляйки я от платформата спукахме гума в куката :no
Изображение
След което открих къде живее резервната гума и колко дебилно изглежда, тъй като ЕТ-то е малко шит:
Изображение
Мина успешно кат с малко кеш под масата и получи дебилен номер:
Изображение
Така изглеждаше и хубаво изчистени кош:
Изображение
След дълго чудене за маслото сложих 5W30 Castrol (ЗАЩО БЕ ТИКВО :banghead Сложи Motul бе..). Когато сменяхме масления филтър и филтъра на купето се оказа, че са оригинални VW&Audi доста бях изненадан въпреки годината и на производство, както и 225 000 км. на които беше (всъщност е на 165, но реално е била на 225, но тва е друга тема). Не след дълго дойде и по-съществената част от обслужването, благодарение на vwclub се сдобих на промоция с ремъци, ролки и водни помпи (помпа):
Изображение
За тази манипулация се доверих на Bobi_ (Банкия). Изненадите започнаха да валят от небето или под капака. Първо се оказа, че съм имал невероятен късмет с ролчицата, която се е крепяла на божи косъм, както и започналия да се протрива от една страна ремък:
Изображение
След което се оказа, че всичко, което свалихме от колата също е оригинално:
Изображение

Изображение

Изображение
Чак ми стана жал, че тормозя хубавата колица с афтърмаркет части, но ... България, криза, тва онва. И така, щайгата беше на операционната в ръцете на хирурзите Боби и Стенли:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След основните неща, необходими след покупка на кола на старо, реших да довърша започнатото. Смяна на спирачна течност:
Изображение

Обслужване на халдекса и скоростите:
Изображение

Изображение

Изображение
Също сменихме и маслото на сервото със оригинално от Porsche Sofia East.

С това приключи филма наречен обслужване на Audi S3 8L. Само искам да подчертая за всеки, който реши да си купува S3, че горното упражнение като цяло, със смея на твърдя едни доста добри отстъпки от труд и материали ми стъпи над 1000 лв. Искате ли 4х4, КИХАТЕ, ама КИХАТЕ. Прилагам още някоя друга случайна снимка от престоя в бокса:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И така колата беше напълно обслужена и започна да и се раздава газ. Имаше и все още си го има проблем с оборотите. С няколко милиметра играе стрелката на оборотите, ей скъсва ми здравето. Тъй като бех решил да става драгаджийка не ми пукаше кой знае колко и започнах да я подготвям както за ремап, така и да изключа по пътя на проба/грешка трептенето. Купих иридиеви свещи:
Изображение
Оказа се, че тези които бяха на нея също са NGK, само дето имаха щампа VW&Audi, разлика не намерих. Викам дросела ще е, почистихме го, адаптирахме го и НЕ, не е той:
Изображение
Сега съмненията са за бобини, които така или иначе ще сменям, но ще ги забавя защото скоро е откриването на мото сезона и приоритета за обслужване резко зави към двуколката. Единствено видяхме, че и бобините са оригинални, но файда. Грешки в компа няма освен заспиваща ламбда сонда от време на време, която скоро ще си замине просто от там, че катализаторите не ги уважавам. През цялото това време леки преработки направих с цел по-голям комфорт и да мога да си следя нещата изкъсо. Монтирахме BOV и Boost Meter:
Изображение
Малко селско го вързахме, но върши работа:
Изображение
Изображение
След което най-накрая дойде денят на истината. След толкова години страх се престраших да сложа газ. Огромни благодарности на момчетата от ProGas, който настроиха системата безупречно. Прехвърля на газ след 30° температура и когато достигне 4000 оборота почва да впръсква и газ и бензин. Общо взето 4000 оборота на 6-та са ми 150 км/ч, което за икономия си е чук, от там на татък или комбинирано или 100 октана, според зависи от ситуацията. Яд ме хвана, че не съм открил тази благинка по-рано (разбира се заложих на най-високия клас ROMANO, който предлагаха):
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Съвсем забравих, след монтиране на boost meter-а открих, че турбото надува до 1.4 и влиза в авариен режим. Отново благодарение на клуба се сдобих с евтин оригинален N75, който реши този проблем:
Изображение

Отидох при един диагностик на VW&Audi да видим дали ще хване играта в оборотите. Не я хвана, но ми каза, че дебитомера дава 50 гр. по-малко от колкото трябва. И така, не след късно се появи нов дебитомер:
Изображение

Интересното в цялата работа, е че според него щеше да има осезаема разлика. Е мамка му прав беше, тая кола никога не беше вървяла толкова. В ниските беше доста по-агресивна, докато във високите разликата почти не можеше да се хване.

Засега толкова, ще видим за напред как ще се развият нещата.


Поздрави.




Потребителски аватар
Vw_polo_16v
Мнения: 583
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 0:07
Автомобил: VW Polo 6n Seat ibiza 1.8T
Двигател: AFH 1996 AQX 2000
Местоположение: София/Волуяк

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Vw_polo_16v » Сря 04 мар 2015 23:53


Браво колега!! Това се казва обслужване! Качи някоя снимка на интериора!


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Сря 04 мар 2015 23:55


3-4 месеца нямам, все се каня и или нямам време или забравям. Тия дни ако е хубаво времето ще щракна нещо. Имам само тази:
Изображение
:mhihi

Oще нещо изпадна от архива, но ще се постарая повече:
Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Vw_polo_16v
Мнения: 583
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 0:07
Автомобил: VW Polo 6n Seat ibiza 1.8T
Двигател: AFH 1996 AQX 2000
Местоположение: София/Волуяк

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Vw_polo_16v » Чет 05 мар 2015 0:02


Салона е много запазен! Би ли обяснил за километрите?
П.с- Пожелавам ти стрелката за горивото винаги да показва така!! :th_up


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Чет 05 мар 2015 0:13


Мерси. Километрите си ми ги каза момчето с което имахме общи познати и без да го питам. За мен е без значение дали е 165/225/350, то тия коли не се плашат от каране а от кофти поддръжка. Със сигурност и за напред ще си купувам автомобили от Швейцария, явно законите и стандартите са им направени, така че колите да са в перфектно техническо състояние. Удара ще го оправям края на месеца при rtuning :th_up


Потребителски аватар
Vw_polo_16v
Мнения: 583
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 0:07
Автомобил: VW Polo 6n Seat ibiza 1.8T
Двигател: AFH 1996 AQX 2000
Местоположение: София/Волуяк

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Vw_polo_16v » Чет 05 мар 2015 0:42


Когато преди 7г. Си взех Полото, то беше внос от Швейцария. Наистина когато сменявах частите по предницата всичките си бяха с щампа,на които дори си пишеше годината на производство. До тук добре, но не след дълго почнаха да избиват ръжди на места,които изобщо не са удряни или китосвани или мацани! Дано при теб не е така! А за километрите си абсолютно прав!


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот phantom_ » Чет 05 мар 2015 8:09


Честито колега много безаварийни :beer Записвам се за темата :th_up :biggrin


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот wmalevski » Чет 05 мар 2015 10:42


Как ти се струва прехода от 2.0 ТФСИ-то, към 1.8Т-то? Ако авто къщата е същата за която си мисля, май и аз си взех S3-ката от там. Всичко беше чудесно, докато при новия и собственик не се беше оказала с проблем в мотра, който е бил отремонтиран много мърляшки. За обслужването, аз помня че най-голям проблем бях видял с халдекса, но благодарение на Краси (neon) и Paco се наредиха нещата. Определено 4х4-то е доста по-приятно за каране от предното. М/у другото аз като свалях мойта от рапатрака и натиснахме прага (бронята беше много ниско и използвахме крикове да я свалим, че беше с окачване), явно не им върви на тия с3-ки.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Чет 05 мар 2015 11:46


Явно не им върви :Mr Green Fun Общо взето е доста по-пъргава от TFSI-то и за нищо на света не бих се върнал към този тип двигатели, поне докато не им оправят проблема с нагара. До тогава ще карам брички или ще сменям марката ако се наложи. 4х4-то ми беше мечта от доста време и не съжалявам, че се насочих към него. Дано не ми се наложи да мина на предно отново :screwy Единствено може би ми липсва DSG-то, беше си рай (друга моя мечта), но и с ръчните се справям :mhihi Като интериор 5-та ми харесваше една идея повече, но все пак 4 години разлика, да не говорм, че на S3-то двигателя е последния а интериора си е така от 98-ма, ако не и по-стар.

Колкото до гниенето, огледана е доста внимателно. Единственото гнило е на левия калник, което още не ми пречи, но може и по каско да го мина него. Другото е на тази снимка, но нищо фрапантно според мен:

Изображение

Тия дни мисля да ходя да махна сплесканата тръба към крайното гърне и да заварим нормална. Не знам, защо производителя е направил тази простотия, но според мен само + ще извлека от това. Ето случайна снимка на сплесканата тръба...

Изображение


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот neon » Чет 05 мар 2015 11:58


Махай смело - ефекта е положителен!
П.П. Не знам как така е по-пъргава в ниските тази кола от 2,0 ТФСИ!
При мен е обратното. Все пак е с едни 100-150 кила по-тежка.


PyMu
Серпентина с турболатор
Мнения: 1350
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
Местоположение: София

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот PyMu » Чет 05 мар 2015 17:39


Еее доживях да я видя! :Mr Green Fun (Записвам се)

Хайде безаварийни :drive този път! :beer


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Чет 05 мар 2015 19:02


Мерси, дано този път изкара повече от предишната, че как ми е тръгнало след 4-та ...

Да уточня нещо, което ме подсети един колега на лично. Хубаво е да си разберете нормалните стойности на дебитомера за вашия автомобил и да ги замерите, защото едни 50 гр./с. отнемаха доста голяма част от потенциала на колата. Да не говорим, че при поддържане на високи скорости това може да доведе и до сериозни щети. Реално ако не се бях качил на друго S3 нямаше да усетя разликата, защото дори със заминалия дебитомер, колата си летеше.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот Kuncavia » Нед 08 мар 2015 20:00


Едно клипче от вчера https://www.facebook.com/video.php?v=10203827200908306&pnref=story

И въпреки, че е Quattro, си трябват гуми, не мога да се засиля грам. И от Бояна и околовръстното трябва да има някакви. Догодина ако е още в мен, ще го пробвам с нови гуми как ще е положението.


Потребителски аватар
icokr
Мнения: 1129
Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:27
Автомобил: GOLF 3 GTI 16V
Двигател:
Местоположение: София

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот icokr » Нед 08 мар 2015 20:35


:th_up честото и много км. :love.vwclub


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: The next one - Audis S3 8L

Мнениеот wmalevski » Нед 08 мар 2015 22:35


Като имаш гуми се засилва, ама пък не спира :mhihi



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта